Gjest Skrevet 23. august 2007 #1 Skrevet 23. august 2007 Jeg skal begynne i en jobb nå som er et treårig engasjement, også vurderer vi å få et barn til i løpet av den perioden. Det vil si at jeg er 32 eller 33 når jeg er ferdig og skal ha ny jobb. Jeg fikk plutselig litt panikk her. Er jeg for gammel da til å få meg ny og helst fast jobb?!?! Skummlet å snart bli tretti!
Expat Skrevet 23. august 2007 #2 Skrevet 23. august 2007 Du tuller nå sant? Ellers så kommer jeg og tar deg... hihi (er trettifire, eller "tjueni for sjette gang")
Gjest Skrevet 23. august 2007 #3 Skrevet 23. august 2007 Ja, jeg gjør jo det. Men har ei vennine som er noen år yngre enn meg som mente det ikke var smart av meg å reise til utlandet for å ta phd...for jeg ville jo være sååååå gammel når jeg kom hjem. Sitter her med litt reisefeber og holdt på å ta det alvorlig, hi hi.
It's all about me Skrevet 23. august 2007 #4 Skrevet 23. august 2007 Tredve + noe er da laaaaaaaangt ifra gammelt. Det kan su vel ikke mene at du tenker på????
Gjest Skrevet 23. august 2007 #5 Skrevet 23. august 2007 nei absolutt ikke når man begynner å bli over 50-60, da er man godt voksen hehe,, 70-80 er gammelt.. Tror at man er veldig attraktiv i mange bransjer når man er rundt 30
Expat Skrevet 23. august 2007 #6 Skrevet 23. august 2007 Bokstavelig talt been there done that. Reiste til utlandet og tok PhD. Oldisen meg fant meg no lammekjøtt på veien, så nå har jeg en ung ektemann og en søt liten tulle på 2 1/2. Var 32 da hun ble født. Skikkelig gamlis, ass...
Gjest Skrevet 23. august 2007 #7 Skrevet 23. august 2007 Tenke, jooo. Litt så. Nervene mine er helt i høygir her jeg driver og pakker tingene våre. Blir stressa av sånne mennesker som har drømmejobb, tre barn, hus og bikkje lenge før de er tretti Sånn som hu berta av ei vennine som enttopp ringte meg.
Gjest Skrevet 23. august 2007 #8 Skrevet 23. august 2007 He he, da ligger jeg vel godt an som har mannebein og en bebis allerede
It's all about me Skrevet 23. august 2007 #9 Skrevet 23. august 2007 Så drit i hva hun synes da, er hun innstilt på det kan hun sikkert bli kjærring innen hun er tredve selv. Men tredve er IKKE i seg selv gammelt. Jeg trodde det jeg også da jeg var liten,men nå vet jeg bedre.
Expat Skrevet 23. august 2007 #10 Skrevet 23. august 2007 Jupp. Planlegger du flere barn med tiden er det vel det å få til nr en man må huske å være relativt tidlig med. Sånn at man har tid til å styre med det. Hvor vil du reise?
Mamman til M&E Skrevet 23. august 2007 #11 Skrevet 23. august 2007 Hehe, hva skal jeg si da som var to uker fra 38 år da jeg fikk lille Magnus. Vi prøvde en stund da men jeg synes det går kjempebra å være voksen mamma, og håper på en til. Det siste særlig med tanke på lillemann, at han skal få søsken siden han har såpass "gamle" foreldre. Ellers så er vi friske og spreke begge to og det er ingen som har garantier for hva som kan skje. Uansett, jeg stortrives som mamma:-)
Gjest Skrevet 23. august 2007 #12 Skrevet 23. august 2007 Reiser til Sveits på søndag. Skal være ved et fysikklaboratorie der i to år og gjøre forsøk/utvikle duppeditter. Så har jeg ett år her hjemme etterpå.
Gjest Skrevet 23. august 2007 #13 Skrevet 23. august 2007 Høres bra ut. Da skal jeg fortelle meg selv det, at nå som jeg snart er tretti selv, så må jeg bli voksen nok til å skjønne hva mamma snakker om når hun insisterer på at hun er ung (i en alder av 65), hi hi.
Expat Skrevet 23. august 2007 #15 Skrevet 23. august 2007 Forresten, flere av våre venner er A4, med hus og flere barn og alt det der... Går greit det. Begynner å bli tid for pensjonspoeng ved midte 30, da... Det er det eneste man bør huske på!
Gjest Skrevet 23. august 2007 #16 Skrevet 23. august 2007 Nei, CERN. Satser på at det blir gøy, ja :-D
Expat Skrevet 23. august 2007 #17 Skrevet 23. august 2007 wow, stilig! Ser for meg deg som skyter kvarker i store sirkler, haha Da blir du vel veldig lett å ansette i norge etterpå! De skriker jo etter kvinnelige fysikere på universitetene... Prof. Dr. Kaklehøna...
It's all about me Skrevet 23. august 2007 #18 Skrevet 23. august 2007 Jeg føler meg minst 10 år yngre enn jeg er. Kan ikke tenke meg noe bedre enn å ha livserfaringen til en 30åring men "være" en 20åring....en voksen, moden og fornuftig 20åring vel og merke, he he he.
Gjest Skrevet 23. august 2007 #19 Skrevet 23. august 2007 Absolutt ikke gammel! I sin beste alder, vil jeg si... =)
Gjest Skrevet 23. august 2007 #20 Skrevet 23. august 2007 Ja, men vet ikke om jeg holder ut med å skulle jobbe på universitetet resten av livet heller da. Selv om det neppe er noen som har det så bedagelig på jobb som proffene da, he he.
Northernlights Skrevet 23. august 2007 #21 Skrevet 23. august 2007 Man er aldri for gammel til noe som helst,så lenge den biologiske klokka fremdeles tikker bra. =) Jeg fikk sistemann som 39 åring. Ja, kanskje litt for mye oppi årene for enkelte, men han kom som en overraskende gave til oss alle sammen, og jeg fatter ikke at jeg var så bunn fortvila da jeg fant ut jeg var gravid med denne sjarmørende gledessprederen, som alle er så glad i! =)
peonererfine Skrevet 23. august 2007 #22 Skrevet 23. august 2007 Eh...ingenting å bekymre seg for! Vent til du nærmer deg 40 eller 50. Men jeg tror uansett holdningene til alder i arb.markedet er i ferd med å endres til det bedre. Håper iallefall det. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå