Gå til innhold

Foreldre, barn og valg av yrke....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leste en artikkel om at kjendisbarna ofte ender med "kjendisyrker".

Så bare for moro skyld lurer jeg på om dere har gått i deres foreldres fotspor.

Jeg har ikke det; mamma er kantinedame, pappa er daglig leder i et lite entreprenørselskap og jeg er økonom. Søsteren min er barnvernspedagog. Så til tross for at hverken mamma eller pappa har høyere utdanning, har begge avkommene høgskoleutdannelse:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Samme her, begge mine foreldre har lavtlønnede yrker og har ingen utdannelse.

Selv er jeg nettopp blitt sykepleier :-)

Skrevet

Jeg har ikke gått i mine foreldres fotspor. De jobber på bedrifter begge to, men selv er jeg utdannet dekoratör, skla begynn eå jobbe som kjökken designer nå.

Skrevet

Samme her, begge mine foreldre har har yrker som ikke krever spesiell utdannelse.. Både jeg og min bror har høyskoleutdannelse...

Skrevet

Samme med meg og broren min. Foreldrene våre har ikke høyre utdannelse, men det har vi.

Skrevet

Foreldrene våre har gymnas, jeg og søsteren min har begge valgt høyere utdanning.

Skrevet

Mamma har husmorskolen, pappa teknisk fagskole. Min bror har gått en kort yrkesrettet utdannelse, men planlegger å bygge på senere. Jeg har diverse grunnfag fra høyskole, men har nå hoppet over på sykepleien.

Nå er det jo slik at kompetansenivået i samfunnet øker med tiden. Før var 3-årig høyskole, bachelorgrad, sett på som en høy utdannelse. Nå er det vanlig. Det krevdes ikke like lang utdannelse for å få en lederstilling før... Så det er jo naturlig at vi tar høyere utdannelse enn våre foreldre, og barne våre kommer helt sikkert til å bli møtt med enda høyere krav enn oss igjen...

Skrevet

Pappa - topp leder Mamma- var modell og advokat sekretär da de traff hverandre.- Så hjemmevärende

Jeg sivilökonom - har jobbet innen samme bransje som pappa - har värt hjemmevärende noen år nå (så der tok jeg jaggu litt fra begge )

Skrevet

Begge mine foreldre har jobbet i matbutikk, min mor i kjøttavd. og min far daglig leder.

Min søster er nå assisterende butikksjef i en matbutikk

Min bror har gått videregående og har fagbrev som industrimekaniker

Selv er jeg utdannet revisor

En av tre fulgte i foreldrenes fotspor...

Skrevet

Pappa er ingeniør og daglig leder på et verft, mamma er sykepleier med ekstra utd. innen diabetes.

Søsteren min skal i gang med sykepleien, så hun følger i mammas spor (sykepleie og advokat var visst de yrkene flest barn tar etter foreldrene), broren min tar markedsføring og bedriftsledelse på BI og jeg har selv en bachelor i sosiologi + er ferdig med to år på jussen, så får jeg se hva jeg blir...

Så jeg og bror har ikke gått i mammas eller pappas fotspor men vi har alle sammen høyere utdannelse

Skrevet

Vel, har ikke valgt de samme fagene som mine foreldre - men har høy utdannelse, som dem. Jeg er jurist, mamma har doktorgraden i geografi mens pappa er sivilingenør. Min søster holder på med psykologi - så hun følger etter...

Skrevet

Har gått i min far (og farfars) fotspor. Er trailersjåfør.Både jeg og pappa kjører grusbil. Mamma er inkjøpsleder.

Skrevet

Verken mine eller hans foreldre har utdanning ut over 7-årig folkeskole, men både jeg og mannen min har høyskoleutdanning. Han har 3-årig og jeg har 6-årig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...