Nr 2 i magen:) Skrevet 23. august 2007 #1 Skrevet 23. august 2007 Jeg skal egentlig på en lang reise når jeg er 5 mnd på vei. Nærmere 10 timer i fly. Er dette farlig? Får blandede tilbakemeldinger på dette. Noen sier nei, andre sier så lenge jeg har støttestrømper og beveger meg mye i flyet. Noen råd, tips? På forhånd takk!!!!!
Reidis Skrevet 23. august 2007 #2 Skrevet 23. august 2007 Tror det skal gå helt fint, så lenge du er i god form. Bevegelse i flyet er viktig - da du har litt høyere sjangse for blodpropp enn ellers... Har vært i syden 5 mnd på vei - 5 timers flytur og det gikk helt fint!
Nr 2 i magen:) Skrevet 23. august 2007 Forfatter #3 Skrevet 23. august 2007 Tusen takk for svar. Har jo så lyst til å reise, men ikke for enhver pris:)
Mamma'n til Thias Skrevet 23. august 2007 #4 Skrevet 23. august 2007 Jeg har igrunn ikke flydd så mye på et år, som nå etter jeg ble gravid... Har to flyturer igjen nå - så tror jeg jeg tar en pause, gitt... Har gått bra med meg på fly - litt mer vondt i bena og et stoort behov for kaldt vann. Men ellers har det gått fint. Pass på å gå endel Og jeg anbefaler støttestrømper til lengre turer.
Gjest mphs Skrevet 23. august 2007 #5 Skrevet 23. august 2007 Det med støttestrømper og bevegelse er viktig og selvfølgelig nok vann å drikke under turen. Det jeg heller tenker på er hvor du har tenkt deg som det tar 10 timer å fly til? Asia er ikke annbefalt når man er gravid f.eks. Så hvor du reiser kan ha noe å si på at du får blanede tilbakemeldinger.
Bea har snart 4 barn? Skrevet 23. august 2007 #6 Skrevet 23. august 2007 Reiste til USA når eg var fem mnd og det gjekk bra, husk å gå, beveg tær ol hold sirkulasjonen i gang så er det ok..........Fikk beskje om å bare reise fra jm og lege
hjertebank m/gutt07&jente09 Skrevet 23. august 2007 #7 Skrevet 23. august 2007 Heisann! Dette har jeg erfaring med; reiste til vestkysten av USA når jeg var i uke 20 på ferie. Og reiste hit igjen når jeg var i uke 30 for å bo her ett år. Jeg sørget for å en siste kontroll hos legen min noen dager før jeg dro, så jeg var sikker på at alt var bra. Og da fikk jeg råd om å drikke mye vann og bevege meg mye, noe som ikke er så vanskelig når man ofte må på do som gravid. Jeg brukte også støttestrømper og passet på å røre litt på beina mens jeg satt i setet. Så flyturene gikk kjempefint, selv om den var utrolig lang. Jeg fløy på turistklasse og syns kanskje at setene var litt ubehagelige og korsryggen verket litt etterhvert, så jeg kan anbefale at du ber om ekstra puter for å ha en behagelig tur. God tur!
Frukten og To små Skrevet 23. august 2007 #8 Skrevet 23. august 2007 fløy for en uke siden, 4 timer en vei. støttestrrømper er fint, pluss at du beveger deg ca 10 min per time(anbefalt). Når du sjekker inn, ber du om sete ved midtgangen slik at du lett kan reise deg opp/gå på do o.l. På de fleste fly er det brosjyrer med forskjellige øvelser du kan gjøre, kan jo eventuelt prøve disse. Prøv å bevege bena litt hvis du blir sittende over lengre tid. God tur!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå