MegOgAlleMine Skrevet 23. august 2007 #1 Skrevet 23. august 2007 er i huset blir det deling.slik er det bare. men virker som ingen skjønner hvorfor vi ikke bare kan ta å låne 500000 nå og bygge på? har jo tenkt til det om 4-5 år, men ikke enda. bare så merkelig!
Gjest Skrevet 23. august 2007 #2 Skrevet 23. august 2007 ja,skulle gladelig ha hatt seks soverom ja. men vi har fire,så her blir det også deling:)
Jeg har nå 2 sjefer i huset. Skrevet 23. august 2007 #3 Skrevet 23. august 2007 Her blir det kanskje at de skal dele. Fordi vi har bare 2 soverom oppe. Og nede er det ikke feidig enda. Er ikke sikkert jeg vil at den ene skal sove i en annen etasje heller. Så da blir det evnt lekerom nede. Ser ikke på det som noe problem, er ikke for alle det fungerer. Men kan fint gå. Bare koselig det å ha rom sammen.
Gjest Skrevet 23. august 2007 #4 Skrevet 23. august 2007 vi har ikke nok soverom til at de kan få hver sitt, så her blir det deling av rom de første årene iallefall, til vi skal kjøpe/bygge hus. bor i leilighet nå! tror ikke dette blit noe problem jeg, det var jo veldig vanlig før....
jubajuba2 Skrevet 23. august 2007 #5 Skrevet 23. august 2007 Her kommer også våre 2 små til å dele rom de første årene,etterhvert kommer vi til å ta utleie delen i huset og gjøre om til flere soverom. men det blir først om noen år. ser ikke problemet i at barn deler rom jeg.
turbo30 Skrevet 23. august 2007 #6 Skrevet 23. august 2007 er jo i all hovedsak på grunn av brann sikkerhet, brannmenn teller som regel 1 pr soverom når det brenner
jubajuba2 Skrevet 23. august 2007 #7 Skrevet 23. august 2007 Vi har også 2 soverom oppe og 1 nede, det nede har vi nå gjort om til leikerom så de små får dele rom oppe etterhvert. Vi fant ut at vi ikke ville ha barnerom nede når de er så små,synes det er greit å ha de i nærheten slik at de bare kan komme til oss hvis de er noe
MegOgAlleMine Skrevet 23. august 2007 Forfatter #8 Skrevet 23. august 2007 Føler mer folk synes at det er "penest" at ungene har hvert sitt rom osv. akkurat som vi er helt grusomme og gjerrige fordi vi velger å gjøre de slik de neste årene
Bea har snart 4 barn? Skrevet 23. august 2007 #9 Skrevet 23. august 2007 Per i dag har vi tre soverom og tre barn.... det ere et forlite da minsto ikkje legg seg fint fortida og da får ikkje mellomste fred til på legge seg ho heller............Men til vinteren skal vi innrede oppe tenker vi..... et soverom av gangen... enten tre soverom eller 2 + eei stue. Men et soverom i starten.
Gjest Skrevet 23. august 2007 #10 Skrevet 23. august 2007 Her velger vi å se etter ny bolig, da vi synes at vi får litt liten plass. Men jeg må si at jeg delte rom med min bror i mange år, før jeg fikk mitt eget. Det var trygt og irriterende på samme tid. Kan ikke se at det er mye negativt i det. En kan jo "dele opp rommet", slik at de får sin egen private plass. I alle fall hvis det er snakk om jenter. Gutta er kanskje ikke like opptatt av det? Rommet til snuppa er uansett for lite å dele på to. Klaustrofobisk slik som det er fra før.
Teltpluggen Skrevet 23. august 2007 #11 Skrevet 23. august 2007 Her var det deling da jeg var liten, og det var deling helt til mine foreldre hadde råd til å bygge på. (Bygget da på 3 soverom).. Skjønner dere godt jeg.. Er da ikke noe galt i å dele soverom??
Mitzy Skrevet 23. august 2007 #12 Skrevet 23. august 2007 Vi har 4 soverom vi da. Ett til oss, ett har hundene fått(til bur og sakene sine) og 2 står tomme men forhåpentligvis vil de fylles opp en gang. Men 3 er i 2 etg. og samboer mener han skal bygge ut for han er redd barnet vil falle ned trappa. Han er superredd enda det ikke er noe barn her ennå,hehe.
Minnie Mom Skrevet 23. august 2007 #13 Skrevet 23. august 2007 Vi venter nummer 2 og bor i en tre-roms. Barna må nok dele rom til vi flytter om noen år.. )
Ioren Skrevet 23. august 2007 #14 Skrevet 23. august 2007 Tja, vi har ikke mer plass enn at ungen må dele med oss vi Ferdig med det.. vi har hverken råd eller lyst til å flytte akkurat nå, så sånn blir det et års tid framover Forhåpentligvis får vi kjøpt en 4roms etterhvert, og er det ene soverommet stort nok så vil ungene eventuellt dele (om vi får fler da...) en liten stund.. Bodde i hus med 6 soverom da jeg var lita, men jeg og storesøster delte rom i tre år, slik at vi alle (oss 2 og mamma og pappa) lå i samme etasje. noen nevnte brannsikkerhet. Det finnes å få tak i klistremerker man fester på vinduet der det er bilde av sovende menneske med plass til å skrive et tall bak.. husker bare ikke hvor det var å få tak i.. brannvesenet vet sikkert
..., Skrevet 23. august 2007 #15 Skrevet 23. august 2007 Vi har tre soverom og venter barn nummer to. Til nå har barna sovet på et rom og hatt et lekerom. Når nummer tre kommer skal alle tre få bo sammen på det største rommet. Det blir tre gutter, og de er ganske tett i alder (storebror fyller fire rett før termin), så jeg tror det er bedre at alle deler rom en at en skal være alene. Hvis vi fortsetter å bo her lenge, så får eldstemann eget rom når han trenger det.
