Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan man få migrene under svangerskapet uten at man ellers har hatt det? Jeg plages med mye hodepine, har måttet dra hjem fra jobb flere ganger, og det kan vare i flere dager, ingen ting som hjelper. Skulle til legen i dag på kontroll å skulle spørre, men hun har syke barn, så timen ble flytta til mandag. Vært hjemme siden jeg dro hjem på mandag nå er så lei av hodepinen. Eneste som hjelper litt er å ha det helt mørkt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk mitt første migrene anfall når jeg var gravid... mistet synet på høyre øye,og fikk så grusomt vondt i hode etterpå!! Va lysømfindtelig flere dager etterpå!! Fikk tilbake synet helt etter 1 times tid....

Men hodepinen varte lenge....

Skrevet

Mulig migrene kan vise seg for første gang i et svangerskap, men det er veldig vanlig med vondt i hodet i begynnelsen av svangerskapet. Vedvarer hodepinen etter svangerskapet ville jeg gått til legen for å sjekke om det er migrene. Jeg har selv migrene og hadde kraftige anfall de 16 første ukene dette svangerskapet. I mitt forrige svangerskap hadde jeg bare veldig vondt i hodet, ikke migrene anfall...

Skrevet

Hei..

Har selv aldri vært plaga med migrene/hodepine til vanlig,men v/ det forrige og dette svangerskapet var/er jeg veldig plaga..

Nevnte dette for jordmor...Hun mener det kan oppstå en hormonell hodepine under svangerskapet,og da nytter det ikke å ta paracet...

Er fryktelig plagsomt...Plagsomt å våkne opp med hodepine etter en god natts søvn...

Skrevet

Har selv migrene og er nå 24 uker på vei. Det eneste som hjelper for meg er å legge meg på et kaldt og mørk rom, gjerne med en kald klut over pannen.

Leste et sted at eplejuice/nektar skulle hjelpe, prøvde dette sist og ble faktisk bedre, men er ikke sikker om det var eplejuicen/nektaren eller hva det var, men kom meg gjennom dagen uten å måtte gå fra jobben.

Skrevet

heisan!

Er selv plaget av kraftig migrene og daglig vondt i hodet- og merkelig nok er dette veeldig sjeldent i svangerskapet hos meg... av en eller annen grunn sá blir det bedre. Sá kommer det tilbake for fullt etter födsel... og det er jo liksom da man skal väre i form! :-)

Er 27 uker ná og merker jeg blir veldig "sliten" i hodet- men ikke direkte vondt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...