Bærta å babyn Skrevet 23. august 2007 #1 Skrevet 23. august 2007 hva synes dere en 8 åring og en 11 åring skal ha lov til, hvilke "plikter" bør de ha? f.eks gå ut me søpla, rydde ut av oppvaskmaskina? noen synspunkter?
Hjertefamilien Skrevet 23. august 2007 #2 Skrevet 23. august 2007 Vanskelig å vite egentlig, for alle barn er så forskjellige. Kunne ikke latt 8 åringen min ta ut av oppvaskmaskina, men å gå ut med søpla gjør ha da Har ingen faste plikter annet enn å rydde litt på rommet sitt. Det har hun på 6 år også. Da hjelper jeg dem begge to.. Syns kanskje det er litt tidlig å begynne med faste plikter allerede som 8 åring, men mulig barna her i huset slipper billig unna? De gjør saker og ting når de blir spurt :-)
Chiabatta Skrevet 23. august 2007 #3 Skrevet 23. august 2007 De kan gjøre det meste egentlig, men betal dem litt for det hvis de gjør mye.
Bærta å babyn Skrevet 23. august 2007 Forfatter #4 Skrevet 23. august 2007 de gjør ting de blir spurt om her, de har ingen faste plikter, ikke 11 åringen heller. men siden h*n får 200kr ringetid i mnd så syns jeg at noen plikter burde det være? mener å huske at jeg hadde det når jeg var mindre, men husker ikke hvor gammel jeg var.
Bærta å babyn Skrevet 23. august 2007 Forfatter #5 Skrevet 23. august 2007 de har ikke vondt av å "tjene" sine egne penger ja, blir litt skremt av bruk og kast holdnigen deres, har ingeting å si om noe bli ødelagt, det går jo an å kjøpe nytt... vil lære de å sette pris og ta vare på det de har.
Gjest Skrevet 23. august 2007 #6 Skrevet 23. august 2007 niesene mine er 6 år og snart 9 år. de rydder skoene i gangen, henter posten, rydder rommene sine. de har flere sånne små plikter og så får de for eks 10 kr uken for og rydde skoene og 10 for og hente posten osv osv så velger de selv hvor mye de gjør, men gjør de ingen ting har de ikke penger til lørdags godt og blader eller det de vil ha.
frøken blå Skrevet 23. august 2007 #7 Skrevet 23. august 2007 Ting de lett kan få til er rydde rommet (re sengen??) bære ut bosset hente posten ta ut av oppvaskmaskinen bære opp sammenbretta klær på rommet sitt bære bort tingene sine etter middag, og sette det i oppvasken men synes de skal behandles likt, og ikke måtte rydde etter hverandre liksom. Lik "ukeslønn" hvis dere praktiserer det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå