Anonym bruker Skrevet 23. august 2007 #1 Skrevet 23. august 2007 min samboer han er ikke klar..var veldig klar for å få en unge ilag med meg da vi møttes..kunne gjerne prøve om et halvt år han..men det passet ikke helt for meg..når jeg ble klar etter vi har vært sammen nesten 1 år..da har han trukket seg.. Alltid skyld på vi må ha hus først..noe jeg var enig i da..nå har vi kjøpt hus og flytter snart inn..tok opp temaet atter engang..blir bare krangling og styr av det omtrent hver gang..fremdeles ikke klar han..ikke sikkert han rakk fristen min 35 år hell (jeg er 31!!) igrunn så synes jeg 35 blir litt vel gammelt..vi begge har jo unger fra hvert vårt tidligere forhold..men vil jo så gjerne ha et sammen med han også. For meg er det sårt at vi var så enige om å få en felles en om ikke så lenge..så begynner han å trekke seg når jeg var klar..ganske så irriterende og skuffende ja Så nå har jeg bestemt meg for..for vi hopper bare av i svingen..dvs han hopper av i goood tid sånn at jeg må tilfredstille han til det går for han..noe jeg igrunn ikke har hatt noe imot, men begynner å bli lei av det nå..greit av og til men ikke HVER gang.. For jeg hadde jo håpet på vi bare skulle være forsiktige ei lita stund jeg da. For han sa da jeg måtte slutte med prevensjon..blir bare ei lita stund jeg trenger å hoppe av likevel..da jeg følte for å vente ei stund til det..her må man visst smi menst jernet er varmt ja Kan si jeg har prøvd det meste av prevensjon og får bivirkninger av alt Så nå har jeg vært på nett..bestilt en pakke med kondomer..han HATER å bruke kondom... Så lenge han ikke har tenkt å få noen med meg kan han få bruke kondom..så får han evt slutte med de den dagen han evt vil er jeg frekk da?..vet han kommer til å bli furten..
Anonym bruker Skrevet 23. august 2007 #2 Skrevet 23. august 2007 kan også si han sa da jeg sluttet med prevensjon og jeg vet ikke hva jeg skal bruke pga bivirkninger.. At når vi fikk de ungene vi skulle ha, da kunne han sterilisere seg..men det var da han var "klar" for å få unger..han ville t.o.m ha to til han den gang..er bare snakk om et lite år siden han sa sånt.. da sa jeg at en kanskje var nok..da sa han kan få en først så ser vi om vi vil ha nr to ilag.. at det går an å skifte så fort mening!! Han sier han er like glad i meg osv som den gang.. Men jeg begynner jo å lure litt..har det jo bra ellers..bortsett fra disse dumme diskusjonene som blir bare styr for vi ikke vil det samme akkurat nå..
Chezka Skrevet 23. august 2007 #3 Skrevet 23. august 2007 Mange menn HATER å bruke kondom, mens vi jenter SKAL bruke p-piller e.l. uansett hvilke bivirkninger det må ha. Det er mulig han "hater" kondomer, men det varer kun den stunden har har den på! For oss jenter som skal være nødt å bruke p-piller, spiral etc storparten av vårt fruktbare liv dreier det seg i mange tilfeller om bivirkninger som vi kjenner på kroppen mer eller mindre hele tiden. Humørsvingninger, vektforandring, utflod, store mensblødninger (spesielt med kobberspiral) kviser, etc etc (listen er kjempelange alt etter hva slags prevensjonsmiddel det er snakk om). Hvis han ikke vil ha barn med deg får han sørge for prevensjon - så enkelt burde det være! )
Glajent@ med baby utenfo magen Skrevet 23. august 2007 #4 Skrevet 23. august 2007 Jeg er helt enig med Chezka! Han må selv ta ansvar når du får bivirkninger av alt! Vi er i lik situasjon, bortsett fra at sambo her ikke har vært klar og er ikke klar, og vi ikke har barn.. Men med tanke på prevensjon.. vi har også brukt svingen.. Men nå har jeg gått til innkjøp av kondomer.. Og han har fått streng beskjed at de skal brukes til han er klar å få barn.. Han ble ikke spesielt glad.. Men han kan ikke bli sur heller.. Jeg har vært ødelagt i mange år pga prevensjon.. Nå er det hans tur.. Og jeg orker ikke bli gravid med en som ikke er 100%klar for det.
Anonym bruker Skrevet 23. august 2007 #5 Skrevet 23. august 2007 Ja jeg har lest dine innlegg..jeg har ikke vært her på forumet før nå..visste faktisk ikke det fantes.. er faktisk ikke så lenge siden han sa til meg..i fylla vel og merke..da båten lå iland (han er sjømann) Da sa han etter han hadde snakke tmed ei venninne som nettopp har fått ei jente.. Jeg også har lyst på ei (navnet på jenta) Spilte jeg litt dum og sa..har du lyst på ho (navnet på jenta) Nei ikke ho, men vår egen.. Å sa jeg? begyne å føle meg litt lettet.. Så sa han men vil vi skal få oss hus først..ja det er jo klart..da var vi allerede på leting etter hus da.. Så sa jeg mener du dette har du virkelig lyst på? Ja sa han da.. Jeg ble jo kjempe letta.. Men han sa vil bare vi skal få hus først, for vil ikke ha deg gravid og sur når vi skal lete etter hus..he he.. Jeg følte jeg fløy neste dag..helt til jeg snakket med han igjenn neste dag og spurte om han mente det han sa dagen før.. Da sa han vi får se..da ble jeg skuffa da!! Er bare snakk om 2mnd siden han sa dette..og nå har vi funnet huset..han skal idag skrive under kontrakten..og vi overtar midten av neste mnd.. Jeg greier bare ikke å bli klok på den mannen der.. Og etter vi fikk huset da jeg tok opp temaet..da var det sånn..må jeg bestemme meg idag? Da er svaret NEI!! Og er ikke sikkert han greide å bestemme seg til fristen min på 35 år hell.. Jeg elsker denne mannen veldig høyt..men av og til så kunne jeg vridd av han hodet..synes han leker med mine følelser ang det å få barn.. Han virker også litt kostbar iblandt..er som regel han som har alltid rett..trur han iallefall.. Kan det være han er kostbar ang det å innrømmeat han så smått har begynt å tenke på å få barn? Får han hadde så lyst da han ringte meg etter han hadde drukket.. sies at fulle folk og små barn får man høre sannheten av.. Men jeg tør ikke lengre å håpe for mye..har blitt nok skuffet.. hilsen HI
Anonym bruker Skrevet 27. august 2007 #6 Skrevet 27. august 2007 Jeg synes faktisk det er litt vesentlig at begge parter er enige om tidspunktet for prøving. Dette er noe dere skal gjøre sammen, ikke noe du skal furte deg til. Jeg har vært sammen med min mann i snart to år. Vi har ikke flyttet sammen ennå, men er på boligjakt. Og jeg blir 34 år. jeg begynner å føle et visst alderspress, men du må huske at en 35-åring i dag ikke er det samme som en 35-åring for 30 år siden. Jeg synes du skal spørre ham når han tror han er klar. Du har lov til å be om et tidspunkt (måned, år) for når han vil begynne å produsere. Kanskje er dere i stand til å inngå et kompromiss. Du vil tjene mer på å legge godviljen din til fremfor rot med prevensjon. Det er flust av menn som ikke vil ha barn der ute, måtte selv dumpe en som ikke ville ha flere. Derfor så bør du snakke ordentlig med mannen. Si at du vil ha barn (ikke legg press på tid) og du må ha en mann som vil ha barn, og se hvordan han stiller seg til dette. Snakk deretter om tidspersektiv og se om dere kan bli enige. Jeg har god tro på at kompromiss er det beste!
Anonym bruker Skrevet 27. august 2007 #7 Skrevet 27. august 2007 hvem har sagt jeg furter? Jeg kan ikke bruke noe av prevensjon..for jeg reagerer på alt..og tenkte istedet for hoppe av i svingen opplegg..der jeg må ALLTID tilfredstille han etterpå til det går for han..så er det vel like greit han bruker kondom? Dessuten ville han før..og vi var så klare begge for å prøve..men så pluteselig ville han ikke lengre..og sier bare vifår se.. Klart jeg blir litt skuffet da.. Jo 35 synes jeg er gammelt, når jeg bl mor for første gangtidlig i 20 årene..men en annen..da er jo mine blitt store jo!! Da kan jeg lkke greit være ferdig med unger..uten at jeg furter over det..
Anonym bruker Skrevet 30. august 2007 #8 Skrevet 30. august 2007 Mitt barn er snart 9 år, så jeg vet alt om det. Men jeg synes likevel at jeg ikke er for gammel til å få barn, til tross for at jeg blir 35 år til neste år, Synes likevel du skal høre på rådet mitt. Det er bedre å ha en alvorsprat (få lagt alt på bordet) og forhåpentligvis komme frem til en løsning. Det er mange som håper at de kan endre mannens synspunkt (noe som aldri skjer), og så sitter de der etter noen år uten barn. Jeg ville aldri sløst bort tiden min på en mann som ikke vil ha barn med meg. Da er det bedre å finne en som man kan ha et felles mål å jobbe mot. Jeg sier ikke at mannen din ikke vil ha barn altså, men man kan aldri vite (som jeg selv smertelig har erfart). Når man kommer i en viss alder er dette et tema som bør tas opp på omtrent første date. PS! Jeg sa ikke at DU furtet. Det var en generell betraktning. Ikke ta det personlig er du snill. :-D
Anonym bruker Skrevet 30. august 2007 #9 Skrevet 30. august 2007 Neida skal ikke ta det personlig.. Men jeg blir ikke klok på den mannen min..for nå har han plutselig to ganger ikke hoppet av i det hele tatt..og det var rundt eggløsning.. Så kan jo hende han har greid å fått meg gravid likevel..iallefall lov å håpe Så jeg føler egentlig han innerst inne har lyst, men tør ikke helt, pga sin erfaringer med sin ex..han brente seg skikkelig med henne..og de har en unge ilag. Så føler det er der det ligger. Kanskje han begynner å løsne? Begynne å få litt lyst..siden han ikke hoppet av de to gangene der.. Og nei, jeg har ikke nevnt kondomer til han enda..men nå reiste han på sjøen og blir vekke noen uker, så jeg er spent på når han kommer hjem.. Har heller ikke nevnt ang å få en sammen på en mnd nå..så får se..håper iallefall han vil igjenn
Anonym bruker Skrevet 1. september 2007 #10 Skrevet 1. september 2007 Hei! Vær litt lur da! Si til han at du har tenkt gjennom dette med barn og si at du synes at har ført til så mange krangler at du har lagt dette dette på hylla. Si at du har jo barn så det får være nok med det, men at dere da må bli nøye med prevansjon og at han da må bruke kondom. Da får du sikkert sannheten ut av han. Er det slik at han virkelig ikke vil ha barn, vil han nok samtykke med deg. Hvis det motsatte er tilfelle og at han er litt ovenpå, så kommer han seg nok fort på jorda igjen. Du kan jo legge litt på og også si at du synes nå at du har blitt for gamel. Jeg har selv opplevd dette i et tidligere forhold og jeg fikk sannheten på bordet ved å bruke en slik metode. Han ville ha meg men ikke barn. Når du har funnet ut hva han vil er det jo opp til deg å avgjøre hva du vil gjøre. Har inntrykk av at menn ofte prater oss kvinner etter munnen, de sier ikke hva de mener for at det ikke skal bli en diskusjon og da blir det ofte på denne måten. Altså ikke noe ordentlig svar, men noe midt i mellom. Lykke til videre med mannen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå