Silja FullFres McQueen Skrevet 23. august 2007 #1 Skrevet 23. august 2007 Ei ostekake og ei sjokoladekake. Ostekaka er grei nok, for jeg har verdens beste oppskrift.. Høhø.. ;o) Men sjokoladekaka er det litt verre med.. Noen som har noen oppskrifter på ei god og litt fancy (men ikke FOR fancy!) sjokoladekake jeg kan bruke? Eller vet om noen på nett? =)
Meg + 2 prinsesser Skrevet 23. august 2007 #2 Skrevet 23. august 2007 Skal DU bake!? Hehehehehehehehehehehehheeh Hehehehehehheehehehehehehehehehehehehehehehehehehehehehehehehehehehehehehehehehehehehehehehehehehehehehehehehehehehehe
nedtråkka kaviartubepupper Skrevet 23. august 2007 #3 Skrevet 23. august 2007 Devils Foodcake bolle 1: - 1,5 dl kakaopulver - 2,5 dl kokende vann - 1 plate mørk kokesjokolade bolle 2: - 4 dl mel - 1 ts natron (ikke bruk hornsalt, da blir kaka luktende vondt!!!) - 0,5 ts bakepuver - 0,5 ts salt bolle 3: - 8 ss mykt smør - 3 dl sukker (vispes) - 2 store egg - 2 ts vaniljesukker * bland bolle tre godt med mixmaster. det andre skal vekselsvis oppi, først det tørre (bolle 2), så det våte (bolle 1). du skal også avslutte med det tørre. (4 ganger med det tørre, 3 ganger med det våte) bak i smurt form, 200 grader i 30-45 min. glasur: - melis - smør ( ca like mye av hver) vispes til det ikke er noen klumper - 1 pakke philadelphiaost - vaniljesukker * glasuren må du bare smake til hvordan du liker den i forhold til ostesmaken. har ingen mål på hvor mye av hver. * ett lag med glasur inni, og utenpå hele kaka. vil du ha mange glasurlag, kan du jo lage to kaker som du deler på midten,og har alt oppå hverandre... Troika kake Bunn: 3 eggehviter 200 gram melis 200 gram mandler Pisk eggehviter og melis blankt, bland inn malte mandler. Stekes ved 170 grader o 30 minutter. Avkjøles. Trøffelkrem: 1 dl vann 3 eggeplommer 150 gram margarin 1 ss kakao 75 gram melis. Gelatin Kok vann og melis til det blir seigt. Avkjøl. Rør eggeplommene og tilsett melisblandingen i en tynn stråle. Tilsett smeltet margarin og kakao og rør godt. Bre over mandelbunnen og sett kaldt. Dette laget har jeg hatt trøbbel med å få skikkelig stivt. Jeg har derfor bestemt meg for å bruke litt gelatin neste gang, men jeg kan ikke si hvor mye som er passe. Gele: 1 pakke bringebærgele 3 dl vann Lag gele med 3 dl vann. Bre den over trøffelkremen når den er blitt ganske stiv. Deksel: 500 gram marsipan 1 1/2 plate sjokolade, mørk + litt delfiafett Kjevl ut marsipanen til et lokk som passer. Fjern forma og legg på lokket. Dekk hele kaka med smeltet sjokolade med litt delfiafett oppi. Snickers kake Ingredienser 350 g salte peanøtter 200 g Ritz salte kjeks 6 stk eggehvite 5 dl sukker 2 ts bakepulver 2 ts vaniljesukker Glasur 100 g smør 200 g lys kokesjokolade 6 stk eggeplomme 100 g melis Legg kjeks i en frysepose og, knus ved å rulle et kjevle over. Knus til det blir mindre biter, ikke bare ”pulver”. Gjør det samme med peanøttene. Stivpisk eggehviter og sukker til en fast marengs. Vend inn knust kjeks, knuste peanøtter, bakepulver og vaniljesukker. Hell i en bakepapirkledt langpanne (30x40 cm). Smør kantene på langpannen (de som ikke er dekket av bakepapir) med litt smør eller olje. Hell røren i formen og stek i varm stekeovn 180 ºC, på nederste rille i 25-30 min. Glasur: Smelt smør og sjokolade over svak varme. Pisk eggeplommer og melis til lys eggedosis og vend inn smeltet smør og sjokoladeblandingen (pass på at den ikke er for varm). Sett glasuren ev litt i kjøleskapet, slik at den tykner litt før den smøres over kaken. Sett kaken litt kjølig slik at glasuren stivner, før kaken skjæres opp
Meg + 2 prinsesser Skrevet 23. august 2007 #6 Skrevet 23. august 2007 Bare tulla snuppa,du er så flink atte:) ÅÅåh, snickers kake! nammenammm.
Libido- Skrevet 23. august 2007 #8 Skrevet 23. august 2007 har du så mange boller da? hehe =) Ja det er hvertfall verdensbeste ostekake! ;-)
Silja FullFres McQueen Skrevet 23. august 2007 Forfatter #11 Skrevet 23. august 2007 Aha... Hehehe... Jaaada, jeg har da boller, R stakk ikke av med de... Hehe.. ;o)
Gjest Skrevet 23. august 2007 #12 Skrevet 23. august 2007 sjekk ut Arne Brimi sin sjokolade kake på detsoteliv.no. Den fikk mye oppmerskomhet i bryllup sist (min vennine bakte den). Hun droppet sausen til, men dyppet jordbær i hvit sjokolade. Vakkert.)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå