Learning to fly Skrevet 23. august 2007 #1 Skrevet 23. august 2007 Skal reise ca fire timer med tog med babyen min. På denne tiden må han jo sove..Har visst bare vanlig sete, men må vogna stå ute i gangen? eller har jeg noe annet alternativ. Vil jo ikke han skal sove der ute alene....
Løven,fisken og vekten Skrevet 23. august 2007 #2 Skrevet 23. august 2007 De gangene jeg har vært med toget er det egne vogner som er laget for vogn bruk...der er det seler til å feste vogna og seter til foreldrene så de kan sitte ved vogna....
Gjest Skrevet 23. august 2007 #3 Skrevet 23. august 2007 Har du bestilt familie vogn så kan du jo ta med vogna inn i vogna, hvis ikke blir det jo vanskelig. Men jeg anbefaler deg å bestille fam.vogn. Der er det stellerom også. Pluss at de fleste andre som sitter der tåler/må regne med barnelyder
___ Skrevet 23. august 2007 #4 Skrevet 23. august 2007 På noen tog har de "barnevogn". Der er det bedre plass, litt leker tror jeg og i det heletatt greiere å ha med barn. Ellers tror jeg vogna må stå i gangen ved døra ja. Det er vel ikke plass noen andre steder tror jeg.
snartmammapåny Skrevet 23. august 2007 #5 Skrevet 23. august 2007 Vi reiste med tog med småen i sommer, var helt ideelt for små barn. Du får kjøpt slike plasser med barnevognplass (tror der er to på hvert tog). Vi hadde og bare vanslig plasser og det fungerte helt fint. Men da måtte barnevogna være i godsvogna. Vi hadde med en softbag til småen som han lå i når han skulle sove. hadde den bare liggende oppå spisebordene på setet til meg og sambo. På en av strekingen hadde vi han på gulvet framfor setene våres da der var VELDIG god benplass på det toget. På en annen strekning hadde vi bagen i midgangen da vi satt på det bakerste togvognen helt bakerst så ingen gikk forbi i midtgangen. Et godt tips er å bestille confort biletter(kan og oppgradere når man kommer på toget om det er ledig plass). Der er mye roliger og mye lettere for en baby å finne roen. Blir fort litt stressende for en liten med alle folkene som går forbi til en hver tid. En annen ting er at vi fikk eget sete til småen når vi bestilte på nettet. Da hadde vi han liggende på det setet når han var våken. Greit å slippe å ha han på fanget hele tiden;) Ble litt rotete dette, men håper du fikk noen tips;)
kajak&Daniel Skrevet 23. august 2007 #6 Skrevet 23. august 2007 Hvis du har bestilt i familievogna, så står barnevognene fremst i vogna! :-) Hvis du kun har bestilt vanlig plass, kan det vel bli vanskelig... De vil vel sikkert ikke ha barnevogner stående og sperre veien i gangen...
Learning to fly Skrevet 23. august 2007 Forfatter #7 Skrevet 23. august 2007 Takk for svar alle sammen. Hm det er svigermor som har bestillt, skal på tur med hele hurven. Og hun har jo ikke tenkt på alle detaljenbe. Jeg er litt "kontrollfrik" og ønsker å ha en behagelig reise. Jeg og mannen har tre barn og fire timer på tog og skal være hensynsfull mot andre passasjerer...det KVIR jeg meg til!!! Ringer NSB i morgen og hører om jeg kan få ordnet noe..Skal reise i morgen tidlig også da..så håper ikke alt er bortbestillt!!!
pøber´n & je Skrevet 23. august 2007 #8 Skrevet 23. august 2007 Alle gangene jeg har tatt tog, og det ikke har vært egen barnevogn avd, så har vogna stått i gangen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå