Gå til innhold

Sånn gravidbelte/pute til bilen..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har den noe nytte for seg?

Altså, skjønner at den gjør så beltet ikke skal stramme nederst på magen, men kræsjer jeg, så flyr vel de to knappene bare opp eller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Krasjer du så strammes beltet over lårene dine.. Knappene sitter ganske hardt fast.

Jeg har brukt dette hele svangerskapet, og har testet det ved å rykke litt i beltet, det strammes hvertfall over lårene :)

Skrevet

Okei, tenkte at de knappene bare spratt opp jeg, hvis beltet ble strammet skikkelig, ved en kræsj f.eks.

Jeg har begynt å bruke det, er bare 7 uker på vei!

Men lurte på å vente litt, så ikke "alle" ser det! =P

De på jobben osv. Da skjønner de jo at jeg er gravid, og det har jeg ikke tenkt til å fortelle riktig enda..

Er det anbefalt å bruke hele svangerskapet?

Skrevet

Svarer litt seint jeg :) Det anbefales å bruke fra 2måneder og ut svangerskapet ja. Merker nå at dersom jeg ikke tar det på, så gnager beltet på den voksende magen, og da er det i tillegg behagelig og bruke gravidbeltet :)

Skrevet

Hei *tybber*. Du skrev:

Er det anbefalt å bruke hele svangerskapet?

Det kommer helt an på hvem du spør. Om du spør forhandlere av graviditetsbeltet, så vil de selvsagt si at det anbefales å bruke beltete fra så tidlig som mulig, og gjennom hele svangerskapet.

Hvis du derimot spør Trygg trafikk, så er de av en litt annen oppfatning. Trygg trafikk sier at det ikke er noen grunn til å tro at bruk av graviditetsbelte forringer effekten av bilens standardbelter. Men det er ingen vitenskaplige tester som har vist at graviditetsbelte har noe å si for sikkerheten til mor og foster under kollisjon.

Legg dog merke til at man gjerne må bruke graviditetsbelte hvis man føler at dette gjør bilkjøring mer komfortabelt.

Skrevet

Jeg leier et slik belte-opplegg av helsestasjonen her hjemme. Synes det er kjempesmart, og regner med det er sikkert, ellers så hadde vi nok hørt om det IKKE var det =)

Skrevet

Jeg merker ikke noe forskjell enda, siden jeg bare er 7+1.

Beltet gnager ikke på magen liksom.

Men jeg fortsetter å bruke det jeg da.

Har bare tenkt på det at "Tenk om de på jobben ser det".

Men men.. Ikke noe kriiiise HVIS de ser det! =P

Skrevet

Lalla og lykkeliten: hva betaler du for leiepakken da?

Dere som er engstelige for at de på jobben skal se noe: kan dere ikke legge et lite teppe over puten da, så kan dere skjule det når dere ikke sitter i bilen? Kan jo sitte på deler av puten og et teppe f.eks?

Skrevet

Joda, er sant det! ;o)

Jeg har bare ikke tenkt så langt! *hihi*

Hvordan går det med deg da, Bare Ine?

(Jeg er Tanta til Celine & Marcus fra MIK)

Skrevet

Den hjelper det kan jeg garntere deg. Da jeg gikk gravid,sist gang,da hadde jeg et slikt.Vi ble påkjørt bakfra,jeg kjent at belte ville opp og stramme over magen,men dette belte holdt det nede.

Har lest om mange som sier at de har reddet barnet sitt med å bruke et slikt belte.

Synes det burde vært obligatorisk å bruke jeg,på lik linje med barnesete i bil.

Skrevet

Okei, takk for svar! :o)

Jeg har jo brukt det i noen uker allerede, og hadde ikke tenkt å la det være.

Men som Bare Ine skrev, kan jo legge et teppe eller noe over, mens jeg er på jobb.

Skrevet

er ganske sikker på at du kan vente en stund med å begynne å bruke det, da fosteret er så pittelite og ligger så godt gjemt inne i bekkenet ditt at et belte ikke har sjanse til å nå inn. Så dersom du er redd noen skal se det, tror ikke jeg det er nødvendig før 12. uke i alle fall. Er jo da en kan kjenne livmora over symfysen, og selv da tror jeg ikke et bilbelte vil kunne gjøre skade dersom det strammes over magen. Men det er jo bare min personlige mening!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...