Gå til innhold

Jeg blir meget oppgitt!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag leverte jeg min datter i barnehagen.

Der satt det en jente og gråt i fanget på en av de ansatte.

Jeg spurte om hun hadde slått seg. Fikk til svar at hun er ny i barnehagen og er litt fortvila. Jeg satte meg på en benk sammen med datteren min og begynte å snakke med jenta(som var ca 4-5 år).

Fikk beskjed om at jenta ikke kan et ord norsk.... I slike tilfeller er dette ekstra vanskelig, sa de videre. Hun forstår ikke oss, og vi forstår ikke henne.

Jo, mer jeg tenker på dette, jo mer irritert blir jeg!

Hvordan kan det være mulig at barn som er så store ikke kan norsk? Hører jo om de som begynner på skolen og kan knapt et ord norsk.

Det hele er jo idioti!

Hvordan får vi fikset på dette problemet egentlig? Eller er det i det hele tatt noen som bryr seg lenger? Vi ønsker alle velkommen til landet her, men følger vi de opp etterpå? Neiiii da...de får seile sin egen sjø!

Hvem får svi for dette? Jo, det er barna det....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

de burde bli satt på norsk kurs ALLE SAMMEN! voksne, barn, ungdommer...alle! Burde vere en lov om slikt :-s

Stakkars barn.... hva tenker foreldrene oppi alt dette mon tro??

Skrevet

Er desverre i de fleste tilfelle foreldrene som ikke tar tak i problemene og vil helst bare holde seg med mennesker som snakker samme språk som seg selv..

Skrevet

Lille naive norge som skal hjelpe andre. Viktigere at man blir tatt vare på ordentlig enn å huse så mange som mulig.

Skrevet

Stakkars barn =(

De skulle fått språkopplæring, evt kunne de hatt tolk i barnehagen i oppstartsfasen sånn at ungene kan gjøre seg forstått...Kan jo være skummelt nok for en unge som skjønner norsk å begynne på i barnehagen... må jo være ganske så traumatisk å være liten i en ny barnehage, mange nye å forholde seg til å så ikke skjønne noe av hva som foregår!

Skrevet

Jepp... Burde være lov om at alle blir satt på norskkurs når de kommer hit. Og vil de ikke, så nei vel, da kan de reise ut igjen. Ikke for å støte noe, men såppas bør man kunne forvente av de, når de kommer hit.

Men først og fremst: En lov om at alle får norskkurs når de kommer.

Skrevet

Stakkars lille jenta...... Sku hatt med seg noen litt lenger da..... som kan språket....

Skrevet

Helt vanlig dette desverre. Her jeg bor har de opprettet førskole for spesielt fremmedspråklige barn, barn som har litt problemer med å prate og barn uten barnehageplass. De starter opp året før barna begynner på skolen, og de har har norsk opplæring og lek 15 timer uken, gratis.

Leste ikke så nøye gjennom det siden min sønn har alltid pratet som en foss og han har bhg plass.

Skrevet

Som regel prøver man å finne noen som kan språket eller henter inn folk fra ppt tjenesten... eller prøver å bruke tegn og tegninger for å aktivt lære barnet... men blir ikke ialle tilfeller desverre..

Skrevet

Ja,heilt enig,norsk kurs skulle vert obligatorisk....men det er i mangen tilfelle innvandrarane som ikkje vil ha norsk kurs....

skulle ikkje vert lov og ta inn en unge i barnehagen som dei ikkje klare og snakke med....!!! stakkars unge...uff...

samme tilfelle der min gutt går,da ansatte dei en som kunne språke,så vertfall ungen kunne få kommunisere

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

"Hvordan kan det være mulig at barn som er så store ikke kan norsk?"

Det finnes jo barn som flytter til Norge når de er 4 år da!:P

Skrevet

Familiene holder seg til sitt folk. Kvinnene er undredannige og lærer seg ikke norsk. Ikke alle da, men en god del.

Skrevet

*ler* Ja, jeg ser poenget ditt :o)

Men det var nok ikke tilfellet her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...