Sitterpåpc Skrevet 23. august 2007 #1 Skrevet 23. august 2007 Mine reagerer klart på melk med laktose i. Men jeg ser ikke reaksjon når de får laktoseredusert melk. De er begge allergitestet med utslag på melk. Vil laktoseintolleranse slå ut på en slik allergitest? Eller må jeg regne med at det er melkeproteinet de reagerer på sånn at de egentlig skulle ha hatt et kosthold uten melkeprodukter i det hele tatt? PS. Vi skal til ernæringsfysiolog da. Men det er ei stund til og jeg prøver å samle litt info så jeg kan være forberedt på hva som møter oss. Hva er liksom bestefalls senario og hva er verstefalls senario, om dere skjønner hva jeg mener. De hadde også utslag på egg og hvete.
It's all about me Skrevet 23. august 2007 #2 Skrevet 23. august 2007 Hvis de ikke får noen reaksjon når de spiser laktosereduserte produkter, kan jeg ikke skjønne at det skulle være noe i veien med at de holder seg til det. Så vidt jeg vet er det bare gluten som er direkte skadelig for kroppen når man ikke tåler det, selv uten reaksjon.
Trulte76 Skrevet 23. august 2007 #3 Skrevet 23. august 2007 eldste jenta mi hadde melke allergi.. tok først blodprøve..den var negatvi..jenta spydde som en gris likevel..så da tenkte jeg kanskje det var melkeintoleranse istedet..ringte til legen..spurte om blodtesten var 100%sikker..ja det var den..så sa jeg kanskje det er laktoseintoleranse da sa jeg..ja kan hende, men det fikk jeg ikke testet før ho var 2 år..for dainhalerer de..litt usikker på metoden..men en helt annen test.. Det som var greia med meg var jeg drev å kjøpte disse dyre melkeerstatningene på apoteket som jeg fikk gratis visst legen søkte igjennom trygdekpontoret.. Men det fikk ikke jeg pga testen var negativ..dustelege.. Rngte fortvilt til helsestasjonen, fikk en turnus lege. Fikk et brev senere i posten etter vi hadde vært med han..han hadde ringt overlege på barneavd på sjukehuset..og jeg fikk beskjed om at det var mistanke om melkeallergi til tross for blodprøven var negativ..fikk time til ernæringsfysiologen, og så time til testing av pirke på sjukehuset. tok 7mnd før jeg kom inn, men den visste 2+ i allergi..ho var 7mnd da jeg tok blodprøven..og ikke mist fikk jeg blå reseptpå den dyre melka..fikk igjenn 3000kr som jeg allerede hadde brukt på den også Hurra for turnusleger!! Og allergien hadde blitt mildere da ho tok den testen..ble heldigvis testet en bitte liten positiv pluss da ho var 2,5..da kunne jeg så smått begynne med melk.. Ble ,litt utenom tema..men det jeg skulle frem til er at visst den første legen har rett..så kan du ikke teste før ungen er 2 år .. melkeallergi kan man teste ganske tidlig..
Trulte76 Skrevet 23. august 2007 #4 Skrevet 23. august 2007 å dere har fått utslag på test ja..da er det nok melkeproteinet de reagerer på..veldig ofte dereagerer på egg i forbindelse med melkeallergi..såmi ble automatisk testetmot eggehvite også..men det haddeho heldigvis ikke.. kan også si at mildere melkeprodukt reagerte ho ikke noe særlig på..men man skal helst holde unna alt av melkeprodukt.. Men en trøst er jo at når man har melkeallergi så er det de aller fleste som vokser det av seg før skole alder.. Mi var vel nesten kvitt det da ho var 2,5 år..dakunne jeg så smått begynne med melkeprodukt, men skulle vnete med rene melkeprodukt..
It's all about me Skrevet 23. august 2007 #5 Skrevet 23. august 2007 Ja det er sant. Holder man seg helt borte fra et produkt er det lettere og raskere å vokse det av seg. Men jeg har selv hatt Laktoseinntolerans, tok Kerutab til hvert måltid med melk. Allergien forsvant i løpet av noen år heldigvis.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå