Gå til innhold

HVordan svare på dumme kommentarer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nei så tjukk du er blitt!!! Hva skal man svare! Det er så mange som glor og sier at jeg er utrolig diger! Ikke akruat hyggelig å høre det førti gangner om dagen da! HVa sier dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jg svarer bare at jg prøver å ta igjen deg, så slipper du være stor alene.

det lukker munnen på de fleste

Skrevet

"ja, men inni her er det en fin gutt/jente og det meste av magen forsvinner om xx uker"

Skrevet

hahahahahhaha den var bra =)

Skrevet

Uff, møkk lei teite kommentarer jeg og.

Jeg fikk denne av en gammel mann på legekontoret i går(jeg er en uke på overtid og gjennomsnittet stor): Ja, jeg ser hva du har foran deg! Hvorpå jeg svarer han med: ja, da veit du vel hva jeg har gjort og da? Stoppa i hvert fall kjeftet hans. :-)

Skrevet

"Jeg er kanskje stor, men snart er magen borte, og du er fortsatt stygg!"

Neida. Jeg biter det i meg - jeg tror ikke folk mener det vondt, det bare spretter ut av dem. Jeg har sagt det selv også, men etter jeg ble gravid, skal jeg aldri ALDRI si noe annet enn ting som kan oppfattes kun positivt til gravide. Vi er jo fulle av hormoner, så alle følelser blir forsterket.

:-)

Skrevet

Jeg sier bare, "ja, har spist for mye kake"...

Skrevet

Hva folk får seg til å si.

Hva med " jeg er gravid, hva er din unnskyldning"?

Skrevet

jeg sier bare: åååååå.. det er bare noe du sier!!! og så smile søtt, akkurat som om det var et kompliment;)

(for de som har sett istid 2, der manny sier til jentemammutten at hun har stor rumpe så svarer hun dette)

Skrevet

Har dere lagt merke til at kommentarene om "jøss du er kjempe stor" som oftest kommer fra de som ikke har vært gravide selv??

hvordan kan de vurdere hvor vidt min mage er stor eller ikke vet ikke jeg...

Prøver å late som ingenting, de vet ikke bedre stakkars dem.

Som min jordmor sa: "Jeg er mer bekymret for de som ikke har stor mage enn de som ligger over snittet".

Skrevet

Jeg syns faktisk det er overraskende mange mødre som kommenterer magen min! "Så stor ble nå aldri jeg" o.l. Blir så lei av alle kommentarene!! Men sist gang en kom med klassikeren "hvor mange ER det egentlig inni der, da?? Det må jo MINST være tvillinger!" så svarte jeg bare "Jeg har bare en, jeg, men hvor mange har egentlig DU inni der??" Sa det med et stort smil og lett tone, da, selvfølgelig. Mannen hadde DEN øl-vomma, og jeg klarte bare ikke styre meg.. thihi.. Tenkte at jeg skulle få ham til å bite slike dumme kommentarer i seg til neste gang han traff ei gravid dame =) Samboeren min holdt på å le seg ihjel...

Skrevet

De er viktig å ta magemål så man selv ikke glemmer hvor diger man har vært som gravid! For jeg har også opplevd at venninner som har født sier at de ikke VAR SÅÅÅ STOOR.

Da sier jeg: Å jo, du var nesten litt større tror jeg. Du har nok bare glemt eller fortrengt det...!

Skrevet

Jeg får motsatt kommentar: "Næmmen, så liten du er. Er du sikker på at alt er som det skal?"

Utrolig unødvendig! Jeg er bare høy og har magen litt godt fordelt. Ligger godt over snittet på alle kurver, og alt ser het bra ut. Men ikke særlig hyggelig å høre "Nei - tuller du?" når jeg sier at jeg har 3 uker igjen.

Utrolig hvordan folk blander seg!

Skrevet

Det får jeg også høre... Er 174 høy, og magen er gjevnt fordelt, og kurven er normal.

"31 uker og ikke større??" Jeg bare smiler og sier at slik er jeg. Og siden jeg er førstegangsfødende kan jeg si at jeg har ingen å sammenligne med....

Skrevet

Jeg er ikke spesielt høy (1.68) og opplever det samme. Folk kommenterer HELE tiden hvor liten magen er, når SF-målene mine ligger over den røde streken - helt på kanten av det grønne, alle mamma gensrene mine er nå for korte på magen, og jeg klarer ikke bøye meg ordentlig. Så jeg skjønner ikke...

Men det som plager meg aller mest er ikke at de kommenterer magen, men puppene!! Hele tiden får jeg høre "Oi!! Så svære pupper du har fått deg æ!" Det er den mest plagsomme kommentaren på denne jord.. Argh..

Skrevet

Når jeg var 4 mnd på vei traff jeg en turgåer som hilste fint og sa; "nå er det like før?"

"Ehh nei egentlig ikke.. har ca 5 mnd igjen.."

Jeg var ikke spesielt stor heller, så jeg stussa litt på kommentaren. Men jeg driter egentlig i det. Tror ikke det er vondt ment.

Skrevet

Nei, det er jo som regel ikke vondt ment, men synes mange er ganske korttenkte når de kommenterer. Hvem liker vel høre de er tykke, for store eller for små?

Jeg er vel også sånn at jeg driter litt i de kommentarene, og så tar jeg til meg de fine kommentarene jeg får:) Men, så har folk stort sett vært ganske greie med kommentarer til meg:)

Eller hun som sa: "Oi, du har blitt svæær nå! ÅÅåå, det er så fiint." :)

Skrevet

Jeg synes det er værst når de sier, så stooooor mage du har da, får nok en stor og god baby du. Nei, tror ikke det, legene sier jeg har maaaaasse fostervann og en baby som ligger under gjennomsnittet i str.

Skjønner ikke folk at gravid også har følelser, og at de ikke synes det er spesielt kult og høre 10 ganger om dagen herregud så stor du er........huff.....jaja snart er det over, da er det ikke jeg som får oppmerksomhet lenger....

Skrevet

Det er bare et bevis på at det er mange dumme folk der ute som tror at de kan si hva de vil bare fordi du er gravid!! Helt sykt!! Men som en skrev tidligere de vet ikke noe bedre så¨egentlig er det bare synd på de!!

Skrevet

De fleste som sier "så tjukk du har blitt" til meg er faktisk større rundt magen selv! Så jeg har faktisk begynt å ta tilbake. Utrolig irrinterende når de ikke har annet å si enn den dumme regla. Det er kun slektningene på sambo sin side som sier dette. Tok målebånd og målte magen til svigermor (hun er veldig snill da og ble ikke synlig fornærma;). Hun var et par cm. større enn meg. Da var jeg i uke 34.

Skrevet

det værste er jo at jeg ikke er særlig stor en gang - i forhold til hva jeg var rundt midjen er jeg jo d, men har spesielt en som sier hver gang jeg treffer henne "blir så deprimert av å se på deg" hun er gravid selv og er en av dem som blir ganske stor (kroppsbygning og fasong) .. da bare ser jeg dumt på henne...

jeg er ganske lei av komentrarer nå kjenner jeg, for ikke å snakke om når termin er og kjønn og navn.. blæææææ...... ja jeg har mage, ja det er en baby og ikke noe annet inni der.. og JAAAA eg e klar som et egg til å få den bort igjen, og nei, jeg savner ikke alkohol, røyk og festing... phu!!! hormoner.. :D

Skrevet

ja det er helt utrulig hvor sånne kommentarer går inn på meg. Men jeg har heldigvis ei venninne (som faktisk aldri har vært gravid) og en kompis som redder meg. De har gitt meg kompliment som "du har så fin gravid-mage, sånn vil jeg også ha når jeg blir gravid" og "du kler så å være gravid". Disse to kommentarene lever jeg på når jeg får kommentarer om hvor svær jeg er blitt.

Og så har jeg lært at jeg skal gi snille kommentarer til andre gravide heretter.

Skrevet

Her har det renge hele sommeren så jeg sier bare at det har vært en fuktig sommer med regn så det er vel derfor jeg har svellet slik ut....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...