goldenticket *BLITT MAMMA* Skrevet 23. august 2007 #1 Skrevet 23. august 2007 Jeg vet ikke om jeg klarer på gi tran til gullet mitt...jeg veit jo hvor drit det smaker...og hva kan sje om jeg ikke gir henne det??
Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 23. august 2007 #2 Skrevet 23. august 2007 man begynner ikke med tran eller d-vitamindråper før de er ca 4 uker Jeg startet når snuppa var 6 uker. Har gitt henne d-vitamindråper ettersom jeg ammer og tar omega 3 selv. Du får kjøpt d-vitamindråper på apoteket :-)
Gjest Skrevet 23. august 2007 #3 Skrevet 23. august 2007 Det er vel anbefalt fra seks uker av? Men gi d-vit hvis du ikke takler tran, også får du være flink til å spise fisk eller ta trankapsler selv dersom du ammer. Hvis du ikke ammer kan det hende det er d-vit nok i melka du gir, sjekk pakningen
goldenticket *BLITT MAMMA* Skrevet 23. august 2007 Forfatter #4 Skrevet 23. august 2007 Tusen takk for svar, nå får jeg litt bedre samvittighet, da skal jeg starte med d-vitamin dråper når nurket er 4 uker også skal jeg kjøpe meg omega 3 selv i morgen
Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 23. august 2007 #5 Skrevet 23. august 2007 ja, jeg startet når hun var 6 uker. Mener det er fra 6 uker som er det riktige men så er det jo så mange her inne som mener 4 uker....så da ble jeg usikker selv også :-) Mener også at det iallefall i Nan sin mme så er det både omega 3 og d-vitamin. :-)
goldenticket *BLITT MAMMA* Skrevet 23. august 2007 Forfatter #6 Skrevet 23. august 2007 ja, jeg fullammer, så imorgen bærer det ut for å kjøpe trankapsler og omega 3 Så starter jeg å gi henne når hun er 4 uker tenker jeg...
Nr-3-i-Magen Skrevet 23. august 2007 #7 Skrevet 23. august 2007 I alle brosjyrene jeg har lest står det fra 4 uker, og det sa hs også. Og hvis du begynner å gi babyen din tran fra starten, så er det ikke sikkert de syns det er noe vondt. Jeg syns selv det er grusomt, og orker bare å ta tranpiller selv, men jeg gir det til snuppa og ho gjør ingenting av det. Det er ingen fettsyrer og fiskeoljer i d-vitamindråper, så tran ER jo faktisk bedre hvis du får til å gi det. Men klarer dere det ikke så er d-vitamindråper et greit alternativ.
*smula* Skrevet 23. august 2007 #8 Skrevet 23. august 2007 Jeg fikk et infoskriv om tran på helsestasjonen for en uke siden, der stod det fra 4-6 uker.
-spent- Skrevet 23. august 2007 #9 Skrevet 23. august 2007 man skal ikke begynne før de er mellom 4-6 uker..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå