Gå til innhold

Hjelp! Holder på med skrikemetoden


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Noen som kan gi meg litt psyksik støtte?

 

Akkurat nå ligger den lille jenta mi og skriker seg gjennomsvett. Hun har holdt på en halv time, og har ikke tenkt å gi seg enda. Fant til slutt ingen annen utvei. Får heller ikke noe støtte fra faren om å bruke Ferbermetoden.

 

Signerer med anonym for jeg føler meg som en barnemishandler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

det er farlig å la ungene bare å skrike å skrike når de er så små. du kan max la hun gråte 2min av gangen. det er når de er mye eldre, som 1år de kan ligge sånn å skrike 1/2time.

 

hør med hs. de har altid gode råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg vet at dette er tøfft for deg, men du gjør helt rett i å lære babyen din å sovne selv. Siden du er her inne, regner jeg med at du har et barn på 6-7 mnd. Det at barnet skriker er ofte fordi han/hun er sint og frustrert. Så lenge du vet at barnet ikke er sultent eller har vondt noe sted og /eller er syk, er dette en helt ufarlig metode. det viktigste er at du går inn til barnet med jevne mellomrom, og gjenntar det samme. F eks hysj, nå må du sove, mamma er her, og roe barnet deretter gå ut. Du må for all del ikke ta barnet opp, det er det det vil. Jeg var igjennom akkurat det samme for 2 mnd siden, fordi jeg var lei av at han måtte ammes i søvn. Det er tøfft mens det står på, men de gir seg tilslutt. Der blir så mye bedre etterpå for dere begge. Hvis ikke pappan vil hjelpe til, ville jeg spurt en besteforelder eller noe. Det er tøfft å stå alene med det. Husk det er ikke farlig å la de skrike litt, det kan du gjerne spørre om på helsestasjonen. Jeg fikk ihvertfall veldig støtte for det jeg gjorde, og vi har det så fint i dag! Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun sovnet etter 38 minutter. Var hos henne hvert tredje, så hvert femte minutt. Det var ikke lenger enn det det pleier å være når jeg sitter hos henne uten å ta henne opp. Andre gangen jeg prøvde holdt hun på like lenge. Da ga jeg opp, hun fikk ikke sove. Overtrøtt til tusen ikveld selvfølgelig, men det er ofte jeg ikke får henne til å sove siste økt på dagen, og kveldslegginga varer da som regel en time pga overtrøtthet (overaktiv, ingen skriking). Pappaen overtok i kveld, da sovnet hun på 6 minutter. Tror det blir løsningen fremover, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får håpe natten gikk greit! Vi var igjennom detsamme for noen uker siden. Problemet vårt var at snuppa aldrig sov mer enn 1-2 timer av gangen før hun våknet og skulle ha mat. Så når vi sluttet å gi henne mat om natten og pappan gikk inn og vi kjørde Ferber metoden tok det 3 netter før hun sov hele nettene... Så all støtte til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare å holde ut. Vi har holdt på i tre uker og fortsatt griner hun en del, men det er blitt mye bedre. Har vært hos to forskjellige psykologer og begge sier det samme. Etter at du har økt ute tiden ett par ganger så gå over til 10 min utetid. Det har vi gjort de to siste ukene og hun gir seg som regel før det er gått 10 minutter. Går jeg inn for tidlig ender det med at hun begynner å grine ennå mer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...