Gå til innhold

Hvordan er blodtrykket deres?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på sykehuset i går....og dersom blodtrykket mitt er gått mer opp til i morgen vil de sette meg i gang:) Babyen er klar og har det helt fint...(er i uke 38)..så det er bare for å spare kroppen min for mer påkjenning. Har 160/105 nå. Hva ligger deres blodtrykk på?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har liggi på ca 120/60 og opp til 140/75..

Skrevet

Jeg er 33 uker idag. Helt flott blodtrykk hele veien. Kan jo kanskje endre seg på slutten? Men har ligget stabilt på 120/80 hele tiden.

Skrevet

Jeg har slitt med LAVT blodtrykk! Var nede i 90/50, men er nå (uke 39) oppi 100/70! Og d er visst helt topp ifl jordmor og lege:-)

Skrevet

Jeg også har lavt blodtrykk..118/60 som høyeste i uke 30 og 94/58 som laveste i uke 26.

Er nå i uke 35 og hadde på tirsdag 98/68.

Kanskje grunnen til at jeg ser litt stjerner og planeter? hehe

Skrevet

Har ligget mellom 110/70 og 100/70. Lykke til med igangsetting!

Skrevet

Har hatt ca 130-140/60-70 hele tiden, veldig fint blodtrykk.

Skrevet

jeg har sykt lavt jeg da skjønner jeg? har 89/54??!

Skrevet

har ligget på ca 100/60 hele svangerskapet... forrige svangerskap lå jeg rundt 120/70, så det er lavere denne gangen, men lege og jordmor mener at det ikke er for lavt :) Problemet er bare at jeg får blodtrykksfall av og til, og da blir jeg dårlig...

Skrevet

Oi, det var høyt ja!

Mitt ligger på 122/85 og det var normalt sa legen(men jeg syns det var litt høyt for å være meg).

Du får prøve å slappe heelt av, ikke stress, ikke spis lakris eller kaffe :)

Skrevet

Mitt er høyt, husker ikke overtrykket, men undertrykket lurer rundt nittitallet. Men ikke protein i urin eller noe, må bare ta det med ro, og måles ofte...

Skrevet

Mitt har liggi paa 80/50 som ja, er ganske lavt.. men i det siste har det gaatt opp, i gaar var det 115/85, det er höyt til aa vaere meg.

Skrevet

jeg har ligget på 110/70 hele tiden og er nå 35+6

Skrevet

120/70-80 har jeg ligget på heleveien..hvertfall frem til nå..skal ikke til legen igjen før neste uke...dette er i følge de helt normalt

Skrevet

Oy! det var ganske så høyt ja! Her ligger det på 120/60 har gjort det mer eller mindre hele svangerskapet.(er nå 39 uker.)

Skrevet

Mitt blodtrykk har ligget på 100/60 hele veien er nå i uke 33 (i morgen)

Skrevet

blodtrykket mitt ble målt til 148/108 da jeg var i uke 7... ble satt på Trandate som er blodtrykkssenkende, det har funket på meg. Laveste måling er foretatt i uke 21, da var det på 125/70.

Siste uka har jeg hatt feber, tung pust og bronkitt. Startet på antibiotika i går, var på føden for sjekk siden blodtrykket pluselig var oppe i 145/105 og 153/97... er i uke 32 nå. Men babyen har det fint da ;-)

Jeg ble igangsatt sist i uke 38, pga blodtrykket og proteiner i urin, og hadde en helt fin fødselsopplevelse og fødte en frisk gutt. (litt liten i forhold til alder var han dog...)

Så¨siden de har valgt å følge deg opp så nøye, ville jeg ikke vært redd for å bli satt i gang. Du er i de beste hender!!

Lykke til!

Skrevet

Har ligget på rundt 120/75 hele veien, så blodtrykket er fint heldigvis.

Skrevet

Ligget på 100\60 hel svangerskapet.Er i uke 37 nå.

Skrevet

Så fint å høre....gratulere med gutten:) Betryggende å høre at det gikk helt fint vertfall. Hvordan sette de fødselen i gang, og hvor lang tid tok det ca før gutten var ute?

Har blitt veldig godt følgt opp de siste ukene, så føler meg egentlig veldig trygg. Men er jo alltids litt urolig for nurket i magen....gleder meg slik til hun kommer:)

Skrevet

Jeg ble innlagt onsdag, fikk hormongel i skjeden torsdagsmorgen. Vannet gikk kl 16, fikk ny dose gel på ettermiddag/kveld sov søtt som et barn hele natten igjennom uten noe ubehageligheter og våknet neste morgen med 4 cm åpning. Fikk satt klyster kl 11, fikk rier nesten umiddelbart, kjente ikke "skikkelige" rier og smerter før 12.30 og klokka 14 var vi ferdig!!

De har regnet 10 timer fødsel, altså fra vannet gikk til gromgutten var ute!

Har snakket med en jordmor på føden, som mente at erfaringsmessig hvis mor var syk på noe vis eller tydelig "svekket" pga svangerskapet, er ofte babyen mer ivrig på å komme seg ut også. Altså, at blir du først satt i gang av helsemessige årsaker på dine vegne vil nok ting skje raskere enn om alt går naturlig, som feks at du hadde gått hjemme og ventet på at noe skulle skje.

Skrevet

Er i uke 33 nå og har et blodtrykk på 115/60.. har hatt det hele svangerskapet..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...