Kakeåndsen Skrevet 23. august 2007 #1 Skrevet 23. august 2007 Leste en artikkel om at kjendisbarna ofte ender med "kjendisyrker". Så bare for moro skyld lurer jeg på om dere har gått i deres foreldres fotspor. Jeg har ikke det; mamma er kantinedame, pappa er daglig leder i et lite entreprenørselskap og jeg er økonom. Søsteren min er barnvernspedagog. Så til tross for at hverken mamma eller pappa har høyere utdanning, har begge avkommene høgskoleutdannelse:-)
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 23. august 2007 #2 Skrevet 23. august 2007 Samme her, begge mine foreldre har lavtlønnede yrker og har ingen utdannelse. Selv er jeg nettopp blitt sykepleier :-)
polarn & pyrene Skrevet 23. august 2007 #3 Skrevet 23. august 2007 Jeg har ikke gått i mine foreldres fotspor. De jobber på bedrifter begge to, men selv er jeg utdannet dekoratör, skla begynn eå jobbe som kjökken designer nå.
Gjest Skrevet 23. august 2007 #4 Skrevet 23. august 2007 Samme her, begge mine foreldre har har yrker som ikke krever spesiell utdannelse.. Både jeg og min bror har høyskoleutdannelse...
Cala75 Skrevet 23. august 2007 #5 Skrevet 23. august 2007 Samme med meg og broren min. Foreldrene våre har ikke høyre utdannelse, men det har vi.
Gjest Skrevet 23. august 2007 #6 Skrevet 23. august 2007 Foreldrene våre har gymnas, jeg og søsteren min har begge valgt høyere utdanning.
Nitte Skrevet 23. august 2007 #7 Skrevet 23. august 2007 Mamma har husmorskolen, pappa teknisk fagskole. Min bror har gått en kort yrkesrettet utdannelse, men planlegger å bygge på senere. Jeg har diverse grunnfag fra høyskole, men har nå hoppet over på sykepleien. Nå er det jo slik at kompetansenivået i samfunnet øker med tiden. Før var 3-årig høyskole, bachelorgrad, sett på som en høy utdannelse. Nå er det vanlig. Det krevdes ikke like lang utdannelse for å få en lederstilling før... Så det er jo naturlig at vi tar høyere utdannelse enn våre foreldre, og barne våre kommer helt sikkert til å bli møtt med enda høyere krav enn oss igjen...
Gjest Skrevet 23. august 2007 #8 Skrevet 23. august 2007 Pappa - topp leder Mamma- var modell og advokat sekretär da de traff hverandre.- Så hjemmevärende Jeg sivilökonom - har jobbet innen samme bransje som pappa - har värt hjemmevärende noen år nå (så der tok jeg jaggu litt fra begge )
Tante_Sofie Skrevet 23. august 2007 #9 Skrevet 23. august 2007 Begge mine foreldre har jobbet i matbutikk, min mor i kjøttavd. og min far daglig leder. Min søster er nå assisterende butikksjef i en matbutikk Min bror har gått videregående og har fagbrev som industrimekaniker Selv er jeg utdannet revisor En av tre fulgte i foreldrenes fotspor...
LegallyBlond Skrevet 23. august 2007 #10 Skrevet 23. august 2007 Pappa er ingeniør og daglig leder på et verft, mamma er sykepleier med ekstra utd. innen diabetes. Søsteren min skal i gang med sykepleien, så hun følger i mammas spor (sykepleie og advokat var visst de yrkene flest barn tar etter foreldrene), broren min tar markedsføring og bedriftsledelse på BI og jeg har selv en bachelor i sosiologi + er ferdig med to år på jussen, så får jeg se hva jeg blir... Så jeg og bror har ikke gått i mammas eller pappas fotspor men vi har alle sammen høyere utdannelse
*Rutletutt* Skrevet 23. august 2007 #11 Skrevet 23. august 2007 Vel, har ikke valgt de samme fagene som mine foreldre - men har høy utdannelse, som dem. Jeg er jurist, mamma har doktorgraden i geografi mens pappa er sivilingenør. Min søster holder på med psykologi - så hun følger etter...
Gjest Skrevet 23. august 2007 #12 Skrevet 23. august 2007 Har gått i min far (og farfars) fotspor. Er trailersjåfør.Både jeg og pappa kjører grusbil. Mamma er inkjøpsleder.
Gjest Skrevet 23. august 2007 #13 Skrevet 23. august 2007 Verken mine eller hans foreldre har utdanning ut over 7-årig folkeskole, men både jeg og mannen min har høyskoleutdanning. Han har 3-årig og jeg har 6-årig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå