Gå til innhold

Brist i ribbein og føde (litt lang)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått en skikkelig hard hoste og etter ca. 1 uke med hosting så bristet jeg ribbeinet mitt på venstre side. Lå i sengen på venste siden og ville egentlig sovne da det skjedde. Begynte å hoste og plutselig var det som om noen stakk en kniv i ribbeina mine. Det var forrige søndag. Fikk ikke særlig sovet natten til mandag pga. vanvittige smerter på venstre siden og enda verre når jeg måtte hoste. Mandag gikk jeg til legen og han sykmeldte meg en ukes tid og sa at det er dessverre ikke mye å gjøre. Jeg kunne ta paracet men det viirket ikke. Var et helvete de siste 3 dagene. Kan kun sove sittende i stress-less stolen eller med masse puter i sengen. Våkner regelmessig av at jeg må hoste og det gjør j.... vondt. Kan også kun bevege meg veeeldig forsiktig. På dagtid er det bare og ta seg sammen for og komme seg gjennom hostekullene ...

Er i uke 34 +2 . Lurte bare på om noen av dere har opplevd det samme eller hørt om noen som hadde det samme ? Ta det lang tid før det blir bra igjen ? Hvordan er det hvis det ikke blir bedre til fødselen ? Tror ikke at jeg orker å føde normalt med bristet ribbein.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det tar ca 2-3 uker før det leges.. og det blir ofte værre den første uken.. Vet ikke når det gjelder fødsel, men du får bare knipe igjen og satse på at den ikke kommer før termin sånn at ribbenet rekker å bli bra:)

Lykke til

Skrevet

Takk for svaret. Høres ut som at jeg rekker det ! Men jeg tror ja at hostingen først må slutte før det kan leges helt. Eller ?

Skrevet

trur du har god nok tid til at det skal leges, men under fødselen trur eg ikkje du merker om ribbeinet er bristet eller ikkje. sier ikkje dette for å skremme men ein fødsel er jo vond. eg merker ikkje at eg ble klippet og det sier jo litt. lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...