Gå til innhold

Bytter dere gaver dere ikke liker/kommer til å bruke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller har dere de liggende bare for plikt og samvittighetens skyld?

Lurer bare litt fordi jeg har fått et vognteppe i gave som jeg overhodet ikke likte fargen på, men som jeg kunne tenkt meg å bytte i en annen farge. Babyen er ikke født enda, og jeg fikk teppet i gave av en venninne som jeg kommer til å treffe av og til med vogna. Uansett er det uaktuelt for meg å si noe annet enn sannheten til henne om jeg skulle bytte det inn i en annen farge. Jeg kommer garantert ikke til å bruke teppet jeg fikk av henne, og det er jo synd det bare skal bli liggende. Eller skal jeg bare la det ligge fremme så hun tror jeg bruker det innimellom hvis hun kommer innom på besøk? Høres sikkert veldig bortskjemt og misfornøyd ut, men det er altså bare fargen jeg ikke klarer. Gaven ble jeg selvfølgelig kjempeglad for!

Hjelp! ;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Si at du kommer til å bytte det fordi du har vognteppe fra før av :-) En liten hvit løgn skader ikke så mye.

Skrevet

Jeg byttet sist, og kommer til å bytte nå også. Ved behov.

Fikk et par klær jeg brukte kun en gang eller to.

Bla en kjole fra en "gammeltante" av mannen vi brukte i et selskap vi viste hun også kom i.

Ellers ble det som sagt byttet en del.

Enten likte jeg ikke fargen, eller det ble feil plagg i feil str. (Som sparkebukse mens jeg fortsatt foretrakk hel dress, eller hel dress når jeg syntest barnet ble for stort til det)

Hadde jeg vært din venninne hadde jeg blitt glad om du heller sa at du ikke likte fargen. Eller at du likte en annen farge bedre.

Det er jo ikke gøy med et teppe som ikke blir brukt heller.

Skrevet

Ja, kan kanskje si at jeg likte en annen farge bedre...

Saken er nemlig den at etter jeg fikk gaven, spurte hun flere ganger når jeg snakket med henne om hvem jeg hadde vist det til og om de ikke syntes det var nydelig.. Det er en liten stund siden jeg fikk teppet også, og hun visste da at jeg ikke hadde fra før.

HI

Skrevet

Jada, bytter det som ikke passer!

Årstid er en greie: folk kjøper jo bittesmå sommerklær til høstbabyer, og har ikke helt kål på størrelser. Det må man jo bare ordne opp i! :) Bytter også ting jeg synes er upraktisk og vanskelig å bruke. Mye tull å få tak i! Duffelcoat i str ett år er supersjarmis... og totalt ubrukelig!

Så til det du lurer på: Jeg bytter ting jeg ikke liker. Om jeg vet det aldri vil bli brukt! Stort sett. Har også noen ting fra gniten-gjerrig-gammel-tante, kjøpt på tilbud og ubyttbart som kommer fram ved en anledning eller to, men i hovedsak bytter jeg...Så får man heller si det på en pen måte, og med en søt moderat hvit løgn om det trengs.

Det er jo egentlig greit å bytte farge da...

- Jeg likte virkelig teppet, men så denne fargen og synes den passet bedre...Ble jo så glad for gaven, og vil gjerne bruke den. Håper du ikke ble lei deg. Den er jo fra deg likevel!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...