Erisa* Skrevet 23. august 2007 #16 Skrevet 23. august 2007 Vi kommer også til å ha ungen på vårt rom. Bor i leilighet, og har forsåvidt et ekstra rom vi kunne brukt som barnerom, men det fungerer som arbeidsrom, og vil nok være det videre. Er litt greit for studentmamman å kunne lukke døren og lese til eksamen:) Jeg fikk ikke eget rom før jeg var 5, tror jeg, og da delte jeg med søstra mi! Vi bodde 4 på samme rom i 5 år! Jeg har i alle fall ikke hatt vondt av det, men det var sikkert litt kjipt for mamma og pappa:) Men altså, jeg er sikkert ikke helt representativ. Velger å få barn (helt bevisst og planlagt) selv om jeg har tre år igjen av utdannelsen min. Har hverken hus eller bil:) Men mye kjærlighet, og det er det som er det viktigste;)
prøvekluten+3små Skrevet 24. august 2007 #17 Skrevet 24. august 2007 mine to gutter deler og rom...og det selv om vi har et soverom til overs..hvorfor? fordi de vil det sjøl..prøvde tidligere å ha de på hvert sitt der ute i gangen,men resultatet blei: først bomba de det ene rommet,så det andre,for deretter å lage en sti med leker mellom rommene og stua,der vi befant oss..da fikk mamman en lur ide: la nå guttene få det store soverommet vårt,som ligger vegg i vegg med stua! genialt! mindre rot,fornøyde gutter,som ikke står og roper på hverandre om kvelden etter de har lagt seg,eller om mårran for den del.OG de er likevel sammen med mamma og pappa når vi er i stua og de leker på rommet:o) nå når vi venter nr tre,går nok hobbyrommet til mamsen fløyten om et års tid eller noe..buhuu...men aldri følt på at vi har for lite plass i grunn..de soveromma vi har holder til formålet..kanskje spesielt siden de begge er gutter og det ikke er så stor aldersforskjell mellom dem
Pinny og lillegutt Skrevet 24. august 2007 #18 Skrevet 24. august 2007 Synes ikke barn trenger eget rom når de enda er små.. Men når de begynner å bli litt eldre, f.eks begynner på skolen synes jeg det blir litt ille å måtte la de dele med småsøsken. For da trenger de privatliv til å gjøre lekser, de begynner kanskje å få egne venner og ikke felles venner og ofte når barn begynner på skolen er småsøsken "teit". Og det blir da lett krangling og diverse. (dette gjelder kanskje ikke 1.klasse, siden de bare er 6år, men nja.. fra 8-9års alderen kanskje?) Men når de er små har jo barn bare masse glede av hverandre - dersom aldersforskjellen ikke er altfor stor, så det å dele rom er kanskje bare positivt. Men jeg vil nok ikke at mine barn skal dele soverom. Jeg vokste opp med mitt eget rom og er sjeleglad for det. Sambo delte soverom med broren sin og de kranglet hele tiden, så han nekter å la barna dele soverom dersom vi får flere enn en.
prøvekluten+3små Skrevet 24. august 2007 #19 Skrevet 24. august 2007 ..eget rom for en hver pris da? det vil si dere flytter fremfor å la barna dele rom?
Gjest Skrevet 24. august 2007 #20 Skrevet 24. august 2007 marcus har ikke eget rom..ikke kommer han til å få det med det første heller...vi flytter på fredag og der er det 1 soverom.. så han får nok sve sammen med oss i vertfall 1 år til..
Adriansmor med tulla Skrevet 24. august 2007 #21 Skrevet 24. august 2007 Har en 7 åring og har termin i desember... syns han er altfor gammel til å dele rom med babyen... vi har bare 2 soverom i huset men skal innrede kjelleren nå framover....er enig med at viss aldersforskjellen er stor bør de ha hver sitt rom... men klart viss man ikke ha råd til å flytte så må man gjøre det beste utav det man har... her er storebror overlykkelig for å få rom i kjelleren=))
mamma til twins Skrevet 24. august 2007 #22 Skrevet 24. august 2007 Barn i samme alder (og etterhvert samme kjønn), kan jo fint dele rom en god stund. Selv bor vi i en treroms leilighet og jeg skal uansett ha babyen på soverommet mitt til det ihvertfall 1 år, kanskje lenger, så da trenger vi ikke et ekstra soverom før noen år fram i tid. Det skal sies at vi er på utkikk etter et rekkehus.
Pinny og lillegutt Skrevet 24. august 2007 #23 Skrevet 24. august 2007 Nå bor jo vi i en leilighet hvor det kun er 1soverom.. Så når vi flytter herifra (om 1års tid) så kommer vi med en gang til å kjøpe noe som har 3 soverom. For vi skal ikke ha flere enn 2 barn uansett. Så vi forsikrer oss heller sånn. Får vi ikke flere barn enn ett, så kan jo det tomme soverommet brukes til noe annet =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå