hr.strert Skrevet 23. august 2007 #1 Skrevet 23. august 2007 Sikkert noen som har fått med seg "Ali saken"? Har dette endret ditt syn på ambulansearbeideren? og hva syntes du om ambulansearbeidere generellt*?
4barnsmor88 Skrevet 23. august 2007 #2 Skrevet 23. august 2007 eg synes ambulansen sku ha tatt han me seg... han va jo bevistløs...
hr.strert Skrevet 23. august 2007 Forfatter #3 Skrevet 23. august 2007 ja det er sant, men har den episoden forandret ditt syn generellt på ambulansefolk eller ser du på dette som en enkeltsak?
PopUp Skrevet 23. august 2007 #4 Skrevet 23. august 2007 Har ikke forandret mitt syn på ambulansearbeidere!!
Diva Muffin Skrevet 23. august 2007 #5 Skrevet 23. august 2007 De gjorde en utilgivelig og grov feil som ikke skal forekomme. Men historien er ikke unik. Ei venninne av meg måtte ta abort. Da hun hadde våknet av narkosen gikk hun ut av sykehuset, stilte seg nedi veien og ringte samboeren sin, som skulle hente henne. Like etter at han har kommet faller hun om, avsvimt. Samboeren rister fortvilt i henne, og akkurat samtidig som dette skjer kjører en ambulanse forbi... Jeg vet ikke hva jeg skal tro. De er vel som alle andre yrkesgrupper, de fleste gjør jobben sin, men det finnes en og annen idiot som aldri skulle hatt en så ansvarsfull jobb.
♡ Rødhette ♡ Skrevet 23. august 2007 #6 Skrevet 23. august 2007 Synes de burde tatt han med seg... Har ikke forandret mitt syn på ambulansearbeidere... Det finnes enkelte som ikke burde jobbet med det de gjør uansett hvilket yrke man prater om..
Kludrepluten Skrevet 23. august 2007 #7 Skrevet 23. august 2007 Enig med Rødhette. Det finnes mennesker som har ramla i feil skuff i alle yrker tror jeg!
Sessa ruger igjen... Skrevet 23. august 2007 #8 Skrevet 23. august 2007 Jeg mener det samme som før: ambulansesjåfører er helter!! Ali saken er ikke unik, men den har blitt stor, fordi det dreier seg om en mørkhudet mann, og da er det lett og tenke rasisme... Denne episoden er dessverre ikke unik, og håndteringen og avgjørelsen de tok er hårreisende, men jeg mener nå likevel at de nok har gjort det som føltes rett der og da! Jeg tror ikke dette er en bevist kald og kynisk handling!
Gjest Skrevet 23. august 2007 #9 Skrevet 23. august 2007 Det jeg har lagt merke til er at etter at denne historien kom ut i avisen, har andre folk også begynt å fortelle liknende histoier. Ikke så lenge siden jeg leste på aftenposten der andre folk fortalte historien sin om folk som ikke får ambulanse, eller ikke blitt tatt med. Og i noen av historien har folk dødd fordi dem har biltt nekta ambulanse. Så alt dette har forandra synet mitt på amulansearbeideren.
Libido- Skrevet 23. august 2007 #10 Skrevet 23. august 2007 Signerer Pinky. De hadde jo også svartelister... hallo, skal folk nektes hjelp fordi de er rusavhengig eller kan være voldelige.
Meg + 2 prinsesser Skrevet 23. august 2007 #11 Skrevet 23. august 2007 Man kan ikke dra alle ambulansearbeidere under samme kam, selv om jeg synes det var helt jævlig gjort. De er enkeltindivider som alle oss andre. Man får bare opp øynene for hva som egentlig skjer rundt oss da sånne ting kommer i media. Tenk så mange ganger det har skjedd førmen som vi aldri får høre om.
Poteto Skrevet 23. august 2007 #12 Skrevet 23. august 2007 det eg forbinder med ambulanse arbeidere er min mor men det finns "misslykka" folk i både barnehage og i industrien.. det er bare noen som ikke finner sitt "kall"
superdupermor Skrevet 23. august 2007 #13 Skrevet 23. august 2007 Ærlig talt, det er ikke snakk om svartelister. Jeg kjenner godt til systemet. Det er en advarsel om at denne pasienten har truet ambulansepersonell/lege med våpen eller liknende. Når denne advarselen kommer opp, så tar de med seg politiet når de skal til pasienten. Ikke uttal dere om ting dere ikke vet noe som helst om!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå