Gå til innhold

Vinter dresser!!?

Mamma`n til Jens Olliver

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har sett på troll dressen, den med ullfor er det vel. Men i barnehagen i dag så fikk jeg høre at barnehage tantene hadde vært så irriterte på den dressen i for. Vanskelig å få på og noe ordentlig herk!

Så barnehage tanten jeg snakket med ville ikke anbefale å kjøpe den.

Men alle sier jo den er så bra. Så jeg lurer jo på hva jeg skal gjøre.

Har vært nede på butikken i kveld å sett på noen andre dresser. Exit butikken hadde en vinterdress, vanlig bobbledress. Og der kunne man kjøpe en hel dress i merano ull til. Samme prinsipp som troll bare at da får du jo ikke festet ulldressen.

Men er jo usikker på hva som er best. Skulle jeg tenkt på hva lommeboka mi sier så hadde jeg helt klart gått for det på exit 700 kr til sammen.

Vet ikke om jeg vil bruke over 1000 kr på en dress vis de i barnehagen ikke synes noe om det. Vis det er noe herk så vil jeg heller finne noe mere enkelt.

Noen erfaringer eller meninger?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner ikke at den er vanskelig å få på jeg. enten tar man foret på for seg, også dressen. Eller sørger for at alt sitter godt fast i knappene og putter ungen oppi. Fikk bare skryt hos dagmamma'n til lille for trolldressen og skal ha den i år igjen i barnehagen.

Skrevet

Jeg har aldri skjønt problematikken med trolldressen. Hvis man knepper ut ullforet og kler på et plagg av gangen blir det akkuratt det samme som å ha en ulldress under en vanlig dress... Altså ikke noe problem i det heletatt...

Vi har erfaring medExit vår/høst dress, og den er ikke bra... Absolutt ikke vanntatt som lovet. Men vet at andre har inne har positive erfaring medvinterdressene, så de er mulignes bedre. Og skikkelig kule i mønsteret i år da :o)

Skrevet

hei, er usikker på valget av dress i år jeg også. har en jente på 5, gutt på 4 og gutt på to. blir mye penger. har hatt reima til nå og polarn og pyret. men har hørt om mikk line og har lyst til å prøve dette merket. en jeg kjenner har nettbutikk som skal selge denne dressen og den er ganske mye billigere.

ped leder på avd i vår barnehage har vært fornøyd med troll.

Skrevet

Har vært veldig fornøyd med selve dressen. Ikke så stiv som en del andre dresser, med god bevegelsesfrihet. Jenta mi har heller aldri blitt våt i den. Dessuten kan den brukes både høst, vinter og vår, så du trenger ikke to ulike dresser. Men ja, det er litt tungvint å ta den av og på. Det irriterte meg en del i fjor, da jenta mi var rundt 18 mnd på vinteren. Nå har vi kjøpt Prinsessetroll,en annen variant fra Troll. Den har ulldressen innsydd i foret. Vil jo tro at den er lettere å bruke, men aberet er jo at den ikke kan brukes på høst og vår.

Skrevet

Vi har hadde den dressen i fjor vi å og skal ha den i år igjen :) Synes den var veldig god jeg og hadde ingen problemer med å ta den på.. Han var aldri bløt mens han brukte den og var alltid god og varm, enda da satt han for det meste i ro..Det er jo bare å gjøre som de andre sier å bruke den ulldelen til ulldress å ha på først.. Trenger jo ikke å kneppe den igjen da :)

Skrevet

Ja er jo bare å ha den som en egen dress. Synes liksom det er så smart da. Og kunne bruke den i regndressen på vår og høst ol.

Synes det er så vanskelig å finne en god vinterdress. Men når man skal bruke mye penger på det vil man også at det er så bra som alle skal ha det til.

Får vel ta med guttungen å prøve en troll dress da :) Han er foresten 2,5 år. Tror dere 98 vil passe han da?

Skrevet

Jeg kjenner ikke til Troll dressen.

Men er det ulldress som er kneppet fast inni dressen?

Trenger man ikke noe annet ull under den på de kaldeste dagene?

Min erfaring med dresser som ikke har glatt for, er at foret i dressene nesten blir som borrelås på klærne som er under, slik at det er vanskelig å få på seg dressen. Spesielt hvis det blir ull mot ull.

Og foret klumper seg gjerne nede ved fotene, slik at ungen ikke finner igjen foten sin inni der, når han skal kle på seg :)

Jeg har ei venninne som har Troll, og hun har skiftet over til Reima i år, nettopp fordi hun syns den ble så vanskelig å ta på for barnet.

Skrevet

har en veninne som har en nettbutikk, hun skal selge dressen mikk-line. hører at mange er fornøyd med den. høsttøyet er ikke lagt ut enda, hvis dere vil se er adressen: hermeline.no

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...