Gjest Skrevet 23. august 2007 #1 Skrevet 23. august 2007 Jeg har fått termin 4 januar. Jeg har også fått innvilget keisersnitt og jeg kan velge selv dato fra 20 desember til 2 januar. Jeg vil ikke ha i romjulen da jeg synes det er viktig at barnet skal få ha bursdag som ikke er i juleferien.. Når ville dere valgt? Og hvorfor? JM på sykehuset sa at om jeg for eksempel gikk for 2 januar og vannet skulle gå tidligere eller jeg skulle begynne å få veer så skulle jeg bare dra inn å få ks da. Men jeg er livredd for at det kanskje går litt fort og det blir hastesnitt etc. Er livredd for å havne i narkose.
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 23. august 2007 #2 Skrevet 23. august 2007 20.desember. Da er du rimmelig sikker på at ikke fødselen begynner før. barnet ditt får ikke bursdag i romjulen heller.
Topp 10. Skrevet 23. august 2007 #3 Skrevet 23. august 2007 Jeg hadd villa satsa på 2 januar, fordi jeg synes det er trist å ha bursdag så seint på året, og så tett opp mot jul....
la_strega Skrevet 23. august 2007 #4 Skrevet 23. august 2007 Ville nok venta til 2januar jeg da... Om du absolutt ikke vil ha i romjula. Etter keisersnitt er det vel en tid du må være på sykehuset, pluss vondt osv. er jo en operasjon! Litt dumt å gjøre dette rett før julefeiring osv! Lykke til
mine små alver... Skrevet 23. august 2007 #5 Skrevet 23. august 2007 Je vil valgt nyttårsaften:) blir det nyttårsbarn får du gratis bleier for et år eller noe..? (er det ikke noe sånt opplegg a?)hehe Nei enig med hun over her ja. 20 desember er en bra dag tatt i betraktning:)
Muppa 3+1 Skrevet 23. august 2007 #6 Skrevet 23. august 2007 Jeg hadde også tatt 2 januar. Bedre å ha bursdag på nyåret enn i julestrida og bli glemt..
3 skatter ute:) Skrevet 23. august 2007 #7 Skrevet 23. august 2007 om du tar 20. des kan du rekke hjem til julefeiringen, babyen får bursdagen sin nært opp mot julen, men det er før jul, så den blir ikke helt "borte". sambo har den datoen, og han blir da ikke glemt:) en annen ting er at i julen har endel fri, så da finnes det muligheter for hjelp osv av de en har rundt seg. 2. januar er veldig nært opp mot termin syns jeg, tror jeg ville vært nærvøs for at det skulle sette igang før den tid og fått en urolig jul.
marghald Skrevet 23. august 2007 #8 Skrevet 23. august 2007 Jeg ville valgt 2.januar. Da er barnet godt over 6 år ved skolestart. Er lærer, da...
mine små alver... Skrevet 23. august 2007 #9 Skrevet 23. august 2007 ja hvis dere ser sånn på det ja. jeg er desember barn og når alle andre hadde fyllt 18 og kom inn på utesteder måtte jeg snike meg inn(eller stå utenfor.) velger du januar vil jo ikke ditt barn få dette problemet iallefall:)
Adriansmor med tulla Skrevet 23. august 2007 #10 Skrevet 23. august 2007 20 desember.. så slipper du ytterlige komplikasjoner ved fødsel starter og nærmere til du får babyen din i armene...=)
Gjest Skrevet 23. august 2007 #11 Skrevet 23. august 2007 jeg ville valgt 1 januar jeg hadde hasteks,var ikke i narkose tror ikke man kommer i narkose før det er katastrofe ks ..
mine små alver... Skrevet 23. august 2007 #12 Skrevet 23. august 2007 Er du lærer...har spørsmål om noe jeg, kunne du svart meg i gjennom postkassen tror du?? :) hvis jeg får sendt deg post da...?hmm...prøver..
"husmor"med lille Nora Skrevet 23. august 2007 #13 Skrevet 23. august 2007 eg ville valgt 2 januar. men da er det og fare for at fødsel starter før du får tatt keisersnitt.. men er mye kjekkere for barnet ditt og ha bursdag i januar enn i desmber.. så slipper h*n å "henge" etter vennene sine og slikt..
nr 6 på vei Skrevet 23. august 2007 #14 Skrevet 23. august 2007 Ta 2/1. Tenk også på når barnet ditt skal begynne på skolen. Er det født 20/12 er det ikke fylt 6 år enda, men er det født 2/1 så vil det være 6 år og 8 mnd....... Det er litt å tenke på det..... Tilsvarer 11 mnd i forskjell det
nr 6 på vei Skrevet 23. august 2007 #15 Skrevet 23. august 2007 Ta 2/1. Tenk også på når barnet ditt skal begynne på skolen. Er det født 20/12 er det ikke fylt 6 år enda, men er det født 2/1 så vil det være 6 år og 8 mnd....... Det er litt å tenke på det..... Tilsvarer 11 mnd i forskjell det
Gjest Skrevet 23. august 2007 #17 Skrevet 23. august 2007 Tusen takk for svar!!! Jeg heller litt mot 2 januar jeg også, ihht skole. spesielt og det å være siste mann i vennegjengen som får lappen etc. Så hvis det starter så slipper jeg narkose kanskje uansett. Jm sa det også, men klarer ikke å stole blindt på dem.. Da tror jeg at jeg ringer inn til inntakskontoret snart og sier i fra... Tusen takk jenter! Greit å høre hva andre synes også..
twoboys & a girl Skrevet 23. august 2007 #18 Skrevet 23. august 2007 For barnets del er vell 2.jan best. Ikke alltid yngst å må vente til å ta lappen, til å gå ut, aldersbestemte aktiviteter ol. Har termin 30.des, men havner vell i jan siden jeg gikk over sist.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå