Funnyfarm! Skrevet 23. august 2007 #1 Skrevet 23. august 2007 Kan man la barnet få gå på skolen i nabokommunen om man vil? To år til knerten begynner på skole,men har sett ett kjempe flott hus i nabo kommunen jeg kunne godt tenkt meg. Men det er nyere og finere skole her vi bor nå så derfor lurer jeg..noen som vet?
Gjest Skrevet 23. august 2007 #2 Skrevet 23. august 2007 Ja det kan man, men det blir ikket dekket transport til og fra skolen.
meg & to små vampyrer Skrevet 23. august 2007 #3 Skrevet 23. august 2007 Her jeg bor så tror jeg ikke det går. Men her er det fritt skolevalg innen kommunen da:)
Libido- Skrevet 23. august 2007 #4 Skrevet 23. august 2007 Da må du søke om det. Og barnet ha grunner for det. F.eks mistrivsel og mobbing. Vet at også unger som har bare 1 eller 2 år igjen på skolen slipper å bytte. Hvertfall her.
Mille** Skrevet 23. august 2007 #5 Skrevet 23. august 2007 Det varierer kanskje, men vi måtte bytte skole til jenta vår, både når vi flyttet fra en kommune til en annen, og når vi flyttet innad i kommunen. Uanett så mener jeg at barnet har det best hvis det får gå på den skolen den sogner til, det er jo der de fleste skolekompisene bor.
Funnyfarm! Skrevet 23. august 2007 Forfatter #6 Skrevet 23. august 2007 Gutten vår går jo i barnehage her vi bor nå og fått seg mange venner der.Så vil syntes det er så trist om han ikke skal få gå på skole med de. Har funnet flott hus i nabo kommunen og har veldig lyst på det.Men om det ikke er mulighet for å kunne gå på skole her vi bor nå så må jeg tenke meg godt om.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå