Gå til innhold

Lammeskinn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Har ei tulle på 1 mnd. Jeg lurer på hva dere bruker som underlag i vognen. Synes dere det er for varmt med langhåret lammeskinn i denne varmen (bor i Oslo), har også vanlig madrass til vognen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å du må ikke bruke lang-håret ull til babyer, aldri, verken vinter eller sommer. Til store barn som sitter i "åpen" trille midt på vionteren er det greit. Men ikke til en baby, det blir altfor varmt. Lang håret lammeskinn regulerer ikke varmen, bare gjør det vaaaarmt og babyen kan få heteslag og i verstefall dø. Skal du bruke skinn, så må det være korthåret og beregnet på babyer!! Babyen skal ligge oppå ullen, ikke ligge nedimellom. Noen skinn er ikke korthåret nok og da blir det for varmt. Kjenn etter når du kjøper att ulla er "fast" i fisken, Når man ligger oppå, ulla støtter babyen opp, så sirkulerer luften under babyen i ullen og babyen blir ikke klam. Ikke alle dette hjelper for uansett. Men har du ett bra skinn, så fungerer det. har inntrykk av att mange har dårlige skinn, som gjør babyen svett.

Skrevet

Har selv ei lita tulle på 1 mnd og bruker ikke saueskinnet enda, men nå har det vært så fin temperatur de siste dagene. Når været går tilbake til det normale september været kommer jeg nok til å begynne. Noen sverger til saueskinn hele året, men min erfaring fra nr. 1 er at det kan bli for varmt. Når du legger det i vogna og du er usikker på om det er for varmt så sjekk i alle fall nakken til jenta de av og til. Blir hun klam og våt i nakket har hun det nok litt for varmt i vogna. Hvis ikke, og hun ikke klager, er det bare å bruke det!

;)

Skrevet

Hvis det du sier er rett (ref. learing to fly) hvorfor selger da seriøse babybutikker langhårete skinn og informerer ikke om dette? Godt mulig at du har helt rett altså, blir bare litt irritert over at butikkene ikke informerer kunden om dette.

;)

Skrevet

Jeg bruker skinn i vognen til tvillingene mine. Regulerer temperaturen med klær og tepper. Har ikke hatt problemer med at de blir for varme.

Skrevet

Snuppa på 19 mnd sover på skinn året rundt både i senga og i vogna. Er alltid passelig varm, regulerer med klær og det som er over henne :-)

Vi har kaiser lammeskinn og er strålende fornøyd med det.

Skrevet

Ja, det kan du godt si. Det er vel kanskje akkurat som på bensinstasjonene, de som jobber kan ta imot betaling, men vet ikke så mye om produktet de selger...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...