Anonym bruker Skrevet 23. august 2007 #1 Skrevet 23. august 2007 Sitter her lettere sjokkskada, med en positiv test i handa...Begynte på minpillen etter fødselen, men tålte den ikke. Blødde hele tia. Bestillte time hos lege for å få p-piller, skal dit den 28 august, men kom til å tenke på at jeg ikke har hatt mens sia i begynnelsen av juli. Aner ikke dato eller noe. Testen ble positiv før jeg var ferdig å tisse på den! Så vet ikke hva jeg vil gjøre, er skeptisk med tanke på 2 tette SV og eventuelle komplikasjoner. Andre med to tette? Har ikke prata med mannen min ennå, svarer ikke på tlf, så trenger råd og dåd fra dere.
Gjest Skrevet 23. august 2007 #2 Skrevet 23. august 2007 Har ei vennine med to som er veldig tette, tror det er 13 mnd mellom dem. Hun var veldig sliten i svangerskap nr to, for hun rakk liksom ikke hente seg inn skikkelig etter det første. Men så må det også sies at hun jobbet fra nr 1 var to måneder gammel og fram til termin på nr 2, så hun kan jo ikke ha vært så sliten. Barna leker veldig bra sammen nå som de har blitt store og det er aldri problemer med å måtte sysselsette dem med lek. Så hvis du vil ha flere barn, hvorfor ikke? Det går sikkert kjempebra bare du tar livet med ro og ikke har store ambisjoner om å få gjort ting
Anonym bruker Skrevet 23. august 2007 #3 Skrevet 23. august 2007 Tror to tette går helt fint (håper det hvertfall) Er selv gravid med nr to (vet ikke hvor langt,venter på legetime, men tror to mnd) Har en som ble født i januar. Begynner i tillegg på skolen igjenn, og har regnet ut at fødsel blir ca midt i andre termin, så burde klare eksamen som normalt. Men ønsker deg lykke til!
Anonym bruker Skrevet 23. august 2007 #4 Skrevet 23. august 2007 Nå blir dette vårt andre felles barn, han har 2 fra før og jeg ei fra før, også han vi den lille på 4 mnd. Så dette blir barn nr 5 i flokken vår:) Han ble helt stum i tlf istad, og jeg begynte å le...hallo, er du der?? Får la dette synke inn, men føler meg ikke gravid.
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 23. august 2007 #5 Skrevet 23. august 2007 Gratulerer!:-) Er bare å stikke innom pseudotvillingforumet...trenger alltid mer aktivitet der! Har selv 1 mnd igjen til termin med nr 2...blir 11 mnd i mellom, så vet åssen det er med to tette svangerskap. Det her svangerskapet har faktisk gått mye bedre enn forrige, så jeg har bare positiv erfaring! Vanskelig å få det til å synke inn, ja...jeg måtte ha testen på stuebordet i noen dager før jeg skjønte det. Og noen ganger nå så skjønner jeg ikke at det faktisk er en ny baby som skal komme!
Kaos 69 Skrevet 23. august 2007 #6 Skrevet 23. august 2007 Jeg har 4 barn og de to siste er veldig tett (17 mnd), men ikke så tette som dine evt. blir. Ble gravid selv om jeg brukte minipillen, og det var mildt sagt et sjokk. Må si at jeg vurderte abort, mye på grunn av at jeg holdt på å sette livet til under fødsel nr.3 fordi jeg fikk en massiv blødning (3 1/2 liter... ikke morro!) Etter mye om og men og samtaler med leger og jordmødre valgte jeg å fullføre svangerskapet, og det er jeg selvsagt glad for nå. Med våre to små går det veldig fint, men jeg har to småtroll som sover om natta, og det har nok mye å si. Jeg tror nok det kommer helt an på hvordan barna er. Hadde minsten vår vært kolikkbarn, hadde jeg tørna for lenge siden, men hun sover mye og har allerede begynt å legge seg kl 8 om kvelden (hun er 3 mnd nå). Jeg tar henne opp og mater henne før jeg legger meg, og da sover hun fram til 6.30-7.30. Så jeg kan absolutt ikke klage. Klart det er travelt om dagen, og det er en utfordring å sette seg ned å amme når storesøstra på 20 mnd springer rundt og finner på både det ene og det andre, men nettopp fordi vi får litt voksentid om kvelden og får sove om natta, så klarer vi oss greit. Fordelen med to tette er jo at de får utrolig mye glede av hverandre når man kommer over babytiden. Når det gjelder hvordan man selv føler seg etter to tette svangerskap, så er det sikkert individuelt det også. Jeg hadde en svært dramatisk og komplisert fødsel med nummer 3 (hun som nå er 20 mnd) og hadde nettopp begynt å føle at jeg var på vei tilbake til normalen da jeg ble gravid. Likevel syns jeg det gikk greit, jeg trente fram til 6 uker før fødselen og prøvde å holde meg i form under svangerskapet. Det som velta lasset litt for oss var at jeg måtte ta keisersnitt pga av seteleie, og det var ikke noe morsomt å komme hjem med baby nr 4 og ikke kunne løfte noe som var tyngre enn babyen. Den situasjonen var vanskelig når det satt ei lita jente på 17 mnd der som ikke skjønte hvorfor mamma ikke kunne løfte henne og leke med henne som før. Får håpe du slepper keisersnitt! Lykke til, uansett hva du velger å gjøre!
