Gjest Sekretøsa Skrevet 23. august 2007 #1 Skrevet 23. august 2007 Har et stk hyperaktiv snuppe på 3 (i sept) og da har vel lillebror meldt sin ankomst.. Så tenkte jeg på dette med søskentrille, vs søskenbrett... Jeg kan ikke se for meg at sjefssnuppa vil gå med på og måtte STÅ på et brett,mens lillebror får ligge i vogna. Ho er veldig opptatt av at hun skal være baby nå, naturlig nok.. Tenkt scenario : Jeg reiser til byen med begge 2, alene. Varer skal handles, poser skal manøvreres sammen med vogna, samtidig som min, til tider, hissige 3åring skal springe rundt overalt..... Erfaringer?
Hidjey Skrevet 23. august 2007 #2 Skrevet 23. august 2007 Samboeren min har en sønn som er 1.5 år eldre en Marcus. Han er ikke her så ofte, så vi bruker søskenbrett ved småturer og evt to vogner når begge er med. Første gang vi prøvde var det et helvete, han skulle SITTE på brettet. Men da var vi begge ute, så han skjønte vel at han kunne strekke det så langt at vi kom til å bære han. men nå går det supert, han står som en konge og digger det stort.
¤SolaMi¤&lillesøs Skrevet 23. august 2007 #3 Skrevet 23. august 2007 Er 19 mnd mellom mine to. Og jeg er superglad for at jeg fikk søskenvogn! DA var jo min eldste snuppe yngre enn din blir,men hun er snart 2,5 år nå og jeg er ennå veldig glad for at jeg har søskenvogn, hvis ikke hadde jeg ikke fått gjort noe når jeg må ut på ærender,da løper hun hit og dit. Og også hvis jeg skal gå lange turer så er det veldig kjekt at hun kan sitte litt. Ofte vil hun gå i butikkene,men jeg tåler at hun hyler i 15 sekunder for å prøve å få viljen sin,men etter det godtar hun at hun må sitte litt. Pleier å få gå når jeg er ferdig med det meste. Lykke til!)
Gjest Skrevet 23. august 2007 #4 Skrevet 23. august 2007 Har 2 år mellom, og har ikke hatt søskentrille. Har ikke følt behov for det. Min eldste er flink til å gå, og er ganske rolig.
Gjest Skrevet 23. august 2007 #5 Skrevet 23. august 2007 Ville definitivt satset på vogn!!! Da er det ikke så nøye hvor lang turen er, siden eldste også får sitte. Jeg har prøvd begge deler og etter en periode var det bare å kjøpe vogn. Etter det ble turer både i butikker og ute mye mer koselige.
Bruble Skrevet 23. august 2007 #6 Skrevet 23. august 2007 Jeg har en stk trassete og sjalu 2 åring og en liten en på 7 uker. Vi har ikke søsken vogn og skal heller ikke ha det. vi greier oss fint med ståbrettet( det har kun blitt brukt et par ganger til nå). Når vi er å handler på butikken får hun ha en sånn liten handlevogn som hun får ha varene i, mens jeg kommer etter med vogna..
___ Skrevet 23. august 2007 #7 Skrevet 23. august 2007 Vi har 2 år mellom vår har ikke søskentrille og har ikke savnet det. Eldste er i barnehage og vi er begge i jobb. Vi tar svært sjelden begge ungene med for å handle. Jeg tror ikke du får brukt en søskenvogn mye, men om du er alene med dem ville jeg vurdert det.
Gjest Sekretøsa Skrevet 23. august 2007 #8 Skrevet 23. august 2007 Er ikke alene med de, og skjønner jo at det ikke blir sååå store behovet, sånn dagligdags. Men så noen på finn, som ikke kosta allverden, og et søskenbrett koster jo 500 kr det og.. så jeg vet liksom ikke hva jeg skal gå for.. får vel kanskje se ann behovet når han kommer. Snuppa er jo i bhg hun og...
arbeidsuhellet14.juli Skrevet 23. august 2007 #9 Skrevet 23. august 2007 Jeg hadde valgt vogn. Tenk nå før jul om du evt vil ha med begge ut å handle litt gaver og gå på cafe. Hva om å velge en phils and teds??? Da kan største sitte i setet over babyen og NYTE utsikten og den er smal og kommer inn i alle butikker (i motsetning til to i bredden) Og man kan bruke den som singelvogn så man trenger kun den vogna. Selv om den koster mye å kjøpe er den verdt sine penger og man får godt igjen for denetter bruk også!!!
olla Skrevet 23. august 2007 #10 Skrevet 23. august 2007 har 1,5 år mellom mine, og ja, jeg kunne ikke vært uten tvillingvogna!!! Men når det skal sies, så sluttet han å bruke den etter at han var 3 år, dvs fra han var 3,5 fikk han ikke lov, da klarte han å gå, så da gikk han. Satt kun i den om vi gikk veldig langt, da satt han oppi på tilbakeveien. Så tja, vet egentlig ikke helt jeg....
Monajenten Skrevet 23. august 2007 #11 Skrevet 23. august 2007 Datteren min var 3 år da lillebror ble født, og søskenvogn hadde virkelig vært waste of money om jeg hadde kjøpt det. Har ikke hatt bruk for det en eneste gang.
Kamomille Skrevet 23. august 2007 #12 Skrevet 23. august 2007 3 år mellom mine to eldste, og vi valgte ståbrett. Hadde en liten trille til eldstemann i bakhåne, men har ikke brukt den. En 3-åring er stor nok til å gå selv, eller evt stå på brettet dersom han/hun blir sliten. Så får man heller legge opp turene etter den eldstes nivå!
LegallyBlond Skrevet 23. august 2007 #13 Skrevet 23. august 2007 Enig med FøTTaSkjÆrEt. Kjøp en phil and teds =) Elsker vogna mi, og hadde ikke klart oss uten (storebror er 2). Nå går jeg en del, og har de mye med ute alene, men tror jeg hadde vært veldig glad for kjøpet uansett. Storebror her er også i bhg 4 dager i uken, men bruker den en del både i helger og på ettermiddager. Siden vogna er akkurat som en vanlig trehjuling er den veldig grei å bruke, storebror går så mye han vil og så får han sitte oppi når han blir trøtt. Slipper å draske rundt på en svær tvillingvogn. KOmmer til å bruke den som sportsvogn til minsten, og bruker den mye både til yngste og eldste hver for seg nå også.
Mamma til verdens beste barn Skrevet 23. august 2007 #14 Skrevet 23. august 2007 Det blir 2 år mellom mine og jeg skal definitivt ha søskentrille fra oth. Må hente og levere i barnehage etterhvert og da tar det 50 år om eldstemann skal gå selv tipper jeg.... Greit å ha muligheten til å trille til butikken, barnehagen, venner osv. Lettere å holde styr på han i vognen, han er rimelig vilter:) Og oth en er såpass smal og lett å trille:) Bare vet ikke om jeg skal velge kombi med dypbag eller bruke softbag i stedet...
Gjest Sekretøsa Skrevet 23. august 2007 #15 Skrevet 23. august 2007 Nåja, den vogna dere referer til ser nå vel og bra ut, men har akkurat kosta på meg en svinedyr emmaljungavogn, så tror nok ikke jeg skal kjøpe en som koster allverden ) Får nok se ann behovet... men takk for tips!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå