Gå til innhold

Fra hvilken cm hodeomkrets regnes som stort ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer litt på dette da jeg skal til ekstra UL på tirsdag for å sjekke slike mål.

Gruer meg litt til fødselen, og i går fikk jeg litt angst.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det mest vanlige er vel en omkrets på 35-36 cm, men har hørt om omkrets helt opptil 39...

Det som er så bra er at du ikke har mulighet til å vite disse målene 100% sikkert før babyen er ute... :)

Og da er det over :):)

Skrevet

Storebror var 37 cm rundt hodet, men det var den totale fødselsvekten som var problemet i mitt tilfelle. Så hodeomkretsen har ikke alt å si.

Skrevet

Gutten min var 38,5 cm rundt hodet, og jordmor sa at det var stort. Skal ikke legge skjul på at jeg sleit en del i siste fase av fødselen og revnet godt. Er ganske lita og sped selv. Men dattera til ei i babysanggruppa mi var hele 41 cm! Det er i hvertfall godt over gjennomsnitt.

Skrevet

tror rundt 34cm er gjennomsnittelig-jeg hadde 37, 5 og det var visst godt over gjennomsnittet-lillegutten min hadde 34,5 tror jeg og det var visst et veldig "vanelig" mål...gikk bra-tok bare 20min å presse han ut selv om det var første barn:)

Skrevet

Brukte også 20 min på å presse ut min første. Hun hadde 34 cm rundt hodet! Måtte sy 2 sting.. Men nr. 2 hadde også 34 cm rundt hodet, han kom på 2. pressrie og jeg revnet ingenting:-) Håper jeg er like heldig denne gangen..

Skrevet

Joda, det utvilsomt en faktor det med hodeomkrets. Men når ungen ellers nærmer seg 5 kg hjelper det lite at hodeomkretsen ikke er rekordstort. Jeg revnet i alle fall herfra til evigheten...

Skrevet

34-39 bruker målene å ligge på.

Dvs at 34 er lite..tror de ligger rundt 35-37.

Men ejg er ingen spesialist, kjenner bare mange som har fått unger:)

Skrevet

Min hadde 37 cm. Fikk en liten rift og et lite skrubbsår. Han satt litt fast i halebenet mitt, så derfor tok den en time med pressrier. Men jeg fikk bare en liten rift og et lite skrubbsår.

Skrevet

De sier at hode i gjennomsnitt ligger på 34-39 cm og at dette ikke er stort, kommer du opp i 40 eller mer så er det over gj.snitt.

Mine to gull var 35 og 36 cm, med nr.1 (35cm) revnet jeg kraftig, mens med nr.2 (36cm) fikk jeg ikke en rift en gang..

Skrevet

Er ikke sikker på hva som er gj.snittet, men når jeg fikk tvillingene mine så var de 30 og 30,5 cm. Så jeg er ganske spent på hvor stor hun tulla jeg har i magen nå er.=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...