Gå til innhold

Når er det greit å si jeg ikke orker?

mamma&urokråka

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er gravid for første gang, og er veldig sliten. Det er jo helt normalt, men det er jo ikke samboeren min vant til heller. Jeg syns egentlig han er flink til å ta hensyn og gjør mye hjemme, skjemmer meg bort med massasje og sånt, men jeg blir så sliten av at det skjer ting hele tiden. Jeg tar fag på sonans nettgymans nå, så jeg må sitte og jobbe med det hver eneste dag. I tillegg sliter jeg med at jeg har vondt i hodet omtrent hver dag.

Problemet for meg er at vi hele tiden skal gjøre ting, besøke folk, ting skjer, og at det særlig er hans familie. Han har et tett forhold til familien sin, og det er jo positivt. Familien min har heller et dårlig forhold, og jeg ser jo at familien hans er en god familie å være i. Men jeg har bare kjent dem i 7-8 mnd, og er ikke så vant med å være rundt dem. Så jeg blir veldig sliten av at vi skal treffe dem hver helg, eller hvor ofte det blir. (Føles oftere..!) Og nå er jeg invitert med i utdrikkningslag til hun som skal gifte seg med broren hans. Det er jo koselig det, men jeg sliter som sagt med hodepine, er slapp og trøtt, og har fått omgangsyke. Er det greit å si at jeg ikke kommer da? Føler meg så kjip, særlig siden han vet at jeg egentlig ikke har så lyst, men jeg har jo bare kjent henne et halvt år. Vi har planer som gjelder hans familie hver helg fremover i en mnd nå, og det innbærer: overnatting på familiested, bursdagsfeiring med hele slekta, utdrikkningslag og bryllup. Hva med min familie da? Jeg har ikke besøkt faren min på tre mnd. Kan vi ikke ta oss tid til det og? Er ikke det litt viktig det og da? Selv om det ikke er en spesiell anledning, syns jeg ikke at fire ganger i året er så mye å be om... Jeg vet ikke når jeg kan si ifra, jeg føler meg så egoistisk, men er jeg egentlig det?

Ble litt mye det her, men er så frustrert...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må jo si ifra.. Han kan jo ikke lese tankene dine.Og du må jo ikke være med på alt?Han kan jo dra på besøk til sin familie av og til uten at du er med, ikke sant?

Man må være litt egoistisk iblant, orker du ikke bursdag, utdrikningslag, overnattinger osv så kan jo du heller være hjemme.Eller være med en stund også dra?

hør etter hva kroppen din sier, orker du ikke så orker du ikke.

Det er ingen som kan si ifra for deg.. :)

Skrevet

Heisann!! Må si jeg kjenner meg litt igjen i det du skriver... Har også en samboer som liker å være på farten, men jeg orker heller lite om dagen. Syns du skal snakke med typen din om dette, at du må spare litt på kreftene om dagen og at du faktisk har en "spire" i magen du også skal ta hensyn til. Og at du også har et behov for å besøke din familie!! det bør han virkelig ta hensyn til!! Og du er absolutt ikke egoistisk... Kanskje han bare ikke er klar over at du føler det sånn? viktig med åpen kommunikasjon hele veien!!

Hvor langt er du på vei?

Lykke til!!

• 3 uker senere...
Skrevet

Kjære deg.. du må si ifra nå.. så fort som mulig. Du er gravid, og det er normalt å være sliten. Jeg blir veldig irritert av å lese det du skriver siden jeg vet at mamma hadde det slik med meg. Der var det bare familien til faren min, helt til de fikk seg et nytt barnebarn. Redd for at det kan bli slik for deg også hvis du ikke sier ifra nå. Jeg tåler ikke besteforeldrene mine i dag pga at de var slik da! Mamma feiret jul hos familien til faren min de første 5 årene. Verken faren min eller mamma turte si ifra.. så da bare fortsetter det da.

Si ifra! Hvis de ikke skjønner det, da sier det mer om dem...

Jeg og samboeren er annenhver helg hos familiene våre. Slik har vi gjort det siden vi flytta sammen. Noen ganger nå som jeg er gravid sier jeg ifra hvis jeg ikke orker. Da blir vi hjemme..eller han drar selv.

Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...