Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var dere fornøyd...? Jeg skal i morgen tidlig, og ringte dit i dag. Har nemlig lest om at man noen steder kan ta med videokamera og koble det til ul-maskinen, så man fikk opptak av ultralyden. Svaret jeg fikk var et "nei, det får du ikke her!" og hun hørtes nesten sjokkert ut over at jeg kunne spørre om noe sånt. Videre føyet hun til at jeg kunne ta med meg noen 20kroninger så kunne jeg få noen bilder med meg. Så spurte jeg henne om det var vanlig ul eller 3d ul (har hørt at noen sykehus praktiserer med 3D-ul, som sykehuset i tønsberg), men da ble hun enda mer paff, og svarte bare at de hadde da bare en vanlig maskin, og jeg fikk bare de bildene jeg fikk! Så slang hun på. Ble helt paff jeg, og litt stresset, for jeg har jo gledet meg så fælt til dette, så jeg hadde veldig lyst til å be hun trollkjerringen som tok tlf om å bare ta morgendagen fri, så vier garantert å ikke få henne i morgen. Håper virkelig vi slipper henne altså!

Så dermed tenkte jeg å undersøke her...dere andre som har vært, har dere vært fornøyde? Og hvor mye måtte dere betale for bildene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Jeg har vært og var KJEMPEfornøyd. Fikk en utrolig koselig jordmor, som tok seg kjempegod tid og viste oss alt og forsikret seg om at vi forstod. På det rommet vi var var det en stol ved siden av benken jeg lå på til sambo og i taket var det en stor skjerm der vi fikk se babyen. Så zoomet hun inn mange plasser, talte fingre, hjertekammer, nyrer etc og forklarte hva vi så. Så spurte jeg om hun kunne se kjønnet og da tok hun seg god tid til å finne det ut og forklarte oss hva vi så flere ganger slik at det ikke var noen tvil om at det var en liten gutt. :) Synes hun damen i telefonen virket veldig rar! Sist gang jeg ringte dit traff jeg en kjempekoselig dame, så du var nok kanskje bare veldig uheldig. Kan godt hende at hun damen du snakket med bare sitter i resepsjonen og ikke har noe med ultralydene å gjøre. Skal krysse fingrene for at du får samme jordmor som meg, hun var helt topp! :D

Skrevet

Fikk forresten med oss fire flotte bilder og betalte ingenting!

Skrevet

Å, da håper jeg får henne! Tuuuuusen takk for at du gav meg håpet tilbake nå :) Hun jeg pratet med presenterte seg som jordmor, så derfor ble jeg litt stresset. Men da krysser vi fingre! Igjen; tusen takk! :)

Skrevet

Hihi, bare hyggelig vettu! Synes det er så trist når jenter som har gledet seg så mye får sånne dumme folk. Ødelegger jo en kjempestor opplevelse! Var kjempefornøyd med hun vi hadde, så håper flere kan ha glede av henne! Krysser fingrene for deg! :D

Skrevet

Vi var på UL på Ullevål i forrige uke. Kjempehyggelig og dyktig jordmor! Lå på benk med skjerm i taket, veldig oversiktlig og greit. Jordmor sjekket babyen nøye og viste oss mange organer, kroppen fra forskjellige vinkler osv... Brukte omtrent tre kvarter og var veldig nøye. Til slutt sjekket hun kjønnet og da også sjekket hun flere ganger og viste oss (hun mente det er jente). Hun fant at det ene nyrebekkenet var litt større enn den andre og ville ha oss på ny UL om 2 måneder, sa at de tok inn mange for dette men at det sjelden var noe å bekymre seg for (derfor gjør jeg ikke det). Men uansett; hun var veldig flink. Vi betalte 20 kr for 4 bilder.

Lykke til!

Skrevet

Hei,

Jeg har samme opplevelse som de andre over. Var på ultralyd nå på tirsdag og hadde en super hyggelig jordmor som tok seg god tid. Vi fikk med ett bilde hjem av en baby med fjeset ned og rompen i været, en som ikke var interessert i å vise annet enn ryggen sin og føttene sine, vi prøvde lenge å få en bedre vinkel, men det var bar å glemme.

Såvidt jeg husker fra tidligere har du og jeg hatt samme termin, 19. januar, min ble fremskyndet til 12. januar, blir spennende å se hva du får.

Lykke til, du blir sikkert tatt godt vare på!

Skrevet

Åh, nå ble jeg bare enda mer lettet. Skjønner jo at det er litt avhengig av hvilken jordmor/lege du får, men jeg satser alt på at vi er heldige og får en av de som dere har vært hos! Tusen takk for svar, skal komme med oppdatering (også ang. termin - har foreløpig 19.januar ja, og er veldig spent på om vi blir flyttet) :) Tusen hjertelig takk jenter!! :)

Skrevet

Var på ul der i juli... jordmoren var forsåvidt hyggelig og tok seg god tid til å forklare hva alt var av det vi så på skjermen osv... var samme opplegg som over, sambo satt på stol v siden av benken og det var en stor skjerm i taket. Men synes hun kunne virke litt småstiv og snerpete hun jordmoren... fikk et bilde for 20kr! Vi spurte ikke om flere, men det var heller aldri noe tema... var jo moro å se da, men samboeren var nok litt skuffet over at hun ikke var litt blidere :-) Har også vært på 2 ks-samtaler på Ullevål hvor jeg også har fått ul... særlig den siste legen var bare helt topp! En skikkelig trivelig og blid kar :-) Men, da fikk jeg ingen bilder da...

Skrevet

Vi synes jordmødrene har vært litt rutinepreget og ikke spesielt hyggelige de to gangene vi har vært til ul med våre to. Synes det er synd, siden det er så stort høydepunkt i et svangerskap.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...