Gjest Skrevet 23. august 2007 #1 Skrevet 23. august 2007 Jeg har vært plaget av migrene også i dette svangerskapet. Denne gangen er det 1-3 ganger i uka. I tillegg så har bekkeløsninga begynt å melde seg, men føler jeg har en viss kontroll på den. Var hos legen i går, og han ordnet da med sykemelding for meg. Egentlig ønsker jeg en type aktiv sykemelding, hvor jeg kan gå på jobben de dagene jeg er migrenefri. Gikk på Trygekontoret og spurte hvordan det fungerer. Men fikk til svar at en slik ordning ikke lar seg gjennomføre, "så du må nok bare gå hjemme du..." FLOTT! Ikke rart at det blir mye sykemeldinger for gravide, når det ikke finnes et system hvor du kan gå på jobb de dagene du føler deg bra! Buhu...jeg vil på jobben...
*1+1=2 små* Skrevet 23. august 2007 #2 Skrevet 23. august 2007 snodig....jeg har aktiv sykemelding fordi jeg jobber hver lørdag men har bekkenløsning... Desverre er det en slitsom ordning, fordi jeg må få ny sykemelding hver mnd.og det må da også sendes til folketryden hver mnd. med beskrivelse av hva jeg skal gjøre på jobben...skulle tro det skulle være lettere å ha aktiv sykemelding fordi de sier jo at de vil ha oss ute i jobb...men in the end er det lettere å ha en sykemelding....
Niem og Patrick Skrevet 23. august 2007 #3 Skrevet 23. august 2007 Sykemeldt jeg også.. bekkenløsning.. Men får antagligvis tilrettelagt arbeid fra tirsdag av.. håper det, for jeg savner jobben min :/
Gjest Skrevet 23. august 2007 #4 Skrevet 23. august 2007 Hei du ) Vel, egentlig er det ikke snodig... Hadde jeg også kun hatt bekkenløsninga, så kunne vi redusert på arbeidstiden min f.eks per dag. Men migrene kommer ikke på bestemte dager, så arbeidsgiver vet aldri hvilke dager jeg kommer. Det blir vanskelig for de og for meg. Trygdekontoret ville ikke godtatt en avtale hvor jeg kommer og går slik jeg vil.
Krolla og Theodor Skrevet 23. august 2007 #5 Skrevet 23. august 2007 Aktiv sykemelding er faktisk slik at man skal kunne komme og gå som man vil. Og det er ikke noe problem oppimot arbeidsgiver da de får full dekning fra trygdekontoret og dermed kan ansette en vikar.
Anonym bruker Skrevet 23. august 2007 #6 Skrevet 23. august 2007 Heisann:) Har sendt deg en p.m. Lompa. Blei så glad (misforstå meg rett;)) når eg leste at eg ikkj er den einaste her i verden som opplever at migrenen har satt pinner i hjulene når d gjeld å fungere i jobb.
Anonym bruker Skrevet 23. august 2007 #7 Skrevet 23. august 2007 Har dere ikkemigrene ellers og, jeg mener når dere ikke er gravide? Hvorfor må dere være sykemeldte nå da? Visst det er for det er slitsomt holder det vel med 25-50% sykemelding? Dette skulle vel gi nok tid til å hente seg inn på?
Anonym bruker Skrevet 23. august 2007 #8 Skrevet 23. august 2007 Kan love deg at eg heller skulle ha jobba enn å plages med migrene!!!!!!!!!!!! Og joda, slipper ikkje unna migrenen til vanlig heller, MEN då kan eg bruke medisiner som hjelper. Sjøl bruker eg til vanlig både forebyggende medisiner kvar dag, og tbl ved behov. Men kan ikkje bruke noe av dette når eg går gravid. Derfor kan det bli eit problem å fungere i en til tider veldig travel jobb....... Men enig m Lompa -aktiv sjukmelding ville jo være det beste, for en kan ikkje bestemme at "mandag og torsdag skal være migrenefrie dager for då skal eg på jobb".......... Migreneanfall kommer helst når du minst ønsker det!!
Gjest Skrevet 23. august 2007 #9 Skrevet 23. august 2007 Det sa de ikke på Trygdekontoret "mitt"... Der sa de at en måtte sette opp faste dager hvor en skulle jobbe. Fikk også beskjed om at ordningen var først og fremst for de som har gått sykemeldt en stund, som skal gradvis tilbake i jobb.
To barns mor og 75-modell. Skrevet 24. august 2007 #10 Skrevet 24. august 2007 Hei! Forstår deg godt. Jeg har bekkenløsning og sliter med luftveier pga. arbeidsmiljøet på jobben. Prøvde å få aktiv sykemelding. Noen dager er bedre enn andre. Men legen sa de er på vei bort i fra det. Så ble full sykemelding her også. Kjiipt! Men lykke til:)
Gjest Skrevet 24. august 2007 #11 Skrevet 24. august 2007 Hei igjen Lompa:) Prøvde å svare på meldinga eg fikk fra deg, men gikk ikkje an å få sendt den avgårde????????? Fikk iallefall ikkje noen "kvittering" for at den var sendt, og prøvde ørten ganger. Så enten er d noe som ikkje fungerer heilt, eller så har du fått meldinga ørten ganger uten at eg har skjønt at den blei sendt....... He,he..... Er ikkje så dreven i dette her. Du kan no gi eit pip viss du har fått meldinga, viss ikkje så får eg prøve å sende på nytt seinere i dag. Ha en forsatt fortryllendes dag:)
Heidi30 Skrevet 24. august 2007 #12 Skrevet 24. august 2007 Hei på deg! velkommen i klubben. Skal ned til legen i dag så får jeg se. Har også smerter nederst i magen tror det kan være bekkenet.....men hodet er så tungt om dagen har ikke migrene....men gud vet hva....he he..... dagene blir lange ja......man må aktivere seg ellers kjeder man seg i hjel. he he.
Anonym bruker Skrevet 24. august 2007 #13 Skrevet 24. august 2007 Jeg opplevde noe lignende deg. Jeg spurte på trygdekontoret om jeg kunne få aktiv sykemelding i stedenfor full sykemelding. Da sa det at ordningen med aktiv sykemelding ikke pleide å bli brukt på gravide, og at jeg enten måtte bli hjemme eller gå på jobb.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå