Gå til innhold

Dere som er redd for blødning i 1.trimester!!! (positiv)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nå blødd i over 2 uker. Det har vært mye blod, lite blod, klumper, skikkelige magesmerter you name it.

Spira mi lever fortsatt, så det ser ut til at man ikke trenger å bekymre seg så mye (selv om jeg bekymrer meg veldig selv pga tidligere aborter).

Er alt for lett å bekymre seg pga hva folk har skrevet og "lest en gang".

Håper jeg kan berolige noen med dette.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fint at det går bra med deg :)

Men det er også viktig å kontakt lege, få UL ved slike blødninger slik at man kan finne ut om noe er galt, så mye bør man kanskje kunne bekymre seg :)

Hadde selv blødninger før uke 7 og fikk oppfølging, legen sa at 10 % av alle svangerskap har grader av blødninger underveis. Så helt uvanlig er jo dette ikke :)

Godt at vi kan dele også positive opplevelser med blødninger slik at vektskåla ikke blir så skjev :)

Skrevet

Slenger meg på her, for å trekke opp den positive statistikken. Jeg har blødd siden 5+1 og er i dag 7+5, og blør fortsatt litt. Ul viser liv og alt tyder på at dette går bra.

Skrevet

er selvfølgelig enig i at man må kontakte legen for sikkerhets skyld. Gjorde det selv og¨så. Har vært på 3 UL siden 14 august, og skal på ny ul om 1 uke igjen. Godt å kunne roe seg med ul.

Phantom med aprilspire

jeg var 5+3 da jeg begynte å blø, og er 7+6 i dag. Blødd ca like lenge da. Hadde vært moro å fått høre hvordan det går videre med deg. Vi ligger jo ganske likt ann ser det ut til.

Skrevet

Jeg blødde også på lørdag, dro til legevakta ( var jæ..i nervøs!!) men alt så bra ut.. var hos lege idag, på vanlig kontroll, og GU, der fikk jeg vite at jeg har blødninger fra livmorhalsen, noe som ikke trenger å være farlig. Var ingen fare for fosteret fikk jeg beskjed om. Blir alikevel sendt på UL i neste uke da, just in case. Trenger ikke være farlig fordi om man blør litt.. Men det tryggeste er jo selvfølgelig å kontakte lege.

Skrevet

Åhh, godt å lese dissan innleggan.. Var på do i rundt kl11-tider på jobb idag, å da hadde eg plutselig brun utflod... åhh, eg blei heilt nervøs og stor klump imagen... Har hatt en del mensensmerter siden jeg ble gravid, og har hatt det idag åsså. Har følt at det trøkke litt nedover på en måte, og kjent det i ryggen... Men har ikkje hatt nå anna brun utflod idag.. va bære det som va i truseinnlegget..

Ringa sef. legen og har fått time imårra.. lure på ka som skjer videre og om detta e et teng før man får sp??? korsn e det før en sp???

Eg e idag 5uke + 6 daga. E det imårra eg e 6 uke på vei da, 6 + 0 daga??? å kor mange daga e det i ei svangerskaps uke? som vanlig uke?

Åhh, e såå bekymra...

Skrevet

eg og har blødning idag og smerter i sidene på magen og rygg... var hos legen og hjertet slo og ho sa det sannsynligvis ikkje vra noe å bekymre seg for... det strekte seg bare inni der... men liker ikkje disse smertene... så er veldig bekymret her eg sitter....

Skrevet

Føle såå med deg... akkurat de samme symptoman hos meg.. Spring på do heile tida og livredd før at det skal være blod på papiret.. va nettopp før litt sia, å da va det antydninge tel litt blod på papiret.... hjelpe meg...

har åsså litt stikking i underlivet... åhh, e så redd og bekymra... like ikkje dissan smerten..

gledegrue meg tel legetima imårra..

e du langt på vei??

Skrevet

eg er 7+4... men legen sa at det er veldig vanlig... så eg måtte bare ta det med ro.. men det er jammen lettere sagt enn gjort... men vi er jo nødt å tenke det beste... selv om eg egentlig er veldig veldig redd og bare sitter å tenker på at det må gå bra... håper det går bra med deg i måren:)

Skrevet

Så utrolig deilig å lese dette innlegget.... jeg har mistet to ganger før i 6 uke. Er nå etter 1 1/2 år gravid igjen og er snart 6 uker på vei. Har gått på nåler i to uker og er dritnervøs.... nå just hadde jeg lyserosa utflod og jeg fikk panikk!! Jeg har panikk!! Jeg er egentlig helt knust - for nå er jeg selvfølgelig helt sikker på at det har gått galt igjen... Er så sliten liksom!! Så kjære deg, tusen takk for akkurat dette innlegget akkurat i dag. Tror det var en mening med det...

.. skal på allerede planlagt ultralyd i morgen.... Håper håper HÅPER det går bra....

Skrevet

eg fikk beskjed om at det går galt så blør du veldig kraftig og får intense smerter... så en liten lyserosa blødning som eg og har er ikkje farlig sier de... eg var på UL idag og hjertet slo som det sku selv om eg har hatt blødning i hele dag... så eg tror det går bra men vi blir jo automatisk nervøs når slikt skjer...

Skrevet

ååå,tenker masse på deg.. og krysser fingrene for at alt går bra.. e heilt grusomt å gå her å vente å vente og håpe og håpe... bi jo sprø av det..

Skrevet

takk for alle svar, og takk for at mankan prate med med noen som har like erfaringer..

krysser fingrene for oss alle, og at vi fortsatt kan treffes her inne på 1.trimester...

Skrevet

Det var litt lettende å lese dette, men bare litt. Jeg var på UL på fredag og mandag. Dette for å forsøke å fastslå hvor langt jeg var på vei. Jeg trodde jeg var 9 uker men jordmoren mente at jeg var ca 7 uker (siste mensen jeg har lagt merke til startet 15/6). Jormoren sa at jeg ikke måtte være redd for litt blødning på mandagen når jeg kom hjem da hun så litt antydning da hun var ferdig med UL'en. Men nå har jeg blødd siden, det er blod på papiret etter alle toalettbesøk (og de er det jo en del av) og i dag har det vært litt klumper og.

Var hos legen i dag bare for å sjekke og hun var redd det var en missed abortion siden det var så lenge siden og fosteret var så lite. Hun ble litt usikker da jeg sa at jeg først testet positivt 2/8 (hadde MANGE negative tester før dette) - tenkte da at det kanskje stemte det jordmoren sa at jeg bare var 5-6 uker på vei... Fikk med meg ett skriv til å bruke som direkte inngang på sykehusets gynologiske avdeling om jeg i kveld skulle få masse smerter. Ikke kjekt i det hele tatt - føler liksom at det er gale når legen sier sånn, men håper jo i det lengste da. Tok ny blodprøve i dag som jeg får svar på imorgen - får da vite om verdiene har steget, og på mandag skal jeg på ny ultralyd. Er såååå nervøs....

Skrevet

håper det går bra... eg har bare hatt blødning fra idag tidlig og er nervøs så kan tenke meg korleis du har det... det er forferdelig å bare sitte å håpe og håpe...

Skrevet

Godt å se at noen ble beroliget av innlegget. Håper alle blødningene her inne går bra og at vi alle kommer oss inn på 2.trimester etter hvert.

Skrevet

Hei hei jenter :)

Jeg hadde en styrt blødning da jeg var ca 7+4 med store klumper og MASSE blod. Blødde i 3 uker tror jeg det var før det stoppet.

Jeg hadde flere ul for å se hvordan det gikk med spiren. Det var ett hematom på livmoren som gjorde at jeg blødde så mye.

Nå er jeg 15+5 og babyen har det kjempe fint :)

Skrevet

heihei....

eg begynte å blø i går og det kom mer og mer... var på ultralyd idag og og der var det ikkje liv i nurket mitt mer... er 7 uker idag...

Skrevet

Huff så leit. Jeg skal ikke på ul før på mandag jeg. Ventetiden er fæl. Har blødd mindre i dag enn de andre dagene, men det er ikke store trøsten...føler bare at det er "stille før stormen".

Lykke til videre Jeanettn.

Skrevet

Uff,så trist da:(

Ord hjelpe så lite i slike situasjona,men ej håpe at du kommer deg og at du snart er her inne igjen:)med en ny liten spire i magen..

Skrevet

dytt

• 10 måneder senere...
Skrevet

Hei alle sammen!

Var med ei vennine å spiste idag, så tok jeg turen på toalettet. Å der var det blod! Andre gangen det har skjedd, blei selfølgelig bekymret så jeg ringte legen og fikk komme til GU, alt så normalt ut så jeg prøver å puste lettet ut!!! Er jo helt forferdelig å gå å gruble på om bøllefrøet har det bra, har skjedd en gang før også nemelig. Jeg er i uke 8-9, må bestille meg en time til UL å sjekke om bøllefrøet mitt er i live.. Vart lettet når jeg leste det som sto her, men fikk en klump i magen når jeg leste om deg som mista :(

Håper det står bra til med alle dere andre.... Hilsen meg å bøllefrøet :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...