Gå til innhold

I dag sa jeg fra til sjefen min...

Anbefalte innlegg

Skrevet

om at jeg ikke kommer igjen til jobben i høst likevel, jeg tar ut ekstra ubetalt permisjon frem til august 08. Så nå skal jeg være hjemmeværende mamma til mine to små jenter enda et år, det er 16 mnd mellom de to. Jeg vil ikke gå glipp av denne tiden sammen med jentene, så da får jeg heller svi litt økonomisk. Denne tiden får jeg aldri tilbake!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer med avgjørelsen din! En får aldri den tida tilbake.. jeg skal heller ikke begynne å jobbe når permisjonen går ut... Heller er jeg dagmamma enn å gå glipp av småens utvikling :-)

Skrevet

Men hvordan klarer dere det økonomisk??dere har vel 0 i inntekt da??eller?

Skrevet

Med to små vil hun få kontantstøtten for to barn som er ca 7000 tilsammen.

Også har hun jo barnetrygden for dem begge...

Skrevet

Et tips for de som går hjemme er å være kreativ! lag ting og selg, eller finn frem ting man ikke har bruk for og selg.. Alt hjelper på økonomien! Selv maler jeg bilder og har tenkt å begynne å sy klær o.l. :)

Skrevet

jeg skal og ringe sjefen min og be om ett ekstra år permisjon uten lønn. måtte dere søke? i såfall,hvordan?

Skrevet

Du må sikkert søke eller ihvertfall si fra til sjefen. De har ikke anledning til å nekte deg ubetalt permisjon i tilknytning til fødselspermisjon. Altså hvis du fremdeles er i permisjon, så kan du ta permisjon videre, altså ubetalt ( i inntil 2 år til, tror ihvertfall det er to år ). Du har loven på din side.

Man kan også velge å gå midlertidig ned i stilling, uten at sjefen kan nekte deg det.

F.eks. jobber du i utgangspunkt 100 %, så kan du gå ned til 75 %. Du kan gå tilbake til 100 % når tiden er brukt opp. De kan ikke nekte deg dine prosenter tilbake.

Skrevet

hmmm, er du sikker på at du har krev på å jobbe redusert? Jeg trodde man kun hadde krav på full pernisjon og evt redusert stilling var opp til arbeidsgivers velvilje.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...