Gjest Skrevet 23. august 2007 #1 Skrevet 23. august 2007 Hva skal vi gjøre?? Alle epplene er ødelagt:o((
Gjest Skrevet 23. august 2007 #2 Skrevet 23. august 2007 Æh... dumt spm fra en gartner men hva mener du med klipdyr? lokalt uttrykk eller? hvis du kan forklare så kan jeg prøve å hjelpe=)
Babyheaven OVERTID:( Skrevet 23. august 2007 #3 Skrevet 23. august 2007 saksedyr/klypdyr tenker jeg hun mener:)
Gjest Skrevet 23. august 2007 #5 Skrevet 23. august 2007 Hm... saksedyr er jo egentlig et nyttedyr som hovedsaklig spiser insekter, men de lever også på dødt organisk materiale... sikker på det er saksedyr du har? da spørs det nok om treet allerede er skadet og at det lever av det skadede treet og skadd frukt på det...
Gjest Skrevet 23. august 2007 #6 Skrevet 23. august 2007 Det ligner på det værtfall. men jeg er ikke sikker. Ikke ekspert på det området.. Plantet treet i mai og det har vært så fint og det kom til og med eppler på det. De ble røde og fine , men med nærmere ettersyn ser jeg nå at alle er ødelagt og at det der stygge ?? driver å kryper inn i epplene å sånn ((
Gjest Skrevet 23. august 2007 #7 Skrevet 23. august 2007 hm.. hvordan ser disse dyrene ut? farge, form, størrelse? vanskelig å si hva det kan være, er mye skadedyr som går på epletrær... går de inn i selve frukten? er det noe andre symptomer på planten? legger de fra seg noe slim eller spindel?
Gjest Skrevet 23. august 2007 #8 Skrevet 23. august 2007 Er vel kanskje 1,5 cm lang, 0,5 cm bred, svart/grå, går inn i frukten ja. ser ikke noe annet enn de. Ikke noe slim eller sånn nei. Eller ser egentlig treet fint ut, bare frukten som er blitt ødelagt.
Gjest Skrevet 23. august 2007 #9 Skrevet 23. august 2007 hm... skal se om jeg finner ut av det... får lese litt i kveld. minn meg på det i morgen, kanskje jeg har funnet ut noe=) men er så uendelig mange skadedyr, vanskelig når jeg ikke har et bilde...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå