Gjest Skrevet 23. august 2007 #1 Skrevet 23. august 2007 "Alle" har babyen på sitt eget rom på starten virker det som.... Men samtidig virker det som om "alle" innreder søte babyrom osv.... Men når flytter babyen på eget rom? Noen som har babyen på eget rom fra starten av? Eller må den være x mnd gammel??? Mye man tenker på når man er prøver og alene hjemme *ler*
Gjest Skrevet 23. august 2007 #2 Skrevet 23. august 2007 mente altså at "alle" har babyen på foreldrenes soverom på starten, ikke at "alle" har den på et eget rom..... dersom det var uklart
Hemmeligheten Skrevet 23. august 2007 #3 Skrevet 23. august 2007 Samme inntrykk som deg. MAnge som er opptatt av at bebien skal ha eget rom lenge før den trenger det. Noen flytter på eget rom når den er fire mnd andre når det er ett år. Jeg stemmer for fire mnd. Har du ett barn som sover hele natten er det jo bare å flytte det ut. Men slitsomt for mor å måtte gå over gnagen for å puppe tre ganger om natta.
ano`num *17.03.10* Skrevet 23. august 2007 #4 Skrevet 23. august 2007 ! mnd igjen til termin og babyrommet er klart. Egentlig av praktiske årsaker. Har hatt takstmann her, da burde rommet se ut som et rom. I tillegg til at vi likevell måtte sette opp kommode og skap til tøy der inne. Rommet vil også bli suplert som gjesterom de nærmeste årene. Så lampe og litt bilder (selv om det er barnebilder) måtte til Jeg er for at babyen skal på eget rom så fort som mulig. Men det blir neppe de første mnd. Når barnet sover godt om natten er vell en passe tid. Så det ikke blir så mye renning. Tenker ikke på at det ikke våkner i det hele tatt, men når nattammingen er over. Det er den vell ved 5-6mnd alder?
Janne-Renate Skrevet 23. august 2007 #5 Skrevet 23. august 2007 Lille karen her flyttet på eget rom når han var 5 mnd,var mye syk de første mnd. Men så fort vi følte oss trygge på å ha han på eget rom flyttet vi senga inn på han sitt rom.
Bea har snart 4 barn? Skrevet 23. august 2007 #6 Skrevet 23. august 2007 her ble minste flyttet ut når vi planla neste... ho nerma seg vel 1,5 år det ble så lenge pga en trøbblete storesøster ved legge tid som ho skulle dele rom med. Ellers syntes eg det er godt å ha dei på samme rom førsteåret.
Gjest Skrevet 23. august 2007 #7 Skrevet 23. august 2007 Noen har de på eget rom fra starten av. Babycall gjør jo at en hører den minst lyd fra nurket. Da behøves det ingen overgang/tilvenning av eget rom heller. I grunnen ganske smart. Her var snuppa inne hos oss til hun var 1 år. Det var litt for lenge, synes jeg i ettertid. Det tok sin tid å venne henne til å ligge på et annet rom, og i tillegg alene. Men det er kombinert gjesterom, så vi kunne ligge på madrass inne på hennes rom når hun ble urolig. Vi har ikke mulighet til å legge babyen inne på eget rom fra starten av, men hadde virkelig vurdert det... Mamma/pappa kunne da byttet på å ligge på rom med babyen, slik at en forelder til enhver tid for sove godt. Ingen vits i at begge foreldrene skal våkne pga urolig baby/amming.
Gjest Skrevet 23. august 2007 #8 Skrevet 23. august 2007 Dersom jeg blir gravid, må vi stokke om på alt her i huset... Har to soverom oppe, og et nede... Begge to oppe er nå kontor/gjesterom, mens vi sover nede.... Vi har tenkt å flytte opp på det ene rommet når ungen kommer, og gjøre det andre til barnerom, og ha felles kontor nede... Er i den sammenheng jeg begynte å tenke på dette... For blir jo en del oppussing og styr, og det er kanskje mer tiltak å gjøre dette etter at ungen er født??? Og man har vel mer innsatsvilje og lyst til å innrede barnerom når man er gravid, enn når man er trøtt fra søvnmangel? hehe Men blir jo dumt hvis man innreder et babyrom, som blir stående tomt i et halvt år eller noe sånt...? så jeg har tenkt på å ha ungen der helt fra starten av, men blir kanskje slitsomt det også??? (skal ha en "voksen"seng der inne også eller sovesofa, så man har mulighet til å ha det som gjesterom etterhvert, så den kan jo brukes....)
Gjest mphs Skrevet 23. august 2007 #9 Skrevet 23. august 2007 Vi har jenta vår inne på rommet vårt enda og hun blir 2 år i neste mnd. Rommet hennes er nesten klart.
mamma til twins Skrevet 24. august 2007 #10 Skrevet 24. august 2007 Som jeg skrev i et annet innlegg her, så velger jeg å vente til barnet er minst 1 år. Min eldste fikk ikke eget rom før hun var 2 år. Grunnen til at jeg velger å gjøre det på denne måten er første og fremst pga praktiske grunner (nattstell og amming er så mye greiere), men også fordi forskning viser at det er en overvekt av barn som ligger på egne rom som dør i krybbedød. I USA likestiller de nesten dette med røyking og å ligge på magen, når det gjelder faremomenter (så jeg på tv). Uansett, jeg tør altså ikke annet.....
o7baby Skrevet 24. august 2007 #11 Skrevet 24. august 2007 Krybbedødforeningen anbefaler at barnet sover på samme rom som foreldrene, i egen seng, til de er 1 år.
Reidis Skrevet 24. august 2007 #12 Skrevet 24. august 2007 Vi flyttet lillejenta på eget rom, når jeg ble liggende våken fordi jeg visste at hun ville våkne snart + at hun våknet av oss (snorking..hehe) Det var ca rundt 5-6 mnd.
hege desember baby Skrevet 24. august 2007 #13 Skrevet 24. august 2007 vi flytter i helt ny leilighet om en uke. der er det to soverom. jenta på 6 år får det største rommet, og vi tar det minste. skal ha den lille inne hos oss det første året ihvertfall.det er mange smarte løsninger man kan lage på foreldre rommet også. lage en koselig krok til den lille.
SuperMoM <3 Skrevet 24. august 2007 #14 Skrevet 24. august 2007 Har også hørt at de anbefaler det,så vi har småen inne på rommet vårt til han blir 1 år.. ikke lenge igjen,så blir egentlig litt over siden vi ikke er ferdig med barnerommet:/
Gjest Skrevet 24. august 2007 #15 Skrevet 24. august 2007 Vi flytta snuppa inn på eget rom da hun var 9 mnd, da var det på høy tid.
*RutIetutt* Skrevet 24. august 2007 #16 Skrevet 24. august 2007 Vi hadde Tobias på vårt rom til han var 14 mnd - litt lenge kanskje, men han begynte i bhg da han var 12 mnd og var da mye syk i begynnelsen, så da var det mest praktisk å ha han inne hos oss om nettene (han sov veldig urolig). Kommer nok til å flytte Milla inn på eget rom tidligere enn det, ja - er slitsomt med de små på vårt rom for lenge også...sov bedre - både Tobias og oss - da han fikk eget rom. Da slapp han å våkne av våre lyder og vi av ham... Vi innredet ikke noe rom til ham før han fikk eget rom - har heller ikke innredet noe rom til Milla enda. Hun er bare 4 uker da og sover i sengen med meg...
lillemy24 Skrevet 24. august 2007 #17 Skrevet 24. august 2007 Jenta vår ble 4 år i Juli og ligger inne på vårt soverom. Men de 3 siste kveldene har hun lagt seg på eget soverom, men våkner iløpet av natten og kommer inn til oss. Vi har valgt å gjort det slik på grunn av at ingen av oss har noen problemer med det, i forhold til nattesøvn og nattero. Hun har egen seng ved siden av vår. Men siden vi nå venter på nr 2, har vi begynt å la henne legge seg på eget rom. Siden babyn kan komme til å forstyrre henne om natta. Det var ingen problem for henne å begynne tilvenningen til å ligge på eget rom i så stor alder. Og hun vil bestandig være velkommen inn til oss når hun våkner på natten.
mamma til twins Skrevet 24. august 2007 #18 Skrevet 24. august 2007 Sier du det.. Ja, det visste jeg ikke. Greit å vite at jeg gjør det riktige da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå