Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet ikke hvor fornuftig denne vurderingen min var, men da jeg var 17 år ble jeg sur på foreldra mine fordi de ga en nabo en flaske vodka i gave fordi han hadde fiksa noe med sikringer hjemme hos oss på en lørdag. Han naboen gjorde jobben gratis, men særlig faren min ville gi han en gave som takk. Og da valgte han alkohol og ikke f.eks. blomster. Mora mi syntes godt han kunne fått en blomsterbukett som gave, men faren min hadde tilbydd han alkohol, og da ble det en vodkaflaske han fikk.

Hva syns dere her inne om at jeg syntes det var dumt av foreldra mine å gi naboen den vodkaflasken? Årsaken til at jeg reagerte den gangen, var fordi faren min drakk alt for mye alkohol generelt, han drakk seg full nesten hver helg, og det syntes jeg var forferdelig utrivelig hjemme. Og da ble jeg sur på faren min som ga naboen vodka, selv om jeg ikke skulle ha noe med den vodkaflasken å gjøre. Jeg var aldri inne hos den naboen så om han drakk seg full av den vodkaen, så ville ikke jeg merke noe til det. Men jeg hadde et veldig dårlig forhold til alkohol den gangen fordi faren min var full, så og si hver helg, og mora mi drakk seg også temmelig pussa mange ganger.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Personlig synes jeg det er helt greit å gi bort sin alkohol som gave eller som "takk for hjelpen". Som regel kjenner man jo de man gir til.....Ville selvfølgelig aldri gitt alkohol til en alkoholiker......

Skrevet

skjønner poenget ditt. men selv ser jeg ikke problemet. har ofte gitt vekk alkohol selv jeg. men skjønner veldig a du "kjente" litt ekstra på akkurat det der... har selv familie som forbinder helg med alkoholmnoe som IKKE er trivelig i det hele tatt..

Skrevet

men hvor gammel er du nå...høres jo som dette er ganske lenge siden....

hvordan faren din gjorde det der...har jo du strengt tatt ingenting med....

de var nå begge voksen...

så hvorfor tenke på dette nå?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...