Gå til innhold

Allergikere og barnehage

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan går egentlig det? Er litt spent jeg, gutten min er 10,5 mnd og har akkurat startet i barnehage. Han er allergisk mot egg og melk. Når jeg leverte han idag, var det første han gjorde og finne en brødbit på gulvet som noen hadde mistet. Det er ingenting som skal til før han får elveblest og pustevansker.. De ansatte har sagt at de skal vaske av bord og stoler etter hvert måltid og koste golvet. Det var ikke gjort i dag. De var veldig påpasselige de 2 første dagene da jeg var med han i barnehagen, men jeg vet ikke om ting fort blir glemt, når jeg ikke sitter der og "passer" på.. Alt han finner putter han jo i munnen. Men jeg har fortalt de hvor lite som skal til, og hvordan han reagere osv. så jeg håper de tar det alvorlig... Noen andre med erfaringer? Er også spent på hvordan det går når de skal handle inn til bursdager o.l.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du undersøkt om det finnes allergibarnehage der dere bor?

Vi har vår jente i astma og allergibarnehage. Jeg kan ikke få skryt nok av barnehagen hennes. De har flere ansatte enn vanlige bhg, alle har opplæring på hva de skal gjøre om noen får sterke allergiske reaksjoner eller allergisk sjokk. De gir også astmamedisiner og andre allergimedisier ved behov. I tillegg har de egen ansatt på kjøkkenet som baker brød og lager varm lunsj som alle kan spise hver dag. Vi kan ikke ha med noe mat i bhg, barna får servert frokost, lunsj og frukt hver dag. De fokuserer ekstra på fysisk aktivitet siden astmabarn trenger mye aktivitet pga av lungene.

Skrevet

Jøss, hvor er det dette vidunderet ligger hen?

Skrevet

Finnes ikke det her vi bor nei.. ikke så stor en by. Men det hørtes jo genialt ut da!

Skrevet

De fleste store byer har astma og allergibarnehager.

Skrevet

sønnen vår har egg og melkeallergi og han har fått en "primærkonakt" som jobber på hans avd 100% og som er veldig påpasselig. Hun har heldigvis allergi og cøliaki barn selv også. Men ei venninne av meg har barn som er hyperallergisk mot melk, egg, fisk, nøtter etc... og hun fikk beskjed om at hvis hun ikke følte seg trygg på akkurat det du skriver - at en ostebit blir funnet på gulvet etc - så kunne hun søke om ekstra assistent til han!!!! Ta det opp med barnehagen med det samme, hun måtte presisere og ha møte med de ang hvor alvorlig det er (han har vært akutt innlagt før, før de oppdaget alle allergiene hans!).

Jeg har forresten både muffins og boller som han kan spise liggende i fryseren i barnehagen, som han kan få til bursdag og andre anledninger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...