Gå til innhold

Endelig etter 13 dager overtid kom gutten min!


Bippe77

Anbefalte innlegg

Natt til Fredag 17 satt det endelig igang... 02 om natten var det 10 min mellom riene... 06 var det 4-8 min... 08 dro vi på sykehuset.. 2-3 cm åpning.. 10 dro vi hjem en tur.. da gikk riene skikkelig på og kl 13 var vi tilbake på sykehuset... da kom riene tett og de var harde... jordmor sa i vaktskiftet kl 15 at bare vannet gikk så kom nok dette til gå ganske fort... men vannet gikk aldri.. jeg slet meg gjennom mange timer til med tette harde rier og konstant vondt i ryggen, selv mellom riene... fikk masse akupunktur... saltvannspapler flere ganger... lystgass.. men det som funket best var nok dusjen og badekaret.. ca 21.30 tok jordmor vannet.. siden det var missfarget måtte vi desverre flytte fra B7 som er fødestuen og ned til B3 for mer overvåkning av nurket.. Pressriene satte igang, men jeg hadde ikke 10 cm.. de holdt litt til siden og da kom skikkelig presstrangen.. men riene mine var veldig korte og veldig tett så virkninger var ikke der.. rett før 22.45 gikk hjertelyden hans ned og vakum ble bestemt.. helt J vondt, måtte klippe litt m.m... Presset en stund til og 22.56 hjalp legen gutten min til verden! Han var helt blå stakkar og ble tatt fort ut av rommet for pumping og oksygen.. men han kom seg veldig fort da! Så men jeg ble sydd så fikk pappa'n holde sønnen for første gang! Nå er alt det vonde stort sett glemt og jeg koser meg med verdens nydeligste far og verdens vakreste sønn! Ammingen kom fort igang og selvom brystene er blodige så ser det ut som dette skal gå fint! Stor lettelse.. var mer stresset på amming enn fødsel jeg nemlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det hørtes dramatisk ut - du må ha hatt litt av en påkjenning!

 

Hadde også misfarget fostervann, og det tok en time å få han ut, så jeg ble også ganske redd siden vi mistet en liten gutt i familien på den måten for noen måneder siden (sikkert andre faktorer inni bildet jeg ikke vet om også). Men da legen kom og viftet med kopper så kom han ut på ren trass.

 

Kos deg med lillemann - og enig i at amming med såre bryster føles værre enn riene nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ut på tur

Til lykke med gutten. Høres tøft ut ja, hos meg ventet de ikke like lenge med å ta vannet.. Glad jeg slapp en fødsel med stress for babyens ve og vel.. da er jeg glad for mitt keisersnitt.

 

Skriver under på at amming er et H...

Jeg har nå kokt pumpa og fant i dag ut at det hjelper å pumpe ut en hod SS før babyen får suge. Anbefales å prøve. Det skal ikke ødelegge hverken produksjon, sugeteknikk eller bryster ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...