go'gutten Skrevet 23. august 2007 #1 Skrevet 23. august 2007 Holder på å bli gal av ødelagte klær og spytting og sure miner over tran han ikke vil ha... Går jo ikke an å få bort tranflekker i vask! ikke særlig praktisk å måtte kle av ham hver gang han skal få tran heller. og får kjempedårlig samvittighet om jeg ikke gir tran. Vet det finnes D-vit.dråper, men tran skal jo liksom være best, da... Noen tips? Tran er i hvert fall IKKE godt, i følge poden. Skjønner ham godt, stakkars...!
-spent- Skrevet 23. august 2007 #2 Skrevet 23. august 2007 Jeg begynte med tran, men lille snuppa skrek og brakk seg. I tillegg spyttet hun ut på klærne, så de var det bare å kaste. Jeg kjøpte d-dråper på apoteket. Det synes hun er mye bedre, får iallefall i hun det:)
DieselDoris & Synne 06.06.07 Skrevet 23. august 2007 #3 Skrevet 23. august 2007 Jeg pumper en 40-60 ml, så har jeg tranen oppi flaska hennes. Da går det så bra så :-)
Anonym bruker Skrevet 23. august 2007 #4 Skrevet 23. august 2007 Prøv å gi litt og litt. begynn med bare noen dråper så han blir vant til d. sett flaska litt i romtemratur så den ikke er så kald.Jeg pleier å gi før leggetid, gir mens jeg tar kveldstellet, da har hun ikke tøy på seg og slipper at noe blir ødelagt. lykke til.
go'gutten Skrevet 23. august 2007 Forfatter #5 Skrevet 23. august 2007 Har prøvd å gi på flaske. Til å begnne med gikk det veldig greit - men nå har han tatt "poenget", og slutter å suge så snart vi kommer til tranen (som jo alltid legger seg på toppen av melken...). hoster og spytter og bærer seg fælt! Så han får jo i seg noen få dråper hver dag, før han skjønner at det er tran han får i seg - men ikke den anbefalte barneskjeen.... Ikke greit å følge alle råd, alltid
Gjest Skrevet 23. august 2007 #6 Skrevet 23. august 2007 Jeg gir d-dråper - fikk ikke til tranen. Han likte det, men bare velta det ut gjennom ene munnviken Dråpene er mye mindre mengde, så det sklir ned. Skal prøve tran igjen når han er litt større.
HoochIsCrazy Skrevet 23. august 2007 #7 Skrevet 23. august 2007 Jeg gjør samme som anonym over her! Jeg gir ham det under kveldsstellet når han er naken! Han får av en teskje og det som måtte renne ut av munnvikene tar jeg raskt så det ikke renne ned på halsen og blir liggende å lukte! Litt lukt blir det jo av denne metoden også, men kjære vene, hva gjør litt lukt så lenge babyen får det den trenger av næringsstoffer?
plutseligbolle Skrevet 23. august 2007 #8 Skrevet 23. august 2007 Sånn her gjør jeg: Jeg henter tranflaska vi står opp, og gir henne det når hun ligger naken på stellebordet. Jeg smiler og sier nam nam og hun synes det er helt greit. Det som kommer ut igjen tar jeg kjapt bort med dopapir, så det ikke blir illeluktende flekker noe sted. Etterpå vasker jeg henne i ansiktet og på hendene, og vips, vi har fått i oss tranen vår. Nå skal det sies at jeg har tatt en del flytende tran sjøl og ikke synes det er så ille. Har nok mye med innstillingen å gjøre. Lærte i alle fall fort at hun IKKE må ha på seg klær og i alle fall ikke de fine ullklærne vi er så glad i.
Felix&Lurifax Skrevet 23. august 2007 #9 Skrevet 23. august 2007 jeg har fått sånne plastikk sprøyter på apoteket, fyller en sånn, og spruter litt og litt inn i munnen. Går veldig greit, men jeg dekker gutten min med smekker så det ikke kommer så mye på tøyet:)
Snuppa mi og meg+spiren♥ Skrevet 23. august 2007 #10 Skrevet 23. august 2007 Jeg har kjøpt eskimo 3 med tuttifrutti smak=) nam,nam!
sofi 81 Skrevet 23. august 2007 #11 Skrevet 23. august 2007 Vi gir med plastikksprøyter fra apoteket. Gir han litt og litt mens han ligger naken på stellebordet før han skal bade for kvelden. Spyttet en del til å begynne med, men nå går det kjempe fint : )
Mamman til M&E Skrevet 23. august 2007 #12 Skrevet 23. august 2007 Min gutt brakk seg av tran så vi har gått over til d vitamin dråper og nå gaper han og gliser når jeg kommer med flaska :-)
3pårappen :) Skrevet 23. august 2007 #13 Skrevet 23. august 2007 Vi gir den kaptein sabeltann tranen, både jenta på 2 og gutten på 7 mnd elsker den Er det "fy,fy" og gi tran som smaker godt eller?
boble <3 Skrevet 23. august 2007 #14 Skrevet 23. august 2007 Jeg gir tran med fruktsmk til min lille jente ( gutten min på 9 nekter å ta annet en sanasol:0(... ) Gir henne tranen på kvelden når hun er naken å bader henne etterpå. Føler nok det lukter litt tran av henne, men det får vi tåle:0)
FuriLaks Skrevet 23. august 2007 #15 Skrevet 23. august 2007 OKEY, DET HER FØLER JEG FOR Å ROPE, FORDI DET FUNKER SÅ INNMARI BRA HER!! Hehe. ESKIMO3 MED TUTTIFRUTTI! Kan gis til helt små barn, glem ekkel lukt og jævlig smak, et veldig godt alternativ til tran. BLander det med litt fruktpuré, men trenger egentlig ikke det heller. Kjøpt på helsekosten.
JuleMette-OverBekkenEtterGrøt Skrevet 23. august 2007 #16 Skrevet 23. august 2007 Jeg synes det funker helt fint å gi tran jeg. Gir den romtemperert med skje under kveldsstellet når hun ikke har klær på. Noe spyttes ut igjen, men jeg får skuffet det meste tilbake med skjeen.
hønepøne;-) Skrevet 23. august 2007 #17 Skrevet 23. august 2007 JA; ESKIMO3 er et supert produkt! Faktisk bedre enn tran! Tran er utvunnet fra fiskelever og inneholder miljøgifter som kvikksølv og PCB. Eskimo 3 er utvunnet fra fiskekjøttet og er dermed mye renere. Les på nettsiden deres! Lillegutt her blir helt vill når jeg kommer med den, han liker den kjempegodt!
Tinden ruger på nytt gull Skrevet 23. august 2007 #18 Skrevet 23. august 2007 Gutten min er 6 uker og sånn gjør vi det: måler op 2.5 ml med sprøyte, og sprøyter dette inn i en flaskesmokk i størrelse 3mnd + (for denne har stort nok hull for tran). Da sutter han fornøyd på flaskesmokken, og vi får kontrollert flyten med sprøya Svært lite kommer ut igjen, kun hvis han har fått melk først og dermed gulper av den grunn Tror ikke han har noen formening om det er en god eller vond smak når han er så liten. Smatter i alle fall fornøyd og ser ut itl å like smaken. Lykke til!
Stolt mamma for første gang Skrevet 23. august 2007 #19 Skrevet 23. august 2007 Eskimo 3- har de d på apoteket eller butikken? Eller begge deler:-)? Kan ikke huske å ha sett det noen sted
hønepøne;-) Skrevet 23. august 2007 #20 Skrevet 23. august 2007 De har det på helsekostbutikken. Det er forresten tilbud på life nå (tror jeg det var).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå