Gå til innhold

Bolla har gått ned 27 kg!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Så måtte det en fødsel til. Jeg veide 115 kg da Mattias kom til verden. Graviditeten var tung og fødselen var jævlig lang og smertefull..

Etter ungen ble født veide jeg 101 kg. Har fått mange sårende kommentarer undeverveis og jeg har litt mye under å ha vært overvektig hele livet..

Etter noen uker (8-9) med amming våget jeg meg endelig opp på vekta. Nurket mitt har virkelig gjort sitt.. Det hadde forsvunnet ytterligere 7 kg. Jeg var nede på 94 kg. Er ikke så høy så jeg var fremdeles ikke så veldig førnøyd, men det gjorde noe med motivasjonen.

På helestasjonen fikk jeg skryt av jordmor. Hun gav meg følgende råd.

Fortsett å amme, spis for en, (dvs. mindre enn jeg gjorde før, eller har gjort på mange år).. drikk masse vann og det viktigste av alt - gå tur, (lurt å ta med noen druer for å holde sukkerbehov i sjakk sa hun)!!

Følte ikke dette var så vanskelig, for jeg liker å gå tur med barnevognen som jeg er så fornøyd med. Og lillegutt sover så godt ute.. Vannsflaska er også med, og det samme er nista. Før hadde jeg stoppet opp og tatt en kaffelatte og en muffin.. Nå drikker jeg vann og spiser niste. Setter meg ned på en benk og kjenner formen komme.

Jeg er i bedre form. Nå har det gått 13 uker. Jeg er tynnere enn på mange år! Har også ordnet meg slik med min kjære at jeg får trent en time mandag/onsdag/fredag! Og det er kjempegøy!! Yttelrligere 6 kg har forsvunnet..og jeg har klart alt alene!! Dette er så gøy! Må ha masse nye klær,men jeg har fått låne/arvet mye av min søster.

Nå veier jeg 88 kg. Og føler kanskje at det har flatet ut litt, men jeg skal ned i 70 åkke som. Er diger ennå, men jeg synes rett og slett jeg begynner å bli ganske sexy. Alt går lettere og jeg får lyst til mer! ;0)

Til og med sexlivet er blitt bedre, selv med en liten skrikerunge ved vår side.

Ville bare dele det med dere. Ut av sofaen, drikk masse vann og gå!

Ikke glem å kos dere innimellom da... Litt amming er ikke dumt det heller.. Jeg vil amme ei god stund hvis det går, (selv om jeg er dritlei).

Lykke til til alle som sliter med vekta. Det er mye enklere enn jeg hadde trodd.

Dessuten er målbåndet en fin ting å ha - for å se krympingen i cm.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

gratulerer,kjempe bra..27 kilo er jo kjempe masse,og på så kort tid..håper jeg også er like flink som deg,virkelig oppmuntrende og lese dette,og at det faktisk går an og gå ned så masse uten alle slags heksekurer og utsultninger...gleder meg til lillegutt kommer jeg også,da blir det gåturer med vogn hver dag;)

lykke til vidre;)

Skrevet

Gratulerer - det er virkelig bra gjort!

Jeg drømmer om å gjøre akkurat det samme. Gå, gå og gå - gleder meg til å kunne bruke kroppen igjen:) Kanskje vi kan bruke dette forumet (eller lage et annet) til å motivere og inspirere hverandre?

Lykke til videre:)

Jeg har 5 uker igjen (og det tar litt tid å komme igang etter en fryktelig bekkenløsning), men nå ble jeg virkelig inspirert!

Skrevet

gratulerer håper jeg går ned like fort som deg etter jeg får min lille i jan/feb!

takk for inspirasjon!

Skrevet

Gratulere:-) Ble glad av å lese historien din. Kanskje det er håp for meg også. Lykke til videre, stå på og jeg heier på deg...

Skrevet

Vannvittig bra! Håper jeg er like heldig med vekta :)

Er jo vanlig at vekta kan stoppe opp en liten stund. 88kg vil jeg ikke kalle diger altså, jeg veier 116, og jeg er diger....88 er lubben i mine øyne...langt unna diger :D

Skrevet

WOW - gratulerer! Du er utrolig flink!!

Skrevet

Så fint:O) hadde også håpet amming og trilleturer skulle hjelpe meg, men atter en gang så kommer ikke melka. Vil bare si deg det, at amme må du gjøre så lenge du har mat nok :o) er dødssliten etter en liten uke hjemme med ungen og dritlei vask og sterilisering av flasker, koking av vann og planlegging av HVOR mange måltid må jeg ha med rene flasker for dit jeg skal i dag.......Ville bare si det slik at du har noe å tenke på de dagene amminga er slitsom, alternativet er så mye mer tidkrevende, og ingenting igjen i form av økt kaloriforbruk, bare økt tidsbruk...

Lykke til videre, skal se du har kommet langt på vei mot målet til jul :o)

Skrevet

Fantastisk! Gratulerer til deg og lykke til vidare mot målet. Håpar bekkenet mitt blir bedre etter fødselen så eg kan trille og trille og trille meg i for igjen eg og :o)

Og målebandet er jammen meg fantastisk motivasjon. Sjølv om vekta står stille ei stund, ser ein at målene krympar frå veke til veke, i alle fall var det sånn då eg gjekk GR-kurs :o)

Skrevet

Jeg blir sååååå provosert når jeg hører at du, HI, har fått sårende kommentarer underveis. Hvorfor gjør folk slik???? Hva har de med at noen ikke er som dem, gjør som dem, ser ut som dem m.v??

Har selv en kollega, egentlig veldig hyggelig og grei, men det finnes jo IKKE grenser for hva hun kan spørre meg om. Akkurat som jeg er en sirkusartist som man kan spørre og si hva man vil til.

Skrevet

Hærregud så flink du er!!! Har 6 dager igjen til termin å kan ikke vente til jeg kan begynne å røre meg...blir mye sitting og kjede spising nå så det synes på vekta......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...