Simselimsen Skrevet 23. august 2007 #7 Skrevet 23. august 2007 Jeg har 3 uker igjenn til termin og har en jente på 11mnd. Men dette var så og si planlagt. Er fryktelig lei av og gå gravid, føler at jeg har vært gravid i 2 år nå, og har ikke hatt veldig lette svangerskap heller. Ekstrem svangerskapskvalme i begge, og nå har jeg slitt med gallestensanfall i tilegg. Men jeg ville ikke byttet dette bort mot noe! Jeg tror det blir vanskelig i begynnelsen, men man må bare være flink til og prioritere og ta seg av hverandre i hverdagen! Jeg finner bare fler og fler fordeler med to tette:) Og er kjempeglad for at de blir så tett.
2 gutter og 1 jente Skrevet 23. august 2007 #8 Skrevet 23. august 2007 oi, satt akkurat her og tenkte at jeg ikke har hatt mensen paa nesten 2 maaneder. Ble litt bekymret...hadde liksom haapet at det skulle vaere ettpar aar mellom bebisene mine...om jeg er gravid naa saa blir det jo under ett aar. :S Leon er 3 maaneder og en uke. maa si at jeg haaper jeg ikke er gravid... men om jeg er det saa blir jeg sikkert glad likevel, naar det faar synket inn litt. hadde jo tenkt to tette...bare ikke saann supertett. faar ikke sjekket foer over helgen....gidder ikke kjoere 4 mil til byen bare for aa kjoepe en test ogsaa kjoere hjem igjen....
Anonym bruker Skrevet 23. august 2007 #9 Skrevet 23. august 2007 Oi så mange av oss som er i samme båt!! Føler meg ikke så ensom lenger:) Tenkte jeg var den eneste i verden som var havnet i denne situasjonen...Takk for mange gode svar og råd, ser ikke så mørkt på det lengre. Men går nå her og sukker og bærer meg litt da...Blir spennende å følge med resten her som tror de kan være gravide igjen, og de som skal ha snart. Lurer på om det blir veldig slitsomt for dere med små babyer.
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 23. august 2007 #10 Skrevet 23. august 2007 Men da har du vel ikke hatt mensen i det hele tatt etter fødsel? Er helt vanlig at den lar vente på seg. Selv testa jeg da snulla var 3 mnd og 1 dag fordi jeg hadde så vondt i eggstokkene, og mistenkte cyster, og skulle bare utelukke svangerskap...blei ikke akkurat en utelukkelse, men mer en bekreftelse!
2 gutter og 1 jente Skrevet 23. august 2007 #11 Skrevet 23. august 2007 lykke til:) det blir sikkert kjempeflott aa se di to gullungene dine leke sammen. de faar sikkert mye glede av hverandre.
Anonym bruker Skrevet 23. august 2007 #12 Skrevet 23. august 2007 Åjo, fikk mensen 7 uker etter fødselen, sprang rett til legen å fikk minipillen. Men så slutta lillegutt med puppen, ville ikke ha mer (hadde vel lite melk), men blødde som en gris av de tabelettene der, så slutta med de, og bestillte time hos lege for å få p-piller. Skulle bare være sikker som du sa at man ikke var gravid før man dro dit, men nei...Positiv før jeg var ferdig å tisse på den. (måtte sikte:) Var vel litt uforsiktige, men tenkte vel at det skjer vel ikke oss! Men det gjorde det.
2 gutter og 1 jente Skrevet 23. august 2007 #13 Skrevet 23. august 2007 jeg fikk mensen da jeg begynte paa minipillen. var litt uheldig gitt. men det var jo bare en gang, saa kom den jo ikke mere.... saa kan jo bare vaere at den er uregelmessig pga amminga.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå