Gå til innhold

Da har jeg vært på første kontroll......

Anbefalte innlegg

Skrevet

er 12+3, men legen mener jeg er 13+0....hm.De tar jo ikke hensyn til at jeg har 32 dagers syklus jo. Han kjente på livmoren og størrelsen samsvarte med antall uker. Neste kontroll er ul, og kontrollen etter det er ikke før i uke 24. Lenge å vente til det jo.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min lege tok heller ikke hensyn til min syklus som er fra 33 - 46 dager. Fikk termin 28 desember, sa i fra at det er helt feil og helt umulig (min dato 11. jan). Men hun overhørte meg og sa at nei, det er slik vi skal regner det ut. Da jeg kom på UL sa jeg i fra om min syklus, fikk ny termin 9 januar. Hun lurte fælt på hvorfor legen hadde skrevet 28 des. jeg sa at hun ikke ville høre på meg og at det helt umulig kunne være riktig. Hun sa da at legene skal ta hensyn til lang/uregelmessig syklus og legge til x antall dager.

Håper det blir mer riktig på UL.

Skrevet

Legene har ikke alltid rett nei...!=)

Jeg regnet selv ut at terminen ble ca 26.des. Det passet bra utifra unnfangelsen og mensen o.l. Så sa fastlegen min at det ble termin den 28.des. Kunne vel gå med på den da, siden det var bare snakk om et par dager. Men når jeg var på UL fikk jeg beskjed om at ny termin ble 5.januar!! Syntes det var litt rart jeg da, for det vil si at jeg testet positivt på graviditetstest over en uke før det egentlig skulle gå an å teste seg!

Så jeg følger magefølelsen jeg!=) Og det er jordmor enig i også! Hehe

Skrevet

Er jo bare 4 dager forskjell hos meg da, får bare tro som legen sier nå da...og så blir det mer riktig når jeg kommer til ul iallefall.

Skrevet

men nå regnes jo ul termin etter hvordan ungen har uthviklet seg da og ikke etter når den ble unnfanget...hvis jeg ikke tar helt feil...

Skrevet

Ja og derfor blir jo ul termin regnet for å være mer nøyaktig termin

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...