Anonym bruker Skrevet 23. august 2007 #1 Skrevet 23. august 2007 ...om man er moden? ...om hodet har festa seg? Jeg er i uke 36, og har ikke blitt sjekka for noen av delene... Lest at hvis vannet går og hodet ikke er festa, så skal man ligge rett ut og vente på ambulanse? Men jeg aner ikke om hodet er festa? Hmm...
Cybermom♥ Skrevet 23. august 2007 #3 Skrevet 23. august 2007 Tror ikke det er noen i hele verden som vil sjekke om jeg er moden... Har nå spurt min fastlege, han visste ikke hva han evt skulle se etter, så han ville ikke gjøre det. På sykehuset har jeg nå spurt 3 leger og 2 jordmødre, ingen som vil. Ringte helsestasjonen jeg hører til, og der var det heller ingen som kunne gjøre det. Det er tydlig at både leger og jordmødre har veldig forskjellig praktisering vedrørende dette med modning. Noen blir til og med strippet før termin, mens andre ikke engang blir sjekket. Om hodet er festet blir sjekket på vanlig kontroll. Du skal kanskje på kontroll snart? har hørt at det ikke er så nøye med å legge seg ned. Men hvis vannet går kan du jo bare legge deg ned og ringe føden, så får du vite.
prøvekluten+3små Skrevet 23. august 2007 #4 Skrevet 23. august 2007 aldri blitt sjekka for dette jeg...men aldri bedt om å bli sjekka heller da..men om hodet er festa,sjekka han hver gang fra og med uke 34 ca
mamma og Mille HØYGRAVID Skrevet 23. august 2007 #5 Skrevet 23. august 2007 Sjekk i helsekortet ditt kanskje det står HF der hvor det tidligere har stått HB. Kan hende hun har sjekket om det er festet uten å si det til deg. litt rart det også men du kan jo sjekke..
Milla-baby Skrevet 23. august 2007 #6 Skrevet 23. august 2007 Hei. Jeg har ikke blitt sjekket om jeg er moden (er 39 fullgåtte uker i dag). Men legen sjekket om hodet var festet første gang, på kont.i uke 36. Han sjekket igjen om det var festet på kont.i uke 38, da var det fortsatt ikke festet. Men har ikke hørt noe om at jeg må legge meg ned om vannet går.....
MissiCippi Skrevet 23. august 2007 #7 Skrevet 23. august 2007 Veldig forskjell fra jordmor til jordmor!! Sist gang ble jeg sjekket om jeg var moden 3 uker før termin.. Denne gangen måtte jeg be henne om d 3 uker før termin fordi jeg var redd for å bade i sjøen med åpning.. (var ikke moden, men..). Etter ei uke med mye kynnere i ryggen gledet jeg meg til å se om d var noen fremgang, men fikk beskjed om at d sikkert var likt som sist og at hun ikke ville sjekke fordi hun var redd for å sette noe i gang! Gjett om jeg angrer at jeg ikke gikk til samme jordmor som sist??! Hun sjekket og rotet rundt der inni en uke før termin, og sendte meg hjem med beskjeden: " Nå har jeg trykket og dratt litt så nå må du bare komme deg hjem og ta en runde i høyet! Så kommer han nok i løpet av døgnet!" Og d gjorde han..........
MissiCippi Skrevet 23. august 2007 #8 Skrevet 23. august 2007 Forresten: Glemte å si at d er VELDIG viktig å ligge dersom vannet går og han ikke festet! D har med navlestrengen å gjøre.. D kan komme knute på den eller den kan komme i klem eller den kan festes rundt hodet på babyen.. Så d er bedre å ligge en gang for mye enn en for lite!! P.S: D er kun 10% eller noe sånt av alle fødsler som starter med vannavgang..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå