Gå til innhold

Hvor tidlig har dere pakket baggen til sykehuset?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter og lurer på hvor tidlig en bør ha baggen klar for eventuell fødsel? Det er jo aldri helt sikkert når fødselen starter. Noen kommer tidlig, og noen kommer sent. Litt kjedelig å måtte løpe å pakke kær samtidig med veer. Noen erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har (+/-) 34 dager igjen, og bag'n min er pakka;))

Skrevet

jeg fikk førstemann 18 dager før termin, og jeg hadde ik pakket da.

så denne gangen var den pakket i uke 35.

Skrevet

pakker ihvertfall 2uker før termin tenker jeg:)

Skrevet

Jeg har pakket noe og har en lapp med hva jeg skal ta med i tillegg. Har 20 dager igjen (og nr 2 kom 18 dager før...).

Min erfaring er at det egentlig var litt ok å ha noe å pusle med da riene startet da førstemann kom. I starten har man jo som regel god pause mellom, og det tar som regel laaang tid før man reiser til sykehuset, og da var det fint å ha noe konkret å få tiden til å gå med. Var værre med andremann da vannet gikk og hodet ikke var festet og jeg måtte ligge rett ut og vente på ambulanse. Men da pakket pappaen etter min lapp - det tok 5 minutter!

Skrevet

Synes det rett og slett er ganske umulig å få pakket den ferdig da jeg bruker alle klær som jeg sikkert må bruke etter fødsel også. Er i 37+4 i dag. Har faktisk begynt da og skrevet en liste og baggen står på badet hvor jeg har fått lagt nedi

-truser(bruker bare string nå så da kan jeg pakke vanlige store med meg nå),

-sokker, for det har jeg et lass av,

-ammebh som kvitteringen ligger nedi med, for jeg har ikke fått tak i en som jeg tror jeg kommer til og like når melken kommer, men har pakka nedi en god og utvaska en i tillegg som jg hadde fra forrige gang, som kommer til og bli passe tror jeg(har problemer med å finne meg da jeg har mugger som vokser til G og ratt større!!)

-mobillader(for det hadde vi to av)

-toalettmapa med alt unntatt såpe, og tannkrem/(baggen står på badet så da er det bare og ta det derifra hver dag)

-Pysjbukse-for den bruker jeg ikke annet enn når jeg er borte

tenkte jeg skulle bruke nattskjortene de har på sykehuset.

-Ammeinnlegg, ull/vanlig.

-Ellers så har jeg som sagt skrevet opp resten så det får jeg kalre å sulle med meg når vi skal dra:)

Ellers så får mannen min huske på det neste dag:)

Etter å ha pakka det så er baggen halvfull så skjønner ikke hvordan jeg skal få plass til alt, men...

Skrevet

Jeg har pakket litt av det jeg skal ha i baggen, resten er dagligdagse ting som toalettsaker osv som ikke kan pakkes før vi må dra.

Har uansett skrevet en liste over hva jeg skal ha med, og krysset ut etterhvert som jeg har pakket. Da er det evt lett for samboeren min å se hva som skal pakkes dersom jeg ikke klarer å gjøre det selv.

Ps, jeg er 35+5 idag.

Skrevet

7 dager til termin og fortsatt ikke pakka bagen...hehe

Skrevet

hehe, pakket bagen igår og har termin i morra.....er ikke super optimistisk på at han kommer ennå alikevel, så stresser ikke så veldig med det......

Skrevet

Jeg har tatt frem baggen, men fortsatt ikke noe oppi den da:-)

Har 31 dager igjen idag, altså akkurat en mnd. Har ingen tro på at jeg kommer i gang noe før, men siden forrige fødsel var en styrtfødsel så tar jeg ingen sjanser denne gangen. Baggen skal jeg pusle litt med å pakke i løpet av de neste dagene, så står den vaffal der om det skulle bli behov for den tidligere enn antatt:-)

Skrevet

hei,jeg har 35 dager igjen å har sånn smått bynt å pakke litt.

Skrevet

Hahahaha!!!

Jeg har 62 dager igjen:)

Og har pakka det meste allerede!! (men så er jeg ikke kjent for å være tålmodig heller).

Men mye må tas på veien ut døra, sminke, hårkost osv... Og yndlings joggedressen....

Skrevet

har vasket klær jeg skal ha med til babyen og lagt fram klær til meg. Det som står igjen er toalettsaker og klær til å reise hjem i ... sambo har bedt om liste og den henger på kjøleskapet så om d skulle være noe så kan han se hva jeg ikke har krysset ut..

syntes det er kjekt å gjøre dette litt sånn etterhvert.. men ligger i en skuff og ikke i en bag foreløpig.. har (+/-) 35 dager til termin.. hjæææææææælp... d nærmer seg jo...

Skrevet

hei..jeg har 49 dager igjen og begynnt og pakke så små ting, som tøy til unen og noen truser og t-shirts. men med resten må jeg nok vente som toalettsaker og sminke og tøy jeg skal gå hjem med. syns er vanskelig og har alt fertig før siden man trenger jo det meste enda. en skal legge i nå snart allerede sånn energiesjokolade og drinks at jeg har det i hvertfall med meg

Skrevet

Jeg har ikke pakket ennå, men vurderer å begynne snart. Er bare 30+2, men har fått beskejd om at gutten kan komme før tiden og da jeg var på ul i går så hadde han allerede snudd seg rett veien for å komme ut... Heldigvis ingen åpning enda da. Men jeg vurdere å starte neste uke.

Men jeg liker å være forberedt, så jeg er nok ikke den helt tolmodige personen heller. :)

Skrevet

Har begynt å vaske litt amme-b-h og slik.

Funnet frem litt her og der, men ikke fått det i bagen enda. 36+0 i dag.

Klærne til babyen er vasket og strøket.

Skrevet

greit å skrive huskelapp ja! Jeg bruker jo alle klær og slippers nå..

Men om vannet går og du må legge deg ned er det far som må pakke om det ikke er klart.

Skrevet

første mann kom 19 dager før termin ved vannavgang så da var eg kjempe glad for at baggen var ferdig pakket, kommer til å sørge for at eg pakker tidlig denne gang også, og heller bare har den på vent:)

Skrevet

Jeg syns det vanskelig å bestemme meg for hva jeg skal ha med... Jeg er ekstremt varm om dagen så jeg har lyst til å bare ha med singleter og thights, men jeg klarer ikke bestemme meg.

Husker jeg feil, eller stemmer det at det var veldig varmt på barsel også? Mulig jeg er påvirket av varmen som er akkurat nå... Jeg har hatt "brennende" føtter i flere uker - det er virkelig plagsomt!

Skrevet

Pakket den en uke over termin jeg - i går :-)

I dag er jeg 8 dager over.

Skrevet

Jeg har 14 dager igjen til termin, og jeg har ikke pakket enda...så hvis noe skjer nå så ligger jeg vel litt dårlig an;)

Har imidlertid laget meg en liste slik at jeg slipper å tenke så mye men bare pakket ned det som står på listen....Men tenkte at i morgen - da skal jeg få vasket klær og pakket - så begynner jeg å bli klar.

Har satt ipod på lading og kamera er klar, så har vel nesten begynt å gjøre meg klar ....he,he...

Skjerpings - i morgen skal det pakkes;)

Skrevet

Tror ikke jeg trenger å pakke noen bag før det blir action, bor 5 min fra sykehuset så hvis det mot formodning ikke skulle bli tid til å ta med seg det jeg trenger når jeg må dra er det ihvertfall kort vei hjem for å hente...

:-)

Skrevet

hadde termin på tirsdag.toalettsaker står på badet, ammeinnlegg, truser og babyklær ligger i trillebagen.ellers regner jeg med å få med meg resten i løpet av fem minutter. det største hodebryet er hvem som kan passe vår datter på litt over to år, må gardere meg fra dag til dag med naboer og venner. nå i helga er vi dekket opp ihvertfall!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...