Gå til innhold

medikamentell abort

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har noen vært gjennom dette? Jeg fikk beskjed i går at fostreret var dødt i 18 uke. Pga størrelsen kan man ikke ta en utskraping. Gruer meg veldig til å gå gjennom dette i morgen. Veldig glad hvis noen som har vært med på denne behandlingen før kan fortelle meg hva som skjer. Gruer meg til å ha vondt, men man får vel noe smertestillende.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min søster har fått det 2 ganger, første gangen så virket det ikke og hun fikk infiksjon og måtte ta det vekk på den gameldagse måte, så mistet hun en gang til og ba om og få gjøre det på den gameldagse måten men måtte venten noen dager og da sa de at hun burde ta pillene igjen hun gjorde det og det samme skjedde igjen, så jeg er skepisk til pillene....

Skrevet

uff så grusomt... vet ikke helt hva som skjer, men ville bare kondolere og dytte opp dette litt for deg.. lykke til!

Skrevet

Hei og kondolerer.

Jeg fikk medisinsk abort i uke 11+5.

var på sykehuset på onsdagen og fikk piller som skal modne kroppen og klargjøre for abort.

Onsdag ettermiddag begynte jeg å få sterke smerter som økte på utover dagen. Om kvelden begynte jeg og blø ganske mye og smertene kunne minne meg om rier.

Fredag skulle jeg egentlig til sykehuset for og utføre den medisinske aborten. Kom tidlig om morgenen og vart innlagt på et enerom.

Så fikk jeg to stikkpiller i skjeden som skulle da sette igang aborten.

Denne stikkpillen skulle jeg få annenhver time.

Jeg lå på sykehuset til kl 16 den dagen uten at så mye skjedde bare litt normale mens blødninger.

Fikk innvendig ultralyd og da viste det seg at alt var kommet ut av seg selv på onsdagen hjemme :)

Jeg annbefaler medisinsk abort og jeg annbefaler og prøve på graviditet med engang etterpå. Det er ikke nødvendig og vente en mens eller to så lenge man er klar psykisk.

Jeg vart forøvrig gravid igjen 3 uker etter den medisinske aborten.

Håper dette var til litt hjelp for deg.

mvh

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...