Gå til innhold

hva har dere på babyen i denne varmen??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min er en uke gammel, og nå er det 30 varme i skyggen...

Syns dette m klær til babyen er litt vanskelig nå, med forrige mann var det vinter når han var nyfødt... Akkurat nå ligger minsten i vogna med langermet body, tynn bukse, ikke noe lue pga det er tett rundt han i vogna... men hva bruker dere i denne varmen?

redd for å ha for lite på han og ha for mye....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her er det "bare" 23 grader og mini er 10 uker. Han har på seg kortermet body og bleie. Samme som da han var nyfødt og det var så varmt :-)

Skrevet

varme? hvor?? hehe..

Hva med ubehandlet ull, det er noe av det beste du kan ha på babyer året rundt. Body og en tynn hjelmlye om dere er ute og et helseteppe over.

Skrevet

Har på han kortermet body. Han er nå 13 uker. Jordmor var på besøk når han var 2 uker, og det var like varmt som nå... hadde da på han kortermet body og tynn sparkebukse, og hun begynte å kle av han. og da sa hun at han godt kunne ligge i bleien... men ikke mer enn body iallefall. Greit å ha på sokker og. Vanskelig det der med å kle dem altså!

En god regel er å kle dem som du kler deg selv, på sommeren. Og et plagg mer på vinteren. Sa Jordmora mi i allefall!

Skrevet

30 grader her også. Min baby er 9 dager. Ligger kun i kortermet body nede i vogna. Mer enn nok. Er helt vindstille på terrassen og han ligger i dypvogn. Ikke lue når han ligger i dypvogn nå.

Synes det holder i massevis. Han er allerede varm som han er.

Skrevet

ubehandlet ull året rundt fungerer ikke på min baby.......så det er ikke toppers for alle babyer. Han blir bare klam av det!!

Skrevet

Blir han klam i ull blir han det hvertfall i bomull, for ull trekkerfukten bort fra huden.

Skrevet

han blir klam om sommeren generelt. En skikklig varmeovn av en sønn jeg har fått;o)

Men blir det ikke også litt "ekstra varmt" med ubehandlet ull i 30 grader? Høres liksom så ubehagelig ut.....

Skrevet

he he, har samme typer unger jeg også! :) Ull forbindes ofte med klær i kulda, men det er veldig effektivt i varme også fordi det ikke blir vått på samme måte som bomull (skikkelig dårlig på å forklare hehe..). Det anbefales bl a på å bruke til barn når en er i syden.

Sjekk ut www.nostebarn.no tror det står noe der:)

Skrevet

Ja, det er akkurat det jeg gjør. Forbinder ull med skiturer i påsken..hehe...Neida, vet ull er bra. Men har liksom en "sperre" å kle på noe som heter ull når det den heten som nå (30 grader på terrassen nå). Men det har også med at jeg har vokst opp med at ull = kløøøøøing. Men vet jo at "baby-ull" er noe annet. Men likevel har jeg litt sperre på akkurat dette.

Men gutten min ligger ofte naken i varmen......det eeeelsker han!! Så får han bade i det lille bassenget sitt på terrassen.

Men lue, bortsett fra solhatt i stekenede sol, bruker jeg ikke. Vel, blåser det hatter og høy må jeg bruke solhatt med klaffer....men ellers har jeg fått en varmovn av en gutt....med hårmanke. Så egentlig trenger han ikke tekstiler..hehe..

Skrevet

Her er han i kortermet body eller sommer-drakter med korte armer og ben (de er veldig luftige). Han er 5 mnd.(men han hadde det samme da han var 3 mnd) Blir han varm i det også (som han gjorde på de varmeste dagene tidlig i sommer), så ligger han kun i bleia. Men jeg har en gutt som er veldig varm av seg... alle barn er forskjellige.

Ang. ull så vet jeg at det puster bra og skal være fint både i varme og kulde.. men kunne aldri ha tenkt på å putte på meg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...