Gjest Skrevet 23. august 2007 #1 Skrevet 23. august 2007 Var dere fornøyd...? Jeg skal i morgen tidlig, og ringte dit i dag. Har nemlig lest om at man noen steder kan ta med videokamera og koble det til ul-maskinen, så man fikk opptak av ultralyden. Svaret jeg fikk var et "nei, det får du ikke her!" og hun hørtes nesten sjokkert ut over at jeg kunne spørre om noe sånt. Videre føyet hun til at jeg kunne ta med meg noen 20kroninger så kunne jeg få noen bilder med meg. Så spurte jeg henne om det var vanlig ul eller 3d ul (har hørt at noen sykehus praktiserer med 3D-ul, som sykehuset i tønsberg), men da ble hun enda mer paff, og svarte bare at de hadde da bare en vanlig maskin, og jeg fikk bare de bildene jeg fikk! Så slang hun på. Ble helt paff jeg, og litt stresset, for jeg har jo gledet meg så fælt til dette, så jeg hadde veldig lyst til å be hun trollkjerringen som tok tlf om å bare ta morgendagen fri, så vier garantert å ikke få henne i morgen. Håper virkelig vi slipper henne altså! Så dermed tenkte jeg å undersøke her...dere andre som har vært, har dere vært fornøyde? Og hvor mye måtte dere betale for bildene?
Tooblind Skrevet 23. august 2007 #2 Skrevet 23. august 2007 Jeg har vært på ul der, men ikke i uke 18. Bare på oppfølgning frem til uke 14.. Har vært både på ivf og på vanlig poliklinikk, og de har vært hyggelige der og jeg har fått med bilde når jeg har spurt etter det og jeg har ikke betalt noe for de. Men jeg har snakket med de damene der som tar tlf og de kan være skikkelige nebbete, men heldigvis er legene hyggelige.. lykke til imorgen..
Gjest Skrevet 23. august 2007 #3 Skrevet 23. august 2007 hørtes rart ut. syns dem var kjempe koselige der jeg når jeg var der. det med video kamera aner jeg ikke. 3d har dem vel bare på spesielle klinikker tror jeg. majorstua bla... og hun du prata med var nok bare en sånn "skranke" dame som sitter i infoen der. er ikke dem som utfører ul. bildene kosta 20 kr pr stk. dem tar 3-4 bilder. håper du får en litt mer positiv opplevelse når du kommer dit.. lykke til i alle fall og hold oss oppdaterte om hvordan det gikk:):)
Gjest Skrevet 23. august 2007 #4 Skrevet 23. august 2007 Takk takk Hun presenterte seg som jordmor, så det var det som gjorde meg urolig. Hadde hun bare vært sånn telefon-dame så... Krysser fingrene for en ok lege.
Gjest Skrevet 23. august 2007 #5 Skrevet 23. august 2007 Det skal jeg gjøre Takk for svar! Jeg har to venninner som har vært på forskjellige sykehus, og begge fikk 3D på ordinær ul, så derfor tenkte jeg å spørre. Også igjen; hun presenterte seg dessverre som jordmor... :/ Men *håpe*håpe* (kanskje hun bare skryter på seg at hun er jordmor, fordi hun er møkklei av å ta tlf? :$
Entil? Skrevet 23. august 2007 #6 Skrevet 23. august 2007 jeg har både positive og negative erfaringer med ullevål...første gangen jeg skulle på den ordinære ul kom jeg til den bitcha av ei jormor...høres nesten ut som hu du har snakka med...hvet det er flere inne her som har vært til hu samma jormora,og som har fått samme lusne behandlinga...jeg skrev faktisk brev til ullevål om hendelsen,og det er det flere som har gjort...men ble henvist til enda en ul etter denne hendelsen,og da sa jeg ifra at jeg ville ha en annen denne gangen,og da fikk jeg faktisk komme til en lege istedet,med mye bedre ul apparat og han var bare fantastisk...kjempe hyggelig mann...når det gjelder bilder fikk jeg bare noen dårlige bilder,fikk bedre bilder når jeg var på ul i uke 12...men jormora klaga bare på at apparatet var så dårlig,og blablabla...og hos legen så hadde han ikke igjen papir i den maskina...men lykke til på ul,og håper du får en grei jormor;)
Rekecabaret Skrevet 23. august 2007 #7 Skrevet 23. august 2007 Jordmor jeg går til vanligvis advarte meg på forhånd ang ullevål. hun sa at det ofte er litt "samlebånd" på de rutine undersøkelsene, så vi måtte være forberedt på å ikke få verdens hjerteligste behandling. Er kjempe glad for at jeg visst dette på forhånd for da vi var på rutine ul hadde vi en skikkelig dårlig opplevelse. jordmor der var ikke hyggelig i det hele tatt! virket veldig sur rett og slett. etter hun hadde sett på bebisen, spurte sambo om alt så bra ut, og da fikk han surt tilbake "at det hadde hun jo akkurat gått igjennom"! da hun skrev skjemaet sa sambo at vi gjerne ville til avd b fordi vi kjenner en jordmor der, og plutselig ble hun så smørblid. var vel redd for å få negativ tilbakemld hehe. Fikk kjempe fine bilder, men de har ikke veksel, så ta med mynt. håper du får en søt jordmor, hvis ikke er du ihverfall forberedt:)
Gjest Skrevet 23. august 2007 #8 Skrevet 23. august 2007 Har svart deg på 2.trimester Pelin, men ville bare si at jeg synes det er så rart at dere andre har betalt. Fikk med fire bilder gratis, jeg. Merkelig! Var også kjempefornøyd, fikk en utrolig koselig jordmor som tok seg kjempegod tid til å vise oss alt.
petrinesnuppa Skrevet 23. august 2007 #9 Skrevet 23. august 2007 Jeg var også på ullevål. Blir dårlig av sykehus, og var klar for å kaste opp.. Jordmora mi merka nok det, og hun var superhyggelig!! Hun forklarte nøye hva hun gikk igjennom, hvordan hu målte alder på babyen og hun viste hvordan vi kunne se etter kjønnet!! (Det ble ei sprelsk lita jente!!) Mens hun kikka, snakka hun me babyen min, å var veldig så hyggelig medsambo!! Og hun kalte meg perfekt!! I forhold til kjønnet, så ønska hun seg bare en tilbakemelding om hun hadde tatt feil!! Når jeg gikk, gav vi hverandre en klem!! Så for min del gikk det kjempebra!! Jeg har bare positvit å si, men så husk, positivt å si om den spesifikke jordmora der!! Lykke til og håper det går like bra for deg også!!
Gjest Skrevet 23. august 2007 #10 Skrevet 23. august 2007 Ok, tusen takk alle sammen for svar! Da er vi ihvertfall forberedt dersom jordmoren er en heks Krysser fingre for at vi er like heldige som noen få av dere har vært...! Tusen takk for tilbakemelding, dere er knupper!
Ginger-mor Skrevet 23. august 2007 #11 Skrevet 23. august 2007 Da jeg tok ul på ullevål, virket det helt vanlig. Måtte bare vente en halvtimes tid for å komme inn pga litt kø. Det hele tok nok en 20 min. Betale 20kr for 3 bilder, men babisen lå desverre med ryggen til og med bena i kors, så det var ikke så mye vi fikk se akkurat.. hihihi:) Alt i alt, en fin opplevelse! Lykke til i morgen:)
Gjest Skrevet 23. august 2007 #12 Skrevet 23. august 2007 Det er faktisk merkelig å høre erfaringene fra Ullevål. Ei sur megge inne i systemet.... Vel, jeg er forberedt denne gangen, for jeg opplevde å få ei sur megge på AHUS for noen år siden. Denne gangen skal jeg sørge for å gi beskjed, hvis jeg havner hos ei sur ei! Hvis de ikke trives med jobben sin, så får de jaggu fjerne trynet sitt derifra! De fleste komemr til UL i glede og usikkerhet - en skal få vite om babyen ser frisk ut eller ikke. Og det blir i tillegg det første "møte" med babyen. Da er det siste en trenger ei sur dame!
hjertebank m/gutt07&jente09 Skrevet 23. august 2007 #14 Skrevet 23. august 2007 Jeg var på UL på Ullevål og hadde en fin opplevelse faktisk. Jordmora var hyggelig og tok seg god tid, også for å flytte litt på knerten som gjemte seg bak morkaka. Jeg betalte bare 20 kr for 4 bilder, så det var ikke så verst. Men faktisk så har dem 3D ul der, men den brukes nok ikke for vanlige tilfeller. Siden min baby ikke ville flytte på seg under ordinær ul, måtte jeg tilbake etter noen dager for å få målt og sjekket hjertet ordentlig. Og da kom jeg til en lege som først tok vanlig ul og fikk sjekket det han skulle, og deretter tok han fram 3D og ville gjerne gjøre et lite opptak til meg. Men babyen hadde så klart gjemt seg og snudd rompa til, så det eneste jeg så var en søt liten arm. Jeg dro til Majorstuaklinikken i uke 27 for å ta 3D av babyen, og det var veldig gøy. Fikk flere bilder og filmsnutter med meg hjem. Det koster 1500 kr, men var jo kjempegøy å se. Lykke til på UL!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå