Tess,mamma til 2:-) Skrevet 23. august 2007 #1 Skrevet 23. august 2007 Hei! Trenger litt hjelp fra folk med erfaring når det gjelder hvilken str som passer best til min gutt når det gjelder Reimatec dress. Hadde tenkt å kjøpe brukt dress og bor langt fra butikker som selger denne så lurte på hvilken str han trengte til vinteren. Han bruker nå str 86 i inneklær og er 14 måneder. Må han ha 86 eller 92 trur dere? Er kjempeglad for tilbakemelding :-)
Francina 2 Skrevet 23. august 2007 #2 Skrevet 23. august 2007 Hei! Jeg kjøpte Reimatec sin høstdress igår i str 86. Datteren min er 21 mnd, bruker 86 og noe 92 i inneklær. Reima-dressene er store i str, jeg tror str 92 blir alfor stor til gutten din.
Tess,mamma til 2:-) Skrevet 23. august 2007 Forfatter #3 Skrevet 23. august 2007 Jeg tenkte å kjøpe vinterdress siden det er lange og kalde vintrer her.. er de anderledes på str. enn den høstdressen???
Francina 2 Skrevet 23. august 2007 #4 Skrevet 23. august 2007 Nei, Reima-dressene er generelt store i str.
Anonym bruker Skrevet 23. august 2007 #5 Skrevet 23. august 2007 Jeg synes ikke reimatec dressene er store i størrelsene. Jeg ville kjøpt 92 og brettet opp i armer og bein om nødvendig. Dressene er korte i ryggen
Francina 2 Skrevet 23. august 2007 #6 Skrevet 23. august 2007 Str 86 holdt i hvertfall i massevis for oss, må brette opp armer og ben. De i butikken opplyste også at Reima var store i str...........men, gjør som du føler selv.
Tess,mamma til 2:-) Skrevet 23. august 2007 Forfatter #7 Skrevet 23. august 2007 Ble usikker jeg nå.. Han må ha en dress der han kan ha flis/ ullklær under. Har hørt så forskjellig, noen mener den er normal i størrelsen og andre mener den er stor. Tar imot andre sine erfaringer også med stor takk :-)
Anonym bruker Skrevet 23. august 2007 #8 Skrevet 23. august 2007 Jenta mi på 21 mnd bruker størrelse 80/86 i bukser og 92 i bodyer/genser. Jeg har kjøpt vinterdress i størrelse 92 og den er STOR til henne. Men jeg håper hun vokser en del fram til vinteren kommer. Vi hadde Reima størrelse 80 til henne forrige vinter og den var også stor. De i butikken sa også at den var stor i størrelsen. Men i og med at hun fyller to år i november så tok jeg sjanse på str 92 for å være sikker på at den skulle holde hele vinteren. Tror kanskje det holder med str 86 til gutten din. De er så romslige, at du nesten ikke trenger å tenke på at de skal ha mye under. Hovedsaken er at bein og armer er lange nok. Og hvis du husker ¨å prøve på dressen før du tar av merkelappene så kan du sikkert få byttet den hvis du synes den ikke er stor nok.
Anonym bruker Skrevet 23. august 2007 #9 Skrevet 23. august 2007 Sorry. Glemte helt at du skulle kjøpe brukt dress. Tenkte kanskje du skulle kjøpe ny via nettet - ikke så lett å bytte brukt dress nei....
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 24. august 2007 #10 Skrevet 24. august 2007 Jenta vår er 16 mnd og bruker 80/86 i bukser og 86 i bodyer. Har kjøpt Reimatec i str 92, da jeg regner med hun vokser seg inn i den etterhvert.
Mamma til gutt06+jente mai-10 Skrevet 24. august 2007 #11 Skrevet 24. august 2007 Gutten min bruker str. 86 i boddyer og 80/86 i bukser. Vi har kjøpt reima tec dress i str. 92 til han. Svigermor jobber i butikken de selger de, og mente han måtte ha den str. Det så jeg selv også. Det er jo en stund til han skal bruke dressen..og han kan vokse mye på de mnd. Samtidig skal han jo ha dressen langt utpå neste år også. Ville tatt str. 92 om jeg var deg...de vokser mye på 7 mnd. Og jeg vil at dressen skal være passelig i mars også
Tirilille Skrevet 24. august 2007 #12 Skrevet 24. august 2007 Hei, en god tommelfingerregel er at dressen skal være like lang som hele barnet er når du kjøper den. Har akkurat vært og målt min Reimatec-dress i str. 92, og den er 87 cm lang. Så da kan du jo vurdere selv ut i fra lengden på datteren din om denne vil passe. Min gutt er 20 mnd, og bruker nå str 92 uten problemer. Han er over gjennomsnittet lang, men denne dressen i str 92 tror jeg bare holder såvidt til våren.
Gjest Skrevet 25. august 2007 #13 Skrevet 25. august 2007 Knøttet her bruker 86 og litt 92 i inneklær (mest 86), og etter å ha prøvd dressene i 86 og 92 så kjøpte jeg 92. Den er stor ja, men ikke FOR stor og så fort som den ungen vokser så vil jeg gjerne at hun kan ha den etter jul også ;-)
Mille** Skrevet 25. august 2007 #14 Skrevet 25. august 2007 Jeg hadde garantert kjøpt 92. Kjøpte reimadress til snupp på straks 2 år i str 98 i dag. Må jo ha litt å vokse i. )
mai mammaen til to Skrevet 25. august 2007 #15 Skrevet 25. august 2007 snuppa her har en reima i str 80..den har hun brukt siden januar..da brukte hun str 74.. no bruker hun for det meste str 80 men også en del 86.. hun har god plass i den enda.. men syns ikke det gjør noe at de dressene er noe store.for de sitter godt rundt beina og armene.. så er greit å ha noe å vokse i..
♥Stjernøye♥lille stjerne♥ Skrevet 26. august 2007 #16 Skrevet 26. august 2007 jeg har i str både vinter og høst i str 86 men de beg å bli knappe til min gutt på straks to år, har hatt dem i over 1 år nå...han bruker generelt 92 og 98 nå så jeg kjøpte dressen i str 98, dem er gode i str men som en over her sier, dem ekke så lang i ryggen, min gutt krever en del i ryggen siden det er der han trekker mest....men at dem er store på armer og bein bretter man bare litt opp;o) funker flott det=) ville tatt i 92 jeg om jeg var deg...
Tess,mamma til 2:-) Skrevet 26. august 2007 Forfatter #17 Skrevet 26. august 2007 Takker for fine svar. Har kjøpt en dress i str 92 nå og den er litt stor men myk og god så det gjør ikke noe at den er litt stor. Nå har han en god dress som han kan bruke i lang tid fremover :-) Jeg har hatt denne dressen til jenta mi på 9 og hun har aldri vært våt i den enda hun er høyt og lavt. Den er verd hver eneste krone, så vil anbefale andre og ikke engeng lure på hvilken dress de skal kjøpe... :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå