1881 Skrevet 23. august 2007 #1 Skrevet 23. august 2007 Min kjære bror har bestilt seg hund, greit nok det, men liker ikke rasen.http://www.spirospero.no/meny1.htm Hvorfor måtte han anskaffe seg en slik? Og han skal bli pappa til jul, hadde ikke våget og hatt ungene og en slik hund sammens til tross for at hunder og unger ikke skal være alene i lag.
Gjest Skrevet 23. august 2007 #3 Skrevet 23. august 2007 Får håpe han er bevisst på å ikke la barn og hund være i samme rom aleine. HVorfor vil han ha denne rasen forresten? Virker for meg som om de fleste som anskaffer disse gjør det for å ha en forsvars/angreps/kamp-hund. Det er sikkert mulig å oppdra de som familiehunder om det er det man vil men det er jo uvanlig å anskaffe disse for å ha kosehund da...
SaDa Skrevet 23. august 2007 #4 Skrevet 23. august 2007 Er det ikke forbudt å avle amstaff i norge nå da?
Hiv o'hoi Skrevet 23. august 2007 #5 Skrevet 23. august 2007 er ikke det der en engelsk amstaff da? de er i hvertfall fullt lovlige og kjempe gode familie hunder.. en venninne har en slik.. importerte den fra spania til norge nå for noen mnd siden.. (Hun skaffet seg den når hun bodde i spania).. Super snill hund, som anbefales til familier!! Den må jo ikke forveksles med den ulovlige amstaffen =)
Hiv o'hoi Skrevet 23. august 2007 #6 Skrevet 23. august 2007 haha.. jeg mente staffordshire bullterrier.. mange som tror det er en amerikansk(?) amstaff, eller pitbull for den saks skyld..
Twintipp og himmelblå Skrevet 23. august 2007 #7 Skrevet 23. august 2007 Oj, her er det omtrent bare byens løse fugler som har slik hund! Er det amstaff?? For det er itilfelle ulovlig...
LizzyG Skrevet 23. august 2007 #8 Skrevet 23. august 2007 Det er ikke lov med amstaff så er du sikker på at det virkelig er den rasen han skal ha?
Gjest Skrevet 23. august 2007 #9 Skrevet 23. august 2007 Det er ikke hunden det kommer an på, men eieren. De er svært "familiekjære" - de knytter seg lett til familien og blir gode, lojale familiehunder. At de (og mange andre raser) misbrukes som kamphunder kan du ikke klandre den lille valpen broren din har bestil for!
LizzyG Skrevet 23. august 2007 #11 Skrevet 23. august 2007 Jeg er enig med Wollafruen at de er flotte familiehunder, men man burde ikke ha en rase det er ulovlig å ha i Norge for du kan når som helst risikere at politiet kommer og tar den fra deg og avliver den.
Kludrepluten Skrevet 23. august 2007 #12 Skrevet 23. august 2007 Det er fortsatt lov å avle på Am Staff. Men både mor og far må være blodtestet (DNA) for å få godkjent kullet. Dette fordi det er lite som skiller Pitt Bull og Am. Staff. Mange ganger er blodtesting det eneste som kan skille rasene. Et gen er forskjellen. Genet gjør at Pitt Bull ikke slipper når den først biter, og den har en smertegrense som er het unik. Den holder og holder selv om den får møkkajuling! Har sett det selv, og det er jævlig! Mange har det som greie familiehunder. Jeg ville ikke hatt det selv, men det er nå en helt annen sak.
Solskinnsbolla & solstrålene Skrevet 23. august 2007 #13 Skrevet 23. august 2007 Dette ser jeg overhode ikke noe problem med. De er like fine/gode familiehunder som andre. Med den rette dressuren og kjærligheten, så går det helt fint! Som hun ene lenger opp her skriver; det er ikke hunden det kommer ann på, men eieren! Noen liker sånne type hunder, mens andre liker "veske"hunder og gulvmopper. Smaken er som baken; delt! Og takk gud for det...
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 23. august 2007 #14 Skrevet 23. august 2007 Først: Hunden på bildet er en Amstaff. Altså en Amerikansk Staffordshire BullTerrier. Det er ulovlig å avle eller omplassere Amstaff i NORGE. Den som sier det er lov å avle så lenge man blodtester sier feil. Man kan heller ikke omplassere de. De som allerede finnes i Norge har lov til å være her til de dør. Altså har de på en måte Visum. Hehe. Så: AmStaff er en flott hund. Hadde ikke hatt noen betenkligheter med å ha en sånn hund og barn sammen. også: Dersom det er en Staffordshire Bull Terrier (engelsk) så er hunden fult lovlig i Norge. Man kan avle på de og selge de helt lovlige. De er mye mindre enn hunden på bildet og har ALDRI kupperte ører. Amstaffen kan ha kupperte ører dersom den er hentet fra et annet land der ørekuppering er lov. Har selv Staff og barn, og de er de aller beste venner. Alikevel er lille ett barn og hunden en hund. 100 prosent stoler jeg ikke på noen av de. Dersom din bror er i ferd med å skaffe seg en ulovlig hund burde du stoppe han, ikke fordi hunden er farlig men fordi de ikke er lov og det ødelegger så mye for oss med andre raser som er ansett som kamphunder.
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 23. august 2007 #15 Skrevet 23. august 2007 Du snakker som du har hodet i rævva spyro. Det finnes ikke noe gener i en Pitbull som gjør at den ikke slipper når den biter. Sett det selv ja. *gjesp* Jeg har selv eid en Pit Bull når jeg bodde i USA og har garantert mye mer informasjon om dette en deg da jeg har jobbet med forbudet der borte og med hunder som trengte nytt hjem. Shut it. Du har ikke sagt en riktig ting i denne saken så langt.
Kludrepluten Skrevet 23. august 2007 #16 Skrevet 23. august 2007 Det er feil.... Det er lov og avle på Amerikansk Staffordshire BullTerrier. Det er også lov å ta inn i landet. http://www.nkk.no/cmnkk/public/openIndex/view/page1.html?ARTICLE_ID=1173860908394
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 23. august 2007 #17 Skrevet 23. august 2007 Her er en link til amstaff nettverket i norge. Så kan du selv lese: http://www.amstaff.no/
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 23. august 2007 #18 Skrevet 23. august 2007 http://www.amstaff.no/ NOPE!! ABSOLUTT IKKE LOV! LES LOVEN!!
Gjest Skrevet 23. august 2007 #19 Skrevet 23. august 2007 Det er lov å ha amstaff så lenge den ble født FØR den ble forbudt i Norge
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 23. august 2007 #20 Skrevet 23. august 2007 Ja, det er heller ikke "striden" her pølsa. Som jeg sa, de fikk et slags visum. Hehe.
*dum&deiLig*™ Skrevet 23. august 2007 #21 Skrevet 23. august 2007 Sjekk datoen på linken din, spyro...
Gjest Skrevet 23. august 2007 #22 Skrevet 23. august 2007 Men er det ikke sånn at den typen er ok med barn hvis den er skikkelig dressert og sosialisert? Ikke at jeg egentlig har så peiling da...Foretrekker katter jeg
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 23. august 2007 #23 Skrevet 23. august 2007 Joda, alle hunder er som regel helt ok med barn så lenge de er sosialisert og dressert. En kjærlig familie er heller ikke å forakte. Jeg elsker rasene og kunne ikke tenke meg å ha noen annen rase en en type bulle-hund.
Hiv o'hoi Skrevet 23. august 2007 #24 Skrevet 23. august 2007 som sagt så har i hvertfall min venninne en staffordshire bullterrier. snill som dagen er lang, kosete, hengiven og herlig!! selv på tross at min venninne fikk hunden gjennom SOS dog rescue. Staffen hadde tidligere blitt banket, herjet med OG blitt brukt som kamphund. Min venninne har nå hatt denne hunden i 4 år, og hun har aldri vist tegn på aggressivitet. snille hunden =)
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 23. august 2007 #25 Skrevet 23. august 2007 Hyggelig å høre så fine historier. Vet om mange Amstaffer og Pitbuller som har blitt brukt til hundekamper og andre ulovligheter som nå lever i skjønn harmoni med katter, unger og voksne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå