Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har hele tiden trodd at fargen på bæsjen hennes er helt normal.. men så sa mamma at fargen skal være sennepsgul???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bæsjen skal helst være sennepsgul, men det hender at den er grønn også, spesielt dersom man har spist noe litt rart eller den lille har vondt i magen.

Skrevet

Den er som regel sennepsgul hvis man fullammer

Skrevet

Tulla her er 4 uker, og har mosegrønn bæsj, har hatt sennepsgul kun ett par ganger.. :( noe galt da kanskje?

Skrevet

Her er den som oftest litt gusjegrønn.

Skrevet

Kun morsmelk her.. hvorfor bytter bæsjen farge da? noe å bekymre seg for? Tulla mi er kjempe fornøyd, og gråter max 10 min i løpet av et døgn..

Skrevet

Lille har ihvertfall mye grønn bæsj hvis hun har litt vondt. Den blir visstnok også grønn hvis de ikke får i seg nok av den fete melka som kommer på slutten, men drikker for det meste av den tynne formelka. Ammer du på begge bryst per amming, kan du kanskje prøve å la henne suge litt lenger før du bytter.

Skrevet

Pumper og gir henne det på flaske jeg.. kanskje pumpe puppene helt tomme da?

Skrevet

Jeg ville prøvd på det altså, hvis du får det til.

Men jeg tror de fleste babyer har litt grønn bæsj av og til altså:)

Skrevet

Også jenta mi hadde en leeeeeeengre periode med grønn avføring, noe jeg snakket med både hs og barnelege om. Fikk egentlig ingen gode svar. Kunne ha vært ditt, kunne ha vært datt. Prøvde å ligge unna en del mat, uten at det funka. Så ikke ut til at jenta hadde plager og hun la enormt på seg. Så sa en kollega av meg at da hun hadde små barn hadde de fått høre at grønn bæsj hadde med mors hormonforandringer å gjøre. Etter å ha snakket med flere mødre, viser det seg at mange opplever at barna har perioder med grønn bæsj. Det gikk over etter hvert hos oss også, og ble igjen sennepsgult. Så da sier jeg det jeg fikk til svar: hvis barnet ser tilfreds ut og legger på seg, er det helt normalt. :-)

Skrevet

Det kan være mageknip, eller lactoseintoleranse eller bare for mye galle i bæsjen. Så lenge hun ser ut til å ha det bra, så hadde jeg ikke stresset noe med det. Grønn avføring kan være normalt for noen

Skrevet

Ikke stress med det, så lenge hun har det bra og legger på seg er sikkert alt i orden. Avføringen her veksler fra grønn til mørkegul til lysgul, og han har ikke hatt noe trøbbel med magen eller vekta.. Tror som noenover her sier at det eer hormonelt :)

Skrevet

Jenta mi får MME, og hadde store mageproblemer da jeg brukte NAN 1. Så bytta jeg til NAN HA 1, og da ble magen mye bedre, men fargen på avføringa ble grønn. Jenta mi har det helt fint hun, og legen har ikke bemerka fargen, så da regner jeg med at det er helt greit. Har hørt at mange babyer har "grønne" perioder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...