lotta72 har fått Anders Skrevet 23. august 2007 #1 Skrevet 23. august 2007 Helt utrolig. Termin ble flyttet 13 dager bakover. Det var en ultralyds student som tok målingene. Husker den dama godt, for hun tok i mot datteren min for 7 år siden. Sigrid på Fredrikstad sykehus. Hun var ikke noe hyggelig for 7 år siden heller. Prøvde å si at det var feil, men hun ville ikke høre. Sa at jeg jo tok alle svangerskaps sjekkene mine på volvat, og hadde bilder fra 6 uker- 8 uker -9 uker pluss en del til. Jeg blødde mye i begynnelsen, så jeg var mye på kontroll. Var også og leverte positiv graviditets test samme dag som uteblitt mens. Legen min på Volvat var overlege på Fredrikstad før, så hun er VELDIG dyktig. Ja ja tenkte jeg. Den kommer jo når den kommer. MEN så fikk jeg beskjed om at morkaken ligger forran, og at jeg kanskje må ta planlagt keisersnitt. Da betyr jo termin litt mer. Ringt legen min på Volvat. Hun sa hun hadde mange målinger av mitt foster, og at jeg helt klart hadde fått feil termin. Men er den satt, så er den det. Ikke noe å gjøre med. Hun sa at OM morkaken ikke ikke flyttet seg, skulle hun sørge for at planlagt keisersnitt ble statt til riktig tid, og ikke utifra den terminen jeg nå fikk. Huff.... Dette er fryktelig irriterende!! Fikk bekreftet igjen at det er flott og fin liten gutt i magen min. Vanvittig deilig følelse å se han.
lotta72 har fått Anders Skrevet 23. august 2007 Forfatter #2 Skrevet 23. august 2007 Mener selvfølgelig at termin ble flyttet fra 24 januar til 3 februar.
*Vetlis* Skrevet 23. august 2007 #4 Skrevet 23. august 2007 Uff, skjønner godt at du blir frustrert! Jeg var på Ul i går og ble satt tilbake 1 uke, som også betyr noe for meg med hensyn til KS ! For dersom jeg ahr det samme i dette svangerskapet som i det forrige så må jeg ha KS 3-4 uker før termin! Å det blir jo feil! I følge UL termin testet jeg pos. 4 dager etter befruktning!! Ja det er jo veldig logisk! Det som irriterer meg er at de vet det er en feil margin på UL apparatet, kan dem ikke da prøve å høre og forstå???? Jeg har også som deg, flere bilder fra uke 6, 8, 10, 11 osv osv! Så jeg kan ikke fatte å begripe at hu har så vanskelig for å høre på meg!!!
*1+1=2 små* Skrevet 23. august 2007 #5 Skrevet 23. august 2007 isj hu skal jeg og til 11.9, MEN jeg har vært på UL før og fått termin så hun kan jo ikke være den som bestemmer ny termin igjen vel? Fikk bare tilbud om en UL til fordi hun trenger trening, men trodde da at om hun er under utdanning så kan hun ikke være den som BESTEMMER sånne ting? Får se hva som skjer, lykke til:) (klarte hun å se kjønn? jeg vet enda ikke hva det er og håper å finne ut av det i september)
Nickie_og_GuttaBoyZ Skrevet 23. august 2007 #6 Skrevet 23. august 2007 Skjønner godt du er frustrert.,.. Bare krangle med dem! min ble satt 3 uker feil. fra 13 sept. - 5 oktober. ble kjempesint for hvis den skulle stemme hadde jeg vært til sengs med postbudet! det sa jeg til dem også, men ingen endret termin. før i siste liten. bebien var så stor at den kunne umulig være riktig termin. ungen kom ut 5 oktober, ble satt igang den 2, og ut kom et skikkelig overtidsbarn... veldig rynkete, veldig lange neiler, og masse flass. ingen tvil om at jeg var langt over sa de. denne gangen er terminen heldigvis riktig. :-)
lotta72 har fått Anders Skrevet 23. august 2007 Forfatter #7 Skrevet 23. august 2007 Kjønnet var ikke vanskelig å se. Han lå med bena fra hverandre, og jeg fikk bilde av tissen hans. Hun sa at hun var 100% sikker, og skrev til og med på skjemaet at det var gutt. Det som var så dumt var at da jeg sa til henne at nå gjør du feil, ble hun bare super arrogant. Skjønner ikke hvorfor de ikke kan høre når kvinnen er HELT sikker, og står med bevis i hånden. Hun var arrogant under fødselen for 7 år siden også. Husker hun kommenterte at hun ikke hadde fått lunsj. Husker jeg sa at nå trykker jeg, og hun sa ja ja.... du har ikke full åpning, så du kan jo småpresse barnet litt ned. Så stod hun med ryggen til. Jeg presset to ganger, så var hele hode og armen ute. Da ble det mer fart på henne. Likevel. Da hadde datteren min brukket nesen, og jeg revnet sikkelig.
Anonym bruker Skrevet 23. august 2007 #8 Skrevet 23. august 2007 Herregud! er ikke det viktigste at ungen kom ut frisk, enn hvordan den så ut??
Anonym bruker Skrevet 23. august 2007 #9 Skrevet 23. august 2007 Syns ikke det hørtes så koselig ut jeg..
*1+1=2 små* Skrevet 23. august 2007 #10 Skrevet 23. august 2007 det høres jo ut som en sikkelig koselig kvinne....vel skal se hva jeg synes om henne og skrive om det her når jeg har vært på UL. Men var dette din første sikkelige UL? der de bestemte dato lissom? HUn kan jo ikke bare endre datoen igjen kan hun? Fordi utifra mine beregninger (som er litt usikre) skulle termin være 11.11 men fikk UL termin den 23.11 og noe særlig senere enn det kan det faktisk ikke være:P Jeg er jaffal ikke redd for å siifra;)
Anonym bruker Skrevet 23. august 2007 #11 Skrevet 23. august 2007 Var vel ikke utseendet hun klaga på,anonym,det var jo bare nok et bevis på at terminen var feilberegna. Det er faktisk en risiko ved å gå langt over termin,er noen som har hatt dødfødsel pga det,så det er klart at man blir oppskaket når noen gjør så grove feil!
Athina' Skrevet 23. august 2007 #12 Skrevet 23. august 2007 Jeg har også forliggende morkake, men alle som har det skal jo inn på ny ul i uke 32 for å sjekke om den har flyttet på seg. Og JM så at i nesten alle tilfeller så gjøre den det så ikke tenkt mer på det, for det tar vi når den tid kommer. Synes det var ille at hun på ul begynte å snakke om ks, for det vet hun ikkeno om!! Teit lege som stresser deg opp for ingenting! Ille nok med terminen med begynne å snakke seriøst om ks så tidlig er jo bare tull.
Liten januarspire - nummer 4 Skrevet 23. august 2007 #13 Skrevet 23. august 2007 Jeg og. Har termin 12.januar.fikk positiv test !! På UL skulle de sette meg 3 uker tilbake ! Det går ikke, da var jeg nemlig ikke gravid da jeg
lotta72 har fått Anders Skrevet 23. august 2007 Forfatter #14 Skrevet 23. august 2007 Det var den ordinære ultralyden på sykehuset, men har tatt flere på Volvat. Hun som jobber der er mer dreven enn den ultalyds assistenten på sykehuset. hun har jo tross alt vært overlege på kvinneklinikken på nettopp det sykehuset. Jeg var ikke redd for å si ifra jeg heller, men ble totalt overkjørt. Dette er jo mitt 4 barn, så det er jo ikke en "ny gate" for meg. Som sagt synes jeg hele greia er skummel, ettersom morkaken sperrer, og jeg mest sannsynlig kommer til å ta keisersnitt.
lotta72 har fått Anders Skrevet 23. august 2007 Forfatter #15 Skrevet 23. august 2007 Får håpe du blir mer fornøyd med henne.
lotta72 har fått Anders Skrevet 23. august 2007 Forfatter #16 Skrevet 23. august 2007 Athina. Ja jeg skal inn igjen i uke 32. Håper at den har flyttet seg. Alt ordner seg nok, og jeg blir nok mer stressa enn nødvendig.
Athina' Skrevet 23. august 2007 #17 Skrevet 23. august 2007 Fikk du ikke beskjed om ny ul i uke 32 da? Og god forklaring på at den mest trolig flytter på seg selv om den sperrer nå? Jeg synes det er rart at hun sier at det mest trolig blir ks så tidlig, forstår hvis det var i uke 32 hun sa det. Hvor langt er du på vei nå da?
MC81 Skrevet 23. august 2007 #18 Skrevet 23. august 2007 Ble selv satt tilbake på UL. 10 dager men morken min lå greit til så ingen keisersnitt er. Men var også til UL i uke 12 og fikk da en annen termin enn den ordinære UL. Tror ikke det er så unormalt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå