Gå til innhold

Store livmormål . Noen som vet??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er litt over 11 uker på vei og var til jormor i går... Hun målte livmoren og den var hele 14 cm! Så hun lurer på om eg kan være lenger på vei, (noe eg ikke tror ) ,ellers så kunne det være to mente hun.... Litt sjokka eg no. Dette er min nr 2 , kan det være defor målene er så store? Har jo hørt at en blir større andre gangen. Men skal ivertfall på tidlig ultralyd så det blir jo spennende. =)Fikk også hørt hjertelyd, like fantastisk andre gangen som første=) Det eg lurer på da er om det er noen som har opplevd det samme men som bare har hatt stor livmor uten at det er to el vert lenger på vei?? Håper noen kan svare meg =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var på kontroll da jeg var nesten 10 uker og legen målte da 14 cm. Ble henvist til tidlig UL for å se om det kunne være to eller om jeg var lengre på vei. Er mitt 4 barn.

Jeg var ingen av delene. Legen målte feil, livmora var ikke kommet så langt opp. Jeg var på ny kontroll i uke 13 og da målte hun den til 13 cm, det stemte litt mer.

Men det var jo veldig tidlig å høre hjertelyden da, men du vet jo best om du kan være lengre på vei. Kan jo høres sånn ut da :-D

Jordmora burde jo kunne kjenne etter ordentlig så det stemmer nok.

Lykke til :-D

Skrevet

Tusen takk for svar =) Tror nok hun har målt rett fordi eg kjenner den kjempegodt sjøl og.. den er på høyde med navlen... uff har så mangen tanker eg no... tenk om det er to ....=)

Skrevet

Det er jo sjanse for det :-D Får jo håpe at du er lengre på vei da, men er jo koselig med 2 også da. Fikk du ikke tidlig UL ?

Er jo andre forhåndsregler en må ta hvis det er 2 stk der

Skrevet

Jo får tidlig ultralyd, venter på innkallelse =D

Skrevet

Med min første hadde jeg store mål. Jordmor var veldig spennt på om det var 2 der, selv om hun bare hørte en hjertelyd. UL viste at det var bare en, og jeg ble satt tilbake nesten 14 dager, så det er ikke alltid de måla stenner med virkeligheta.

Skrevet

Hei.

Nei har netopp erfart at de måla ikke stemmer med størrelsen på baby iallefall. Da jeg var hos jordmor for sjekk og fundus mål så målte hun meg til noe under gjennomsnittet...13 i uke 16.

På ul i går var babyen akkurat på dagen så stor som den skulle være i uke 19.

Men klart...det kan være to der inne siden d u fikk så høyt mål.

Du må nok bare være tolmodig å vente på ul:o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...