Niem og Patrick Skrevet 23. august 2007 #1 Skrevet 23. august 2007 Kikket litt på Trygg Trafikk ang sikkerhetsnett over bag i bil. Jeg har aldri tenkt tanken en gang, men leser nå og da om folk som har planer om å bruke dette. Ta en kikk på denne siden først hvertfall. http://www.tryggtrafikk.no/Norsk/Trafikksikkerhet/Barn_i_bil/?module=Articles;action=Art icle.publicShow;ID=2828 Det er aldeles ikke meningen å legge meg opp i hva andre foreldre velger, men ville bare vise dette..
bjørg Skrevet 23. august 2007 #2 Skrevet 23. august 2007 Ganske skummelt det der. Fikk barn for snart 3 år siden og da ble vi absolutt anbefalt å ha bag med nett... det var liksom det tryggeste og beste for babyen. Nå har vi kjøpt ny bilstol til nr 2.
mrss83 Skrevet 25. august 2007 #3 Skrevet 25. august 2007 takk for den! jeg har kikket litt på bilstoler og jeg spurte om nett og stoler, og i buktikken sa de ikke noe om dette! trodde de ville anbefale det tryggeste! jeg har fått nett fra noen i familien så vi tenkte å bruke det først men etter jeg leste dette blir det stol fra første stund! Takk for opplysningen!
Anonym bruker Skrevet 25. august 2007 #4 Skrevet 25. august 2007 Er jo forbudt i Sverige, så aldri i livet.
Anonym bruker Skrevet 25. august 2007 #5 Skrevet 25. august 2007 Ja vi kommer hvertfall til å bruke stol! Det er forbudt med nett i mange land sies det.
stinen ♀ ♂ ♂ Skrevet 25. august 2007 #6 Skrevet 25. august 2007 Vi har ei datter som ble 3 i april, og vi brukte bilstol til henne. Det var sterkt anbefalt den gangen også (her vi bor ihvertfall), og jeg husker mange diskusjoner fra bim på den tiden:D hehe... Litt "urettferdig" at det skal ha noe å si hvor man føder hen liksom.Om man blir anbefalt det ene eller det andre.
Buick Skrevet 25. august 2007 #7 Skrevet 25. august 2007 Brukte nett til begge dei to fyrste og var veldig fornøgd med det, men så har eg ikkje hørt om så mange ulykker helder då. Veit det var omsnakka rundt omkring den gongen også, men valgte å bruke det likevel. Denne gongen er det praktisk umuleg med to andre barn i baksetet, så no blir det bilstol uansett.
Talie Skrevet 26. august 2007 #8 Skrevet 26. august 2007 Hei. Jeg jobber på en butikk som selger barneutstyr. Vi selger ikke sikkerhetsnett p.ga at det ikke anses som trygt lenger å bruke. De fleste forhandlere slutter med å selge sikkerhetsnettet. Jeg anbefaler å bruke en boxette hvis du ikke vil bruke bilstol. Dette er en bag som man fester med sikkerhetsbeltet, den fungerer som bag med sikkerhetsnett, men er mye tryggere. Man kan bruke boxetten opp til 3 mnd(kommer også litt an på lengden på barnet) Det går an å få leid og kjøpt boxette